Iphone, galaxy, smartphone...ik snap het niet!

22-05-2012 10:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Ik mag een nieuw abonnement kiezen voor mijn mobiele telefoon. Omdat ik van het werk een blackberry heb en daarmee verslaafd ben geraakt aan whatsappen en mobiel internet wil ik dat ook prive.

En dan kom ik in het woud van heel veel platte en mooie toestellen waarvan ik geen benul heb wat het verschil is.

Ik neig nu naar een samsung galaxy. Maar wat is in vredesnaam het verschil met een iphone of andersoortig iets?
iPhone is een ander besturingssysteem en veel duurder. Koop gewoon iets dat je betaalbaar vindt en mooi. Als je alleen wilt kunnen whatsappen en internetten en daar niet al te hoge eisen aan stelt, hoef je niet het nieuwste van het nieuwste.
Met een Samsung heb je Android als besturingssysteem en bij een iPhone is dat Apple. Ik heb zelf een iPhone, maar ik raad je een Samsung aan. Eind deze maand komt de nieuwe Samsung uit dacht ik.

Android werkt naar mijn mening lekkerder. Je hebt meer mogelijkheden, waaronder meer gratis apps. Bij Apple is het veel betalen in vergelijking met Android. Mijn vriend heeft een Samsung en er zijn een hoop apps waarvoor hij niet hoeft te betalen en ik wel.
Android is fijner werken, maar ik zou van mjn leven geen Samsung Galaxy meer nemen, wat een traag toestel is dat, pfffff....
doerian schreef op 22 mei 2012 @ 10:08:

Met een Samsung heb je Android als besturingssysteem en bij een iPhone is dat Apple. .

iOS*

Ik heb zelf een iPhone en wil niet anders meer. De bediening wijst zichzelf, zó gebruiksvriendelijk. En het valt best mee met betalen voor apps, heb geloof ik voor twee betaald, het astronomische bedrag van 0,79.
Oke!

En snappen jullie ook hoe het werkt met een mobiel internetabonnement en downloads ofzo?

Ik wil namelijk geen abonnementskosten en dan ook nog downloadkosten oid.

Oi, ik snap er echt geen bal van...
Android is in sommige dingen handiger (cross-applicatie-dingen) maar ik zie het toestel van mijn lief (Motorola) en andere Android-gebruikers wel regelmatig traag worden/vastlopen. Is mij met mijn iPhone in 3 jaar exact 1 keer gebeurd.
Mobiel internet: Ik heb nog steeds via Tmobile onbeperkt internet voor een tientje per maand. Maar de meeste abonnenmenten hebben een data-limiet, als je daar overheen gaat, ga je extra betalen. Maar volgens mij moet je daar wel echt je best voor doen (ik check vooral email, gebruik Google Maps veel en Facebook en forum soms wat op mijn mobiel) ik kom echt niet in de buurt van die limieten. Je kunt een app installeren op je telefoon die bijhoudt hoeveel dataverkeer je verbruikit, en volgens mij sturen de meeste providers ook wel een waarschuwing als je in de buurt van je limiet komt.
moestuintje schreef op 22 mei 2012 @ 10:19:

Oke!

En snappen jullie ook hoe het werkt met een mobiel internetabonnement en downloads ofzo?

Ik wil namelijk geen abonnementskosten en dan ook nog downloadkosten oid.

Oi, ik snap er echt geen bal van...

Een mobiel internetabonnement geeft je recht op een bepaalde hoeveelheid Gb aan downloadmogelijkheid. Een beetje app is véél kleiner, en als je niet als een idioot gaat staan Youtuben en apps downloaden, zul je met een regulier abo'tje prima uitkomen.

Kom je er overheen, net als met een spraak en sms bundel: moet je betalen.

Voor apps in de appstores van Apple en Android moet je betalen. Bij Apple wat sneller en meer inderdaad.

Een iPhone: ik ben er persoonlijk géén fan van omdat ik een keer zoveel moet bijbetalen bij mijn abonnement voor een toestel dat technisch gezien duidelijk verouderd is en qua de veelgeroemde maar gebruikersvriendelijkheid ook echt niet zoveel anders is dan Android. Kom je van een Blackberry dan wen je net zo snel aan Android als aan iOs. Veel is het zelfde principe qua terugvinden van je apps, en dat bedoelt men dan vooral.
En hoe zit het met LG en Sony experia?
En hebben jullie 1 of 2 jarige abonnementen? 2-jarig is veel goedkoper, maar is dat over een jaar ook nog zo...
Ik mag op dit moment ook kiezen en ik twijfel ook nog heel erg tussen de nieuwere telefoons. Qua lay-out vind ik de iPhone 4s echt heel mooi en vrouwelijk, die is nog lekker klein, 11 cm. De Htc One X, Sony Xperia S en de Samsung Galaxy s3 zijn echt heel erg groot.. tussen de 13 en 14 centimeter.

De Sony heeft een hele fijne camera en de Htc is gewoon de snelste van dit moment, maar hij is echt zo ontzettend groot, ik heb echt geen zin om altijd en overal met een tas te zitten of te lopen of om mijn telefoon op tafel te leggen.

Daarom kies ik denk ik maar voor de iPhone. Het is wel echt lastig met zoveel keuzes en zoveel grote telefoons..
Ik heb nu een galaxy. Maar mijn abbo loopt,bijna af. Ik koop straks een simpelere simmlock vrije en doe dan een sim only. Ben ik de helft per maand kwijt.. iPhone met abbo of de nieuwe samsung zijn vreselijk prijzig per maand als ik wil houden wat ik nu heb.. Abbo komt dan op 65 euro pmnd ( 275 belminuten, onbeperkt sms en onbeperkt internet).. En daar pieker ik niet over.. Ik mail, wats app en soms een niews site en wat google.. Daar heb ik geen iPhone of s3 voor,nodig (niet dat ik geen coole toestellen vind,. Maar domweg idioot duur)
Ik heb al helemaal geen hippe nieuwe telefoon maar vraag me dit af :-$ , is een Ipad eigenlijk hetzelfde als een Iphone, alleen kun je met de Ipad niet bellen en is hij groter?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven