Kabelspaghetti

16-10-2021 12:50 34 berichten
Misschien kan deze ook in het Thuis-forum.

Mijn partner en ik hebben inmiddels iets te veel (draadloos) oplaadbare apparaten en dus heel veel kabeltjes. Partner trekt zijn telefoon of iPad eraf en laat het kabeltje zitten. Ik ben dus constant aan het opruimen. En partner heeft een tegengestelde klacht: laat die kabels nou eens aan de stroom hangen, want ik ben constant aan het zoeken.

Ik heb Dockingstations bekeken voor het opladen van diverse apparatuur, maar vind daarin nog niet de combinatie die ik zoek. Ik durf het complete lijstje van toestellen hier niet te noemen, het is veel Apple en dan nog e-readers en koptelefoons van andere merken.

Ik vraag me af hoe jullie de kabelspaghetti wegwerken? Of de kabeltjeslogistiek in goede banen weten te leiden?
ca726647543 schreef:
16-10-2021 14:15
Voor andere apparaten (die minder vaak worden opgeladen zoals camera's, koptelefoon, tablet) heb ik aan de onderkant vanmijn bureau een stekkerblok geschroefd met daarin de adapters en bovenop het bureau heb ik een plankje met deuveltjes gemaakt waar tussen ik de kabeltjes doe (vastgeplakt aan het bureaublad met dubbelzijdig tape). De kabels vallen dan nooit achter het bureau, en als ze niet gebruik kan ik de kabels wel achter het bureau laten hangen, en blijft het stekkertje achter de deuvels hangen.

Daar kwam ik laatst deze oplossing voor tegen, die vond ik wel leuk bedacht. :)


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 van deze staan:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/romma-bak- ... lsrc=aw.ds
Ik heb 1 blokje met 2 poorten achter de bank in een stekkerblok, deze haal ik er uit als ik hem niet gebruik. Op mijn wekker kan ik mijn telefoon opladen en mijn ereader prik ik er eens in de paar weken even in.
Kind laadt op zijn kamer op of gebruikt mijn blokje in de kamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij elk plugje een gekleurd labeltje zitten en dezelfde kleur bij de stekker.
Er zitten zowel Android pluggen en Apple pluggen bij alsmede de oplader van de kruimelzuiger. En die van de naaimachine. Zo weet je welke stekker bij welk apparaat hoort.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Alle kabeltjes hebben aan de usb-kant een plakker waarop staat wat het is (als de kabel niet herkenbaar is). De kabels zitten met een stevig lint allemaal aan elkaar - in plaats van spaghetti heb ik dus een slang liggen met aan de ene kant alle kantjes die in de stekker moeten en aan de andere kant alle oplaadeindjes.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Bij draadloos opladen heb je toch juist geen kabeltjes meer ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zoiets:

https://www.bol.com/nl/nl/p/powercube-e ... 048036276/

Ik mag geen plaatjes plakken helaas. Maar dit hangt ergens in een hoekje van de kamer bij de bank. Zit standaard een laadkabel in voor de telefoon. En ons Google nest hub geval zit er ook aan. Het valt mij niet eens meer op eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ikea verkoopt ook tafels die je telefoon opladen terwijl die erop ligt!
Beerlover schreef:
17-10-2021 05:41
Ikea verkoopt ook tafels die je telefoon opladen terwijl die erop ligt!

Is dat niet slecht voor de levensduur van de batterij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven