Kinect of Wii?

19-09-2013 22:47 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg ons gezin een spelcomputer te geven voor Sinterklaas.

Kids zijn 3 en 5

We willen graag een spelcomputer waar leuke spellen voor deze leeftijd op kunnen maar waar we zelf ook wat aan hebben.

Ik vind de kinect qua graphics mooier, en ik vind t leuk dat je je hele lijf moet gebruiken om te spelen. Daarnaast kan je dan de Xbox ook zonder kinect gebruiken voor de 'gewone' Xbox spellen toch?

Ik weet alleen niet of er voor de kinect ook spellen zitten die leuk zijn voor kleuters. Vandaar de twijfel tussen kinect en Wii.

Graag hoor ik tips en ervaringen van jullie.
kinect is inderdaad mooier. En je moet veel harder 'werken'. Maar voor kleine kinderen denk ik dat de Wii geschikter is. Toegankelijke spelletjes, je hoeft minder kracht te zetten, makkelijker menu voor kids om zelf te doen.
Kinect ben je XBOX 360 of XBOX ONE voor nodig en daar kun je gewoon veel meer mee, Daar is waarschijnlijk iedereen het mee eens, Je kunt er ook films op kijken , Youtube, Etc, Ook werk je met een statische controller (Dus geen gezeik met Ik wijs links aan en ben rechts bezig) En als je kinderen dan geen zin hebben in bewegen hoeven ze dat ook niet .

Maar goed, Een wii is ook goed, (Voor jongere kinderen wel, maar na 10 jaar dan is de lol er snel af.. ) , Achteraf wou ik dat ik ook mijn geld had gespaart voor een XBOX, niet voor een Wii :l
je moet er nu geen kopen. ten eerste niet de Wii, want Wii U is er al (die is nieuwer en betere WiiMote Plus). Daarnaast komen over een paar maanden de PS4 en de nieuwe Xbox One (opvolger van de 360) uit...de Xbox One heeft een veel nauwkeurige Kinect nu dan de vorige...Voor jonge kinderen is Nintendo beter (Mario, Zelda, Donkey Kong)..
Ik vind het aanbod van Nintendo beter passen bij kinderen dan het aanbod van de xbox.
Ik heb beide. Ik vind zelf de kinect leuker. Je kan er meer mee en je kunt de xbox ook gebruiken zonder kinect. Maar de wii lijkt me leuker voor kleine kinderen. Voor de wii heb je ook spellen waar je geen motion sensor hebt en je dus de wii 'normaal' kunt gebruiken. De spellen voor de wii lijken me leuker voor kleine kinderen. Ik denk dat de xbox pas leuk wordt vanaf een jaar of 10.
Ik zou voor een wii u kiezen. Leuke spelcomputer met veel geschikte spellen voor jonge kinderen maar ook leuke spellen voor oudere kinderen (en volwassenen). Daarnaast is de prijs ook geschikter.

De Xbox 360 zal volgend jaar als de Xbox one uitkomt ook een stuk goedkoper worden. Je zou er dan voor kunnen kiezen om juist een oude Xbox te kopen want goedkoper. Je kan dan echter natuurlijk niet de nieuwste spellen spelen.

Voor een Xbox one zou ik sowieso niet kiezen. De Playstation 4 komt al wat eerder uit dan de Xbox one en zal goedkoper zijn dan de Xbone. Daarnaast lijkt mij gebaseerd op alle berichten die ik gelezen heb de PS4 veel geschikter. De Xbone zet erg in op multimedia, sport en televisie. Allemaal dingen die ik niet belangrijk vind in een spelcomputer. PS4 lijkt veel meer een echte spelcomputer te worden. Nu zou ik sowieso wachten tot ze beiden uit zijn om echt te kiezen tussen die twee. Echter van de PS4 word ik veel enthousiaster op dit moment.

In elk geval is de WII U een leuke spelcomputer met een goed aanbod van verschillende spellen. Mijn kinderen spelen er graag mee. Onze oudste is nu 10. We hebben daarnaast nog een oude PS2 en daar spelen ze ook graag mee. Daar hebben we heel goedkoop stapels spelletjes voor kunnen krijgen en zitten ook leuk dingen bij.
Ik had vorig jaar net dezelfde vraag voor zoon die toen 8 werd. Iedereen hier raadde toen de Xbox aan. We hebben hem, met Kinect, en hij staat te verstoffen. Als ze er een keertje in de twee maanden op spelen, is het veel. (en dan maar een spelletje: Harry Potter, de rest komt het doosje zelfs niet uit.)

Bij mijn zus staat de Wii, elke keer we komen, zijn ze er niet vanaf te slaan.

Ik zou dus zeggen: Wii U.
Heb je een Ipad? Mijn kinderen van dezelfde leeftijd spelen daar spelletjes op en vinden ze schitterend
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven