Laptop, maar welke?

09-12-2015 10:51 62 berichten
Vanaf februari ga ik studeren.

Ik heb op dit moment een Packert Bell EasyNote TG71BM. Vorig jaar gekocht, omdat-ie lekker goedkoop was en ik snel er eentje nodig had ivm doodgaan van de vorige laptop.

Ik vind het ding een ramp. Hij is traag. Traag met het openen van programma's, traag met het openen van nieuwe browsertabbladen, traag met het openen van zoekresultaten.

En het toetsenbord is echt ruk, pakt vaak toetsen niet.

Ligt allemaal aan de laptop denk ik?

Volgend jaar dus een studie, voornamelijk in een digitale omgeving en heel veel tekstverwerken (ik heb een 360 (?) pakket).

Af en toe een filmpje of foto's uploaden, maar niet bewerken.

Wat wil ik:

snel programma's openen (en niet 3 minuten moeten laden)

niet te groot, maar ook geen minibeeldscherm

absoluut geen touchscreen

niet te zwaar

degelijk toetsenbord

genoeg opslagruimte

goede accu

Maar welke. Ik heb vanmorgen een beetje zitten rondkijken, maar er is zoveel met zo onwijs veel opties, dat ik de weg een beetje kwijt ben.

Oja, budget: rond de 500, goedkoper mag ook, beetje duurder ook.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik snap je hoor, oog wil ook wat.

Ik heb goede ervaringen met machines van Dell, HP (de Hewlett-Packard variant, de wat duurdere zeg maar) met ASUS en met MSi.

Ik heb slechte ervaringen met Acer, Toshiba en Packard Bell.

Dit zijn mijn ervaringen, ongetwijfeld dat er andere zijn die het andersom hebben ervaren.
Love bubbles....
quote:Bitje93 schreef op 09 december 2015 @ 12:58:

[...]

Welk type Apple heb je voor ¤ 500 ?Niet, maar was meer mijn frustraties dat laptopmakers gewoon zo weinig moeite steken in het ontwerpen van een goed functionerende trackpad, iets wat Apple wel wist te doen.
Love bubbles....
quote:Bitje93 schreef op 09 december 2015 @ 13:01:

[...]

Het voordeel van een laptop is dat je deze bloatware er ook net zo snel weer af kunt gooien, dit in tegenstelling tot de bloatware op telefoons.Klopt, je kan er voor kiezen om na aanschaf gelijk de laptop opnieuw te installeren, zonder al die meuk. Maar dan moet je wel weten wat je doet. Fabrikanten worden steeds irritanter als het om verwijderen van bloatware gaat.
Love bubbles....
Dat is wat ik doorgaans ook doe trouwens, alle rommel eraf mieteren. Of gewoon volledig vers installeren.

Ik zie office one time click dingen al als bloatware, dan toch liever open office, is nog sneller ook :D

Op laptop shop staat trouwens wel iets wat wellicht voldoet aan je omschrijving: lenova

Heb zelf geen ervaring met lenova, en zou het zelf super irritant vinden als er geen dvd speler in zit. Maar die kun vrij goedkoop extern ook wel vinden voor usb. En via inet kun eigenlijk alles toch wel downloaden
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Iemand ervaring met Lenova?
Lenovo, ja, ervaring mee. Is ook niets mis mee alleen dat ze ergens vorig jaar in opspraak kwamen omdat iets van hun meegeleverde software (lees bloatware) niet deugde.

Volgens mij is dat nu wel opgelost.

Merk is prima.

ASUS en Hewlett-Packard (als dat zo op de laptop staat ipv HP) zijn topmerken.

Dell is ook erg goed, vooral de XPS maar is denk ik te prijzig.
Love bubbles....
Is dit wat?

http://www.bol.com/nl/p/a ... -laptop/9200000049917795/

Voorkeur gaat uit naar een HP, maar valt echt ver buiten het budget als ik SSD wil.
Als ik zo naar de specs kijk is het een gemiddelde laptop. Niet slecht, ook niet echt goed.

Het zal prima werken voor jouw doeleinden.

Heb zelf een niet al te goede ervaring met acer, maar dat is mijn ervaring. Anderen zullen weer goede ervaringen hebben.

Het valt mij wel op dat het geen full HD scherm is.

Hij heeft 4 gb intern geheugen en een integrated video-processor die ook je 4gb ram gebruikt.

4 gb is wel weinig tegenwoordig maar voldoende.

8 gb werkgeheugen zou beter zijn geweest.

Hij weegt 3 kilo (best een gewicht imho) en volgens mij zit er geen ips-scherm in (wat de kijkhoek aanzienlijk beter maakt)

De processor is prima, 5e generatie i5.

Accuduur is ook ruimschoots voldoende.

Conclusie: het is een goede middenmoter. Alleen die 4gb werkgeheugen struikel ik over.

Programma's worden alsmaar zwaarder en hiermee zal je over een jaar al merken dat hij trager gaat worden. Ik snap het budget-issue.

Het is een afweging.

Ik kan niet vinden of geheugen uitbreidbaar is, mijn ervaring is dat dit bij elke laptop dit wel mogelijk is.

Je zou tzt je ram kunnen upgraden.

De bottleneck bij deze laptop is de hoeveelheid ram.
Love bubbles....
Dit misschien ?
een discussie is een gesprek waarin de deelnemers vooral naar zichzelf luisteren
Chromebooks. Je moet er in geloven.

Je moet altijd online zijn wil je er mee kunnen werken.

16 gb solid state is puur voor het os.

Je 'krijgt' 2 jaar lang 100 gb in de cloud van Google.

Het is een TN-scherm wat (vind ik dan) beetje brak is gezien de technologie van tegenwoordig.

Natuurlijk is de prijs erg scherp maar je geeft een 'hoop op'

Je moet alles online opslaan. En dat is knap vervelend als er geen wifi in de buurt is.

Als dit geen issue is voor je, prima.

Het is voor mij te beperkt.
Love bubbles....
Ik wil zeker geen chromebook. Mijn bestanden alleen online vind ik geen prettig idee.

Ik heb besloten nog even door te sparen, zodat ik een goede kan kopen ipv iets wat er wel mee door kan.

Bedankt voor alle input en tips!
Welke zou je dan het liefst kopen Moiren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven