Like en delen op Facebook.

01-12-2015 19:01 17 berichten
Vroegah werden er win acties gehouden en de organisatie nam contact op met de winnaar.

Tegenwoordig heb je like & deel acties op facebook voor gratis reclame van de aanbieder, wat mij daarbij opvalt is dat de winnaar met hen contact op moet nemen. En dit wordt massaal overgenomen en de norm geworden. Ben ik de enige die dit onlogisch vind? Zit er een ander idee achter dan mijn ingeving; Dan is de kans kleiner dat ze echt iets moeten uitdelen?
Ik heb alle mensen die die dingen delen ontvriend of ontvolgd.
Alle reacties Link kopieren
Zulke reclame is zelfs verboden op Facebook. Heb er ook een schurft hekel aan en kieper deze mensen uit mijn overzicht.
Waar ik werk word ook wel eens zo'n actie gedaan via Facebook. Je kan als bedrijf zijnde geen bericht sturen naar iemand zijn fb. Ook kan je geen mensen taggen. Je kan alleen reageren op het gedeelde bericht maar dat is bijna onmogelijk terug te vinden als het heel vaak gedeeld is. Om deze reden moet een winnaar op ons bericht reageren waarin we de winnaar bekend maken.
If you can dream it you can do it
Dat is de rede waarom ik fb al jaren heb vereijderd.

En oow wacht die zogenaamde vrienden die wel mee kijken maar nooit iets liken.
Mijn broer had een fotoshoot 'gewonnen'. Na een leuke shoot heeft hij de hoofdprijs voor de foto's betaald. Ik vermoed dat de fotografe de shoot er ruimschoots uit heeft gekregen met haar belachelijke prijzen. Maar ach, broer en vriendin blij...
quote:KimberleySTH schreef op 01 december 2015 @ 19:05:

Waar ik werk word ook wel eens zo'n actie gedaan via Facebook. Je kan als bedrijf zijnde geen bericht sturen naar iemand zijn fb. Ook kan je geen mensen taggen. Je kan alleen reageren op het gedeelde bericht maar dat is bijna onmogelijk terug te vinden als het heel vaak gedeeld is. Om deze reden moet een winnaar op ons bericht reageren waarin we de winnaar bekend maken.Wat raar dat je dan geen bericht kunt sturen. Goed om te weten, dan begrijp ik het een heel stuk beter. Bedankt.
Nu ook weer mensen die het bericht van een of andere Apple fansite/community delen waarin ze melden dat ze 29 iPhones 6s weg gaan geven als je deelt en liked. Alsof ze dik 27.000 euro weggeven.. Het is een site met een paar foto's, je ziet niets van enige bedrijfsactiviteiten
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Irritant. Ik geloof er niet zo in.
quote:Koekeloertje schreef op 01 december 2015 @ 19:44:

Irritant. Ik geloof er niet zo in.Een paar bekenden van me hebben ermee gewonnen. Anders had ik ze ook niet geloofd.
@Koekeloertje. Natuurlijk zijn er wel bedrijven die echt prijzen weggeven.

@chocolol Verboden is het inderdaad als ze vragen om een like van hun Facebook account. Lik of delen van het bericht zijn wel toegestaan.
Ja hoor ik heb toevallig vorige week nog een topic gestart over het liken en winnen van Facebook Winacties, ik heb namelijk een heel mooi stapelbed gewonnen nog niet zo lang geleden dus sommige Like en Winacties zijn wel echt.
quote:spieker27 schreef op 01 december 2015 @ 21:08:

Ja hoor ik heb toevallig vorige week nog een topic gestart over het liken en winnen van Facebook Winacties, ik heb namelijk een heel mooi stapelbed gewonnen nog niet zo lang geleden dus sommige Like en Winacties zijn wel echt.

Sorry, ik had geen andere topic gezien.

Gefeliciteerd met je prijs.
Ik had ooit is chinees gewonnen van de lokale chinees. Ik kreeg gewoon bericht.
ik doe met mijn bedrijf ook deze acties. Inderdaad gewoon degene die wint een bericht sturen. Als deze berichten heeft uitstaan, probeer ik te taggen. Als dat ook niet gaat, dan heeft die persoon pech en komt er een andere winnaar. Meedoen en dan je privacy zo hoog hebben staan is een beetje dom
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:AnDu schreef op 01 december 2015 @ 19:08:

[...]

Wat raar dat je dan geen bericht kunt sturen. Goed om te weten, dan begrijp ik het een heel stuk beter. Bedankt. Dat is niet raar, dat is handig. En je kunt het zelf ook anders instellen.

Maar anders zou iedere gek en alle spam je facebook vol laten lopen. Zit je iedere dag honderden berichten te verwijderen. Is toch ook niks.
quote:nina1966 schreef op 02 december 2015 @ 08:15:

[...]

Dat is niet raar, dat is handig. En je kunt het zelf ook anders instellen.

Maar anders zou iedere gek en alle spam je facebook vol laten lopen. Zit je iedere dag honderden berichten te verwijderen. Is toch ook niks.

Wat bedoel je met anders instellen?

Ik vind in principe de gesponsorde berichten net zo goed spam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven