Lomo Cameras? (Lomografie)

30-07-2010 22:17 153 berichten
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met Lomo camera's van merken als Diana of Holga? Wat ik tot nu toe heb gevonden op google is allemaal nog een beetje vaag namelijk. Ik ben vooral benieuwd naar de Diana F+, hoe deze precies werkt en wat voor filmrolletjes erin moeten etc.
oee, heb je toevallig foto's van die met flits die je hebt ingescand ofzo?
uhm, niet bij de hand aangezien ik A) geen scanner heb, en B) ik door een verhuizing een aantal spullen niet hier heb. Maar of bij pa en ma, of nog bij ex....
aww oke! jammer. Ik ga denk ik toch maar de holga 135bc bestellen met flits voor 50 dollar
Alle reacties Link kopieren
quote:bittermoon schreef op 02 augustus 2010 @ 08:17:

ik heb geen persoonlijke ervaring met impossible film. maar, ben zelf fotograaf maar een aantal van mijn vrienden hebben die film wel geprobeerd. 'whimsical at best'. en oh... de foto 'verdween' ook. geheel vervaagd in mum van tijd. ja, je moet er van houden.

wel een tijdje geexperimenteerd met vage polaroid effecten (sx-70, one step en spectra) maar ik ben zelf altijd meer een fan geweest van packfilm ('peel apart'). veel stabieler. zwart/wit film met een oranje filter. echt mooie afdrukken worden dat.

mag je eigenlijk wel linken hier?Dat valt tegen ik had meer verwacht van dat impossilbe project.
kaatje als je van je fisheye af wil
Weet iemand trouwens hoe je dit effect krijgt met een lomo camera?

flash en double exposure.
Dat lijkt me vaker dan double.
nee, denk het niet.
dat kan je met de holga 135 met een flitser dan ook doen toch?
het kan met een gewone holga, dus ik neem aan ook met een holga 135. je hebt een camera nodig waarbij je meerdere malen de shutter af kan laten gaan voordat je het filmpje doordraait.
quote:wijnands schreef op 02 augustus 2010 @ 22:12:

[...]

Dat valt tegen ik had meer verwacht van dat impossilbe project.Ik ook . Al had de naam iets kunnen doen vermoeden...
sommige mensen vinden die film van impossible helemaal fantastisch, hoor. en niet elke emulsie vervaagt maar persoonlijk vind ik het ontzettend duur spul en daarom verwacht ik ook een zekere kwaliteit.
Heb de Holga135bc met flitser met kleurenfilters besteld, ik vond met "black corners" toch wel leuker vandaar.

Ben benieuwd!
jrine.. leuk! die kleurenflitsers zijn leuk. ben benieuwd!
Veel plezier ermee Jrine.
Thanks!
leuk ik ben benieuwd naar de foto's. Als het kan, moet je ze hier plaatsen
Ik heb net een Fujipet gekocht. Een Medium Format camera, zoiets als een Holga maar dan niet geheel van plastic. Komt uit de jaren 50. Ben zeer benieuwd.

.
Nog een keer up, ik wil er ook een aanschaffen, maar ik vind het een jungle met veel te veel technische verhalen.

Oftewel: ik snap er geen bal van.
Na ruim 10 maanden nog maar eens up!

Ik heb zonet de Diana F+ gekocht, de omschrijving sprak me ten zeerste aan. Cult, dromerige beelden, icoon uit de jaren 60... Verkooppraatjes die mij ten zeerste aanspreken! Daarbij heb ik 2 rollen met gekleurde film en 2 rollen zwart/wit film én de Diana+ 38mm Super Wide A. Lens bij gekocht.

Nu heb ik beginnerservaring met de Canon EOS 400D Digital, een kleine cursus bij gevolgd, maar vind het heel spannend nu met analoog aan de slag te gaan. Hier heb ik weinig ervaring mee.

De enige vraag die ik heb is: kun je met een lomo ook analoge fotografiecursussen volgen? Ik zou dolgraag een cursus willen volgen met daarop een cursus zelf ontwikkelen. Maar dat is voor de toekomst!

Ik hoop dat er nog iemand reageert!
.
Daar heb je gelijk in Sauerkraut. Heb je intussen ook een camera aangeschaft?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven