Iphone4 of galaxy s2

30-10-2012 09:33 25 berichten
Mijn Abbo bij vodafoneloopt bijna af en wil graag een andere telefoon.

Heb op dit moment de galaxy (de eerste) maar werkt nog goed maar merk dat hij heel lang nodig heeft om bijv Facebook op te starten . Moet ook regelmatig iets geforceerd sluiten.

Nu heb ik sinds kort een ipad en leek mij de iPhone wel handig. Wel de gewone 4 want de s en de 5 liggen een beetje buiten het budget.

Ook wil ik nu graag een witte. Vind ik wel heel mooi. Nu heb ik een goede deal gezien op student mobiel maar daar staat hij als in bestelling en kunnen ze mij nog geen zekerheid qua levertje geven.

Nu zie ik ook de witte galaxy 2 daar en die is wel direct leverbaar en zo een 80 euro goedkoper in wat ik bij moet betalen.

Maar vind het jammer dat volgens mij behalve de kleur dan de telefoon bijn à hetzelfde is als mijn huidige.

Welke zouden jullie kiezen en waarom.

Gelijk nog een vraagje.

Mijn oude had ik op mp gezet en daar had ik binnen 1 uur al 4 biedingen waarvan de hoogste 60 euro.

Nou had ik er bijgezet dat hij in keurige staat is .is ie ook en totaal krasvrij.maarje merkt dus wel dat hij na bijna 2 jaar wat langzamer is . En af en toe een kleine vastlopen die je heel makkelijk oplost.

Snappen mensen dan dat het garantie tot de deur is? Ben bang dat als er iets niet bevalt ze voor de deur staan . Terwijl ik er echt verder geen mankementen aan kan ontdekken.

Wat zouden jullie ervoor vragen?

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
denk dat ze dat wel snappen. Als het toestel werkt en de gebreken als je dat mag zeggen kloppen met wat er in je ad staat is er niets aan de hand.

En ja ik zou ook voor een Iphone gegaan zijn. Heb zelf ook een Galaxy gehad. was voorheen helemaal Samsung verslaafd tot ik een Iphone echt geprobeerd had. Toen ben ik overgegaan. alles heeft voor en nadelen, maar voor mij werkt IOS toch wat fijner. Maar de vraag is ook waar je een toestel voor hebt.

Bellen, sms-en, imessage, mailen, gezichtboek en kort wat i-net dingen. Voor het surfen spring ik achter m`n ipad of grote Mac.

Maar smaken verschillen net als mensen. Succes toegewenst.
Iphone 4
Er zijn ook websites waarbij je je mobiel kunt verkopen. Is een stuk makkelijker dan op marktplaats en je hebt geen gedoe met garantie.

Heb al een site gevonden waar je er 80 euro voor kan krijgen (althans, dat denk ik, als je een 8 gb telefoon hebt).

Een beetje googlen (gsm verkopen) helpt wellicht.
Ik zou ook voor de Iphone gaan!
Zelfontplooiing is wellicht ook goed voor je rimpels
.
Ik heb de S3 en die is sterk aan te raden. Ik zou de 2 dan overslaan.
.
Hmm smaken verschillen, maar eerder genoemde toestellen zijn van die platte, plastic grote apparaten. Een iphone is qua materiaal en looks veel chique-er.

Ik heb voorheen altijd samsung gehad, maar knapte zo af op dat plastic gedoe. HTC idem. Een iphone voel je en voor een vrouwenhand is een iphone prima.

Wat wil je met een toestel? films kijken? t gaat toch om bellen, sms-en, whats-appen, beetje internetten en mailen? Daar is een Iphone 4 snel genoeg voor. En eh voordeel met een Iphone is dat je met iedereen die een iphone heeft gratis kan messagen. Wat ik trouwens erg mooi vind aan de iphone is het scherm, waanzinnig mooi beeld zelfs al op een gewone 4.

Maar smaken verschillen.
Ik zou voor een iPhone gaan!
Grappig dat degene die iphone zeggen. Eigenlijk geen reden geven waarom de iphone zo goed is. Ik zie alleen vage begrippen als werkt fijner of voelt chiquer, subjectiviteit troef dus.

Ikzelf zie een telefoon als een gebruiksartikel en derhalve wil ik graag het meeste telefoon voor mijn geld en is het uiterlijk eigenlijk bijzaak. Met deze criteria komt de iphone 4 nog niet eens in top 5 van evtuele nieuwe telefoons. Hij is gewoon te duur voor wat je krijgt en heeft een aantal enorme nadelen, (geen usbpoort, geen flash, nauwelijks aanpassingsmogelijkheden).

Als je de telefoon enkel voor bellen, sms, whatsapp en wat eenvoudig surfen gebruikt zijn zowel de samsung als te iphone te duur omdat je met goedkopere producten deze zaken ook kunt.

Echter is ieder advies, zonder duidelijk wensenlijstje eigenlijk irrelevant denk ik.
iPhone 4. En iedereen die Galaxy zegt heeft nog nooit een iPhone gehad.
Flash is irrelevant aan het worden dus het belangrijkste argument om Android te kiezen geldt niet meer.

Ik zelf raad in elk geval aan om de tablet van hetzelfde besturingssysteem te nemen als je smartfoon, ik denk dat dat handig is. 1 account voor syncen van apps, documenten en foto's e.d. Dus bij een iPad hoort dan een iPhone en bij een Android tab hoort dan een android telefoon.
Overigens, wat is eigenlijk nu zo handig aan dat synchen van bestanden en icloud achtige diensten? Zet gewoon een privenetwerkje op via je router en je hebt gratis veilig beschikking over al je bestanden.

Ik ben het wel gedeeltelijk eens met je argument over afstemmen op elkaar.. Hoewel android in feite met alles goed synct, behalve ios. ios synct enkel met ios, en daarom zit je gevangen in de applemachine. Je moet het maar willen.

Flash kan dan wel 'dood aan het gaan zijn' ik gebruik het nog bijna dagelijks, veel gebruiken dat nl. Dat apple heeft verzonnen dat we opeens voor alles een app nodig hebben is ook zo'n onzin. De meeste dingen gaan op android lekker via de browser.

@snotolf, wat maakt de iphone beter dan de galaxy?
Weet je zeker dat je dagelijks flash gebruikt? Veel dingen die tot voor kort op flash draaiden draaien tegenwoordig op HTML5.
Jazeker, videosites, uploadsites en dergelijke. Hoewel je gelijk hebt dat er steeds meer op alternatieven komen voor flash.
,
In de praktijk wordt een snelheid van 7,2mbit al niet bereikt in Nederland laat staan hogere snelheden. Dat komt op mij nogal over als irrelevant.

Je komt een beetje met "mijn piemel is groter dan de jouwe" argumenten.
.
Theorie en praktijk verschillen nogal van elkaar: de praktijk is dat in Nederland vrijwel nergens 7,2mbs wordt gehaald. Door geen enkele provider
.
@glas beer: iPhone is gebruiksvriendelijker. Of ik ben te dom voor een S2, dat kan ook. Ik snapte er in ieder geval geen bal van, van die telefoon. Hoop extra werk om ergens te komen en de batterij is veel sneller leeg dan van iPhone.
quote:Snotolf schreef op 01 november 2012 @ 16:07:

@glas beer: iPhone is gebruiksvriendelijker. Of ik ben te dom voor een S2, dat kan ook. Ik snapte er in ieder geval geen bal van, van die telefoon. Hoop extra werk om ergens te komen en de batterij is veel sneller leeg dan van iPhone.

Nou veel sneller waag ik te betwijfelen, maar de iphone doet het normaliter wel wat langer dan de samsung. qua pure spreektijd wint de samsung (grotere batterij), maar met browsen enz, is de iphone beter omdat deze niet multitaskt en een kleiner scherm heeft. In feite is ie derhalve efficiënter.

Tja die gebruiksvriendelijkheid kan ik me iets bij voorstellen, hoewel deze sec enkel binnen het systeem geldt. Ik ben erg op mijn vrijheid gesteld ben en wil niet apple voor mij wil laten beslissen wat ik wel en niet kan. (welke apps in de appstore komen, apple maps(!), itunes die hele albums overzet en niet enkele liedjes. het verplichte gebruik van itunes, de enige zonder microusb , de niet vervangbare batterij enz enz. Tja dat vind ik verre van gebruiksvriendelijk. Maar dat is persoonlijk.
Een telefoon is om te bellen en ik heb graag kwaliteit in mn klauw. Apple heeft gewoon net wat meer. dat voel je al als je een iphone vast hebt.. Maar goed een tel is om te bellen, zo nu en dan te internetten, te appen, smsen, ff te googelen en te mailen. de rest moet je of op een flaptop, pc o.id dergelijks doen denk ik.

Enfin voor ff snel is en t maakt geen snars uit welke, elke telefoon is wel okay. Want more? get more!

Tablets zijn erg handig...

En ja hier is alles van Apple..ipod, iphone, ipad, imac, macbook en mac pro. Waarom? omdat IK het fijn vind.
quote:jonah76 schreef op 05 november 2012 @ 12:06:

Een telefoon is om te bellen en ik heb graag kwaliteit in mn klauw. Apple heeft gewoon net wat meer. dat voel je al als je een iphone vast hebt.. Maar goed een tel is om te bellen, zo nu en dan te internetten, te appen, smsen, ff te googelen en te mailen. de rest moet je of op een flaptop, pc o.id dergelijks doen denk ik.

Enfin voor ff snel is en t maakt geen snars uit welke, elke telefoon is wel okay. Want more? get more!

Tablets zijn erg handig...

En ja hier is alles van Apple..ipod, iphone, ipad, imac, macbook en mac pro. Waarom? omdat IK het fijn vind.

Pay more, get less zul je bedoelen, dat kun je objectief vaststellen. de concurrent is apple al lang en breed voorbij qua kwaliteit van de hardware. Daarbij, als het beste asset van de iphone is dat hij 'kwalitatief aanvoelt' dan is er serieus wat mis met alle andere assets.

Ik ben het met je eens dat voor een beetje bellen, whatsappen en browsen beide telefoons te goed zijn, en dat je tientallen alternatieven hebt.

Mijn eerste reactie was enkel om de iphone roepers te vragen wat er nu zo goed is aan die iphone. Maar eigenlijk heb ik weinig echte objectieve zaken gehoord. Batterijduur is een goede, hetzelfde geldt evt voor ergonomie. Maar dan houdt het op eigenlijk. Jij komt met een volkomen legitiem "ik vind het fijner", maar daar heeft een de TO feitelijk niets aan, dunkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven