Laptop, maar welke?

09-12-2015 10:51 62 berichten
Vanaf februari ga ik studeren.

Ik heb op dit moment een Packert Bell EasyNote TG71BM. Vorig jaar gekocht, omdat-ie lekker goedkoop was en ik snel er eentje nodig had ivm doodgaan van de vorige laptop.

Ik vind het ding een ramp. Hij is traag. Traag met het openen van programma's, traag met het openen van nieuwe browsertabbladen, traag met het openen van zoekresultaten.

En het toetsenbord is echt ruk, pakt vaak toetsen niet.

Ligt allemaal aan de laptop denk ik?

Volgend jaar dus een studie, voornamelijk in een digitale omgeving en heel veel tekstverwerken (ik heb een 360 (?) pakket).

Af en toe een filmpje of foto's uploaden, maar niet bewerken.

Wat wil ik:

snel programma's openen (en niet 3 minuten moeten laden)

niet te groot, maar ook geen minibeeldscherm

absoluut geen touchscreen

niet te zwaar

degelijk toetsenbord

genoeg opslagruimte

goede accu

Maar welke. Ik heb vanmorgen een beetje zitten rondkijken, maar er is zoveel met zo onwijs veel opties, dat ik de weg een beetje kwijt ben.

Oja, budget: rond de 500, goedkoper mag ook, beetje duurder ook.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk want voor tekstverwerken is Microsoft beter en Mac staat beter bekend voor grafischewerk.

Afijn ik zou idd rond de 500 euro uitgeven een minimaal Intel Core i3, i5 ideaal!

Geen Packert meer, tis echt bagger.
Grafisch werk hoef ik niet op mijn laptop te doen.

Maar wat zorgt nou voor snelheid?
Je processor in combinatie met je RAM geheugen.
Hoe voller hoe langzaam die gaat worden, dus altijd opletten op RAM, hoe meer geheugen hoe beter.
ik heb een macbook die ik thuis gebruik

Maar voor college's vind ik mijn samsung laptop veel beter idd.

Zou gaan voor samsung, acer of lenovo
Een Mac voor ¤ 500 ?

Zelf heb ik een 17" HP met een i7 processor en 8 GB intern geheugen en dit bevalt erg goed, is ook snel. (toen ca ¤ 700)

Kijk vooral of er een fatsoenlijke processor en voldoende intern geheugen in zit. Ook een (gedeeltelijke) SSD-schijf kan erg versnellen.
Niet geschoten is altijd mis
Doe mij een nieuwe MacBook voor zo weinig

Ik had hiervoor een HP en die vond ik erg prettig.

Wat is een SSD schijf?

Wat is een fatsoenlijke processor? Een i7?

Is 8 GB intern geheugen het minimale?
quote:Bitje93 schreef op 09 december 2015 @ 11:18:

Een Mac voor ¤ 500 ?

Zelf heb ik een 17" HP met een i7 processor en 8 GB intern geheugen en dit bevalt erg goed, is ook snel. (toen ca ¤ 700)

Kijk vooral of er een fatsoenlijke processor en voldoende intern geheugen in zit. Ook een (gedeeltelijke) SSD-schijf kan erg versnellen.Hahaah was maar waar.
quote:Moiren_ schreef op 09 december 2015 @ 11:21:

Doe mij een nieuwe MacBook voor zo weinig

Ik had hiervoor een HP en die vond ik erg prettig.

Wat is een SSD schijf?

Wat is een fatsoenlijke processor? Een i7?

Is 8 GB intern geheugen het minimale?i7 is echt héél erg professioneel.
Kijk voor een laptop met 64bits OS. Dit is tegenwoordig sowieso wel de standaard.

Anders heb je niks aan je ram zodra het meer wordt dan 4gb.

Een SSD versneld de laadtijd van programma's en je OS aanzienlijk.

Programma's die je vaak gebruikt hierop zetten is dan ook een Aanrader.

Ik zou aanbevelen: een snelle duo of quadcore cpu, quad is wellicht overkill als je alleen textverwerkt Dus zou je afkunnen met een duo core. minstens 8gb intern. een SSD hardeschijf, scheelt ook warmte en geluid. Aangezien je geen spelletjes zegt te doen, maakt de videokaart niet uit.

Processor: I5 of I7

intern 8 GB

Hardeschijf SSD.

Monitor 17"

En kijk als je er een hebt gevonden vooral op tweakers.nl voor review van de laptop. Kan je geld schelen, zit namelijk ook een pricewatch in. En dat kan per winkel behoorlijke verschillen opleveren
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Ik raad een SSD aan, dat is precies wat je zoekt.

Een SSD is een nieuwe soort harde schijf, een Solid State Drive. Ik kan niet precies uitleggen hoe het technisch verschilt van een Harde Schijf, maar dat hoeft ook niet.

Een SSD werkt vele malen sneller als een harde schijf. Als je Windows op deze SSD zet, is je computer in 4 seconden opgestart (en nee, dan overdrijf ik niet). Mijn vriend heeft twee weken geleden nog een SSD in mijn oude computer gezet, ding is hartstikke snel weer. Dit kan ook in je laptop, hoef je misschien nog niet eens een nieuwe te kopen.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg Staalwol! Op Tweakers was ik idd al geweest, maar ja, geen idee waar ik op moet letten, dus ik kwam er niet echt verder

Muurbloempje, het toetsenbord is ook vervelend. Hij pakt veel aanslagen niet, en dat wordt steeds erger (ja al schoongemaakt) en dat irriteert me mateloos. Dus helemaal als ik straks lange stukken tekst zit te produceren.

Wat zijn goede sites om te zoeken?
Wat is hier het verschil tussen?

Intel Core i7-5500U119

Intel Core i7-6700HQ
quote:Veeanne1 schreef op 09 december 2015 @ 11:17:

ik heb een macbook die ik thuis gebruik

Maar voor college's vind ik mijn samsung laptop veel beter idd.

Zou gaan voor samsung, acer of lenovoIk heb een Samsung en vind hem ruk. Zou ik dus nooit aanbevelen. Voor mijn werk een Dell. Doet t prima.
Oke, dan misschien inderdaad een nieuwe. Dan raad ik nog steeds eentje aan met een SSD, hier zul je veel snelheid van krijgen. En verder inderdaad de aanbevelingen van Staalwol. Helaas kan ik je ook niet verder helpen met sites, ik zoek ook altijd alles op tweakers.

Je kan wel eentje hier posten die je wat lijkt? Dan kunnen wij kijken of het wat is, of misschien goedkoper kan.
quote:Muurbloempje92 schreef op 09 december 2015 @ 11:33:

Ik raad een SSD aan, dat is precies wat je zoekt.

Een SSD is een nieuwe soort harde schijf, een Solid State Drive. Ik kan niet precies uitleggen hoe het technisch verschilt van een Harde Schijf, maar dat hoeft ook niet.

Een SSD werkt vele malen sneller als een harde schijf. Als je Windows op deze SSD zet, is je computer in 4 seconden opgestart (en nee, dan overdrijf ik niet). Mijn vriend heeft twee weken geleden nog een SSD in mijn oude computer gezet, ding is hartstikke snel weer. Dit kan ook in je laptop, hoef je misschien nog niet eens een nieuwe te kopen.Z'n nieuwe HS draait niet, ze zijn daarom meer stabiel.
Ik zou voor de Intel Core i7-6700HQ gaan. Het scheelt niet veel, maar deze is net ieetsjes beter (enige schokkende verschil is het geheugen, 16 gb tov. 64 gb)

Maar ik vraag me af of je dit gebruikt. Ik denk dat voor jouw toepassingen de Intel Core i7-5500U119 ook goed genoeg zou zijn. Weet even niet wat de prijsverschillen zijn.
quote:Muurbloempje92 schreef op 09 december 2015 @ 11:46:

Ik zou voor de Intel Core i7-6700HQ gaan. Het scheelt niet veel, maar deze is net ieetsjes beter (enige schokkende verschil is het geheugen, 16 gb tov. 64 gb)

Maar ik vraag me af of je dit gebruikt. Ik denk dat voor jouw toepassingen de Intel Core i7-5500U119 ook goed genoeg zou zijn. Weet even niet wat de prijsverschillen zijn.Wat ik op Tweakers zag valt i7 buiten mijn budget.
Core i7-6700HQ? Voor z'n prijs dan maar een Mac.
Dan is een i5 ook prima voor jouw toepassingen hoor!
i3 of i5 is meer dan zat voor wat je wil, echt.
quote:Moiren_ schreef op 09 december 2015 @ 11:38:

Wat is hier het verschil tussen?

Intel Core i7-5500U119

Intel Core i7-6700HQ

De Broadwell architectuur, dit zijn de nieuwste generaties CPU (processoren)

de I7-5500 is een dual core processor.

De I7-6700 heeft 4 cores en kan dus meer berekeningen tegelijkertijd uitvoeren.

Een Quad core (4 cores dus) is ideaal voor het bewerken van films, converteren en allerlei andere zware berekeningen uit te voeren.

Doorgaans is een dual core, zoals de I7-5500 voldoende voor de meeste gebruikers.

Gooi er een SSD harde schijf in om het nog sneller te laten lopen. Let wel, dat een SSD schijf wel redelijk prijzig zijn.
Love bubbles....
Voor snelheid wil ik best wat meer betalen. Dat gaat me zo veel frustratie schelen

Ik erger me nu stuk als ik even snel iets wil openen en dat ding staat minuten lang na te denken.
Ik vond dit wel een handig overzichtje om te bepalen wat ik nodig had:

http://www.laptopshop.nl/advies/laptops.html

Ik heb een Dell Inspiron, die werkt fijn en snel. Ik kan heel veel dingen tegelijkertijd doen zonder dat ie traag wordt.

Qua grootte: ik heb zelf een 15.6" laptop, vind ik ideaal voor thuis om te tekstverwerken, maar het is dan wel weer een onding om mee te nemen in de trein bijvoorbeeld, omdat ie een stuk groter is dan A4formaat en daardoor niet makkelijk in een tas te schuiven is.

Qua processor: ik heb i5 en vind dat meer dan voldoende voor het tekstverwerken, films kijken en spelletjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven