Je gênanste/grappigste autocorrect

23-01-2020 19:16 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde naar mijn collega sturen dat ik even mijn andere telefoon (werktelefoon) erbij pak om iets op te zoeken.
Maakt mijn autocorrect ervan, ik pak even mijn andere tepel erbij :O
Reactie van mijn collega: nou, dat lijkt me niet zo nodig...☺

Wat zijn jullie grappigste, gênanste autocorrect?
Erger je niet, verwonder slechts!
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
23-01-2020 20:18
:HA: je zou zoiets maar naar een willekeurige man gestuurd hebben ( zijn vrouw meteen in paniek, want minnares op de app) ;-D
:-$ Was naar een collega (die ik overigens niet kende; groot bedrijf) via de mail. Dus gelukkig geen boze vrouwen!
Alle reacties Link kopieren
Geachte hoer ipv geachte heer. En mijn telefoon maakt van de naam Liset telkens Loser. Ik heb een collega die dus Liset heet en die ik tijdens een project samen veel heb moeten mailen. Maar gelukkig heb ik het wel altijd op tijd gezien. Nu heb ik Liset maar toegevoegd aan mijn woordenboek.
Alle reacties Link kopieren
Had ik maar autocorrect op mijn eerste werkdag 20 jaar geleden. Een van mijn eerste mails naar een klant : 'Thank you for your massage' ipv message.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
23-01-2020 20:29
Had ik maar autocorrect op mijn eerste werkdag 20 jaar geleden. Een van mijn eerste mails naar een klant : 'Thank you for your massage' ipv message.
:rofl:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Stuurde ooit naar man dat ik de hele tijd aan het aborteren was. Geen idee hoe mijn telefoon daar op kwam, ik wou dus zeggen “snotteren”

Is wel al lang geleden. Ik merk aan mijn telefoon (iPhone) dat ie steeds slimmer wordt met typen. Zelf woorden verbeteren als ze na een ander woord komen. Dus bijvoorbeeld “met vriendelijke...” daar typt ie bijna automatisch groet achter aan.
Oh man dit topic had ik even nodig! Moet echt lachen om veel van jullie autocorrects! :lol:
pejeka schreef:
23-01-2020 19:36
Ik heb autocorrect altijd uit staan. Ik heb zelf hersens om na te denken wat ik wil schrijven, hoe het gespeld wordt en waar hoofdletters horen.
Jij had toch geen smartphone?
pejeka schreef:
23-01-2020 19:46
Wat doet die accent circonflexe op de "e" van "genant"?
https://onzetaal.nl/taaladvies/genant-gnant/
victoria_87 schreef:
23-01-2020 20:25
Geachte hoer ipv geachte heer. En mijn telefoon maakt van de naam Liset telkens Loser. Ik heb een collega die dus Liset heet en die ik tijdens een project samen veel heb moeten mailen. Maar gelukkig heb ik het wel altijd op tijd gezien. Nu heb ik Liset maar toegevoegd aan mijn woordenboek.
:HA:
Voor dit topic eigenlijk jammer dat het nooit fout is gegaan.
Hoi Loser :jump: :applause:
Ha ha ha
wat een grappige reacties; ik zit echt hardop te lachen om sommige autocorrecties.
Alle reacties Link kopieren
Geen autocorrect, maar wel een stomme fout via what’s app. Ik had wat kinderspeelgoed liggen en wilde aan een kennis vragen of zij daar wat aan had. Foto gemaakt en meteen snel geappt met de vraag “ik heb geen idee wat het is, maar kan jouw zoontje hier misschien iets mee?”
Na het verzenden bleek de laatste afbeelding op mijn telefoon niet de foto van het speelgoed, maar een foto van een ernstig bebloed shirt die in de tussentijd was binnengekomen op mijn telefoon.
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
Niet een gewone autocorrect fout, maar ik heb dus sinds een paar maanden zó iets idioots aan de hand op WhatsApp en dat heeft me (bij te snel verzenden) wel een paar keer vraagtekens opgeleverd.

Van de één op de andere dag maakte mijn autocorrect van "ha ha" aan elkaar "er zit poep onder mn schoen".

Ik heb die zin echt nog nooit getypt in WhatsApp, dat weet ik 100% zeker - kan me niet eens herinneren wat de laatste keer was dat ik in een drol trapte. Ik snap er helemaal niets van, hij blijft stoïcijns verbeteren hoe vaak ik het ook corrigeer :'(

Nogal irritant.
Joh, ik wilde hem in zijn waan van wereldse wijsheid laten...
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
23-01-2020 21:00
Jij had toch geen smartphone?
:lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Ja hoer, naar mn moeder gestuurd... Ipv ja hoor. o_o

Ik ga echt stuk om jullie reacties, helemaal die van Herstblaadje :rofl:
Is dat nog steeds dan? Ik hoor er echt nooit meer iemand over.
Alle reacties Link kopieren
Niet van mijzelf, maar ik ben een keer ' van harte geliquideerd' met mijn verjaardag :hihi:
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
:rofl: :rofl:
Ik heb een keer in mijn stageverslag geschreven dat ik zelf de placenta’s had gemaakt voor de maaltijd (placemats dus). :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik had een sms naar een klant getypt waarin stond of hij de winkel wilde bellen voor overleg, u kut vragen naar Kohaku. Tja. Heb uit schaamte de sms nog maar een keer gestuurd met kunt ipv kut.

En ik heb ooit naar iemand kk gestuurd als in de uitspraak in Engels van de letter k en dan x 2. Dus, kee kee > ok ok. (weet ik veel, uit een serie overgenomen).

Tja, geen idee dat dat voor kanker stond. En toen was ook net bekend dat haar zus kanker had. Dus. Tja. Daar heb ik me flink voor geschaamd.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin was net weer samen met haar ex. In de tijd dat het uit was tussen hen had hij kortstondig een relatie met een vrouw wie Joy heet.
Ik wilde mijn vriendin vragen hoe het met haar ging maar ik stuurde per ongeluk: hoe is het met Joy?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik had ook een keer iets stoms met een smiley trouwens.

Ipv een huilende smiley deed ik ergens de hartjes-ogen smiley achter.

Het ging geloof ik over een pen. Heel verhaal, maar ik had die pen gekregen van oud-collega, waar ik eigenlijk verliefd op was, en dat toen echt een week ervoor heb durven zeggen (was toen al oud-collega) en ik had toen zoiets van 'ik ben je pen kwijt *hartjesogen smiley* Ik kon echt wel janken want ik gooide alle aandacht natuurlijk weer op die hartjes..
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Miss-Pippilotta schreef:
23-01-2020 21:13
Ha ha ha
wat een grappige reacties; ik zit echt hardop te lachen om sommige autocorrecties.
Idem! :-D

Ik corrigeer mijn autocorrect altijd voor ik verzend, dus de 'hoer' ipv 'hier' kan ik altijd nog op tijd wijzigen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn autocorrectie zet de laatste tijd ongevraagd aanhalingstekens bij het woord 'grappig'.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig helemaal in een deuk om jullie berichten.
Ik heb het 1 dag gebruikt en toen uitgezet ik ben nog van de generatie die zonder zoiets kan.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven