IPhone 3 gs, deblokkeren slotcode? Hulp gevraagd
donderdag 22 augustus 2013 om 14:49
Na het uitlenen van mijn IPhone 3gs te horen gekregen dat degene per abuis drie keer de slotcode verkeerd heeft ingetoetst. Gevolg: blokkade. Navraag her en der, het bezoeken van de Apple-site, het internet afstruinen (Google), tig Youtube-filmpjes hierover bekeken… helaas pindakaas.
Ik krijg hem niet gedeblokkeerd. Ik baal als een stekker en weet even niet wat/of er überhaupt nog iets mogelijk is. Een reparatiewinkeltje vertelde me dat ze mn foon konden resetten mits deze niet was gejailbrackt. En uiteraard is de mijne dat...
Wie heeft de gouden tip? Ik stuur je als dank een lekkere ‘Appletaart’ toe
Oja, het gaat dus niet om een blokkade van mn SIM-kaart .
Ik krijg hem niet gedeblokkeerd. Ik baal als een stekker en weet even niet wat/of er überhaupt nog iets mogelijk is. Een reparatiewinkeltje vertelde me dat ze mn foon konden resetten mits deze niet was gejailbrackt. En uiteraard is de mijne dat...
Wie heeft de gouden tip? Ik stuur je als dank een lekkere ‘Appletaart’ toe
Oja, het gaat dus niet om een blokkade van mn SIM-kaart .
donderdag 22 augustus 2013 om 15:54
Ik neem aan dat het niet gaat om de pincode die erop zit. Ik heb namelijk een iPhone 4S (misschien maakt dat uit, maar lijkt me niet, want hetzelfde besturingssysteem) en kan iets van vijf of tien keer mijn code invoeren voor hij 1 minuut geblokkeerd wordt, daarna weer vijf keer voor hij een minuut langer geblokkeerd wordt, zoiets. Ik heb dus heeeel veel pogingen, moet alleen op een gegeven moment even wachten. 
Dus, wat is er precies mee gedaan?
Dus, wat is er precies mee gedaan?
donderdag 22 augustus 2013 om 16:25
Wats keburt? Ik verlengde mijn abonnement waardoor ik een andere foon kon leasen. Dol als ik ben op het maken van foto's heb ik gekozen voor een ander apparaat dan een IPhone. Deze heb ik uitgeleend omdat ik lief ben en degene binnen 3 maanden ook een verlenging tegemoet zag. Hij had op dat moment geen foon.
Toen hij een eigen foon kreeg, heeft hij mijn tel aan de kant gelegd om me deze terug te geven. Er ging twee maanden voorbij en bleek hij op moment supreme zijn slotcode vergeten te zijn waardoor de boel blokkeerde (drie keer foutieve code ingetoetst). Nu moet ik, volgens het scherm 22.400.897 minuten wachten voor weer een poging.
Iemand een idee?? Iemand?? Iemand zin in taart??
Toen hij een eigen foon kreeg, heeft hij mijn tel aan de kant gelegd om me deze terug te geven. Er ging twee maanden voorbij en bleek hij op moment supreme zijn slotcode vergeten te zijn waardoor de boel blokkeerde (drie keer foutieve code ingetoetst). Nu moet ik, volgens het scherm 22.400.897 minuten wachten voor weer een poging.
Iemand een idee?? Iemand?? Iemand zin in taart??
donderdag 22 augustus 2013 om 23:38
Geen garantie… maar je kunt dit proberen:
Houd de lock button (bovenaan) en de home button (onderaan) ingedrukt tot het Apple logo verschijnt. Als het logo verschijnt laat je de lock button los maar houdt de home button ingedrukt tot het Verbind met iTunes scherm verschijnt.
Blijf de home button ingedrukt houden en sluit de iPhone met je kabel aan op je computer met iTunes. Als je bent aangesloten op iTunes kun je de home button loslaten. iTunes zal nu de iPhone registeren. Klik op "restore phone". Dit duurt even (en zet je telefoon terug naar de fabrieksinstellingen), maar daarna is als het goed is je passcode eraf.
Houd de lock button (bovenaan) en de home button (onderaan) ingedrukt tot het Apple logo verschijnt. Als het logo verschijnt laat je de lock button los maar houdt de home button ingedrukt tot het Verbind met iTunes scherm verschijnt.
Blijf de home button ingedrukt houden en sluit de iPhone met je kabel aan op je computer met iTunes. Als je bent aangesloten op iTunes kun je de home button loslaten. iTunes zal nu de iPhone registeren. Klik op "restore phone". Dit duurt even (en zet je telefoon terug naar de fabrieksinstellingen), maar daarna is als het goed is je passcode eraf.