Minder of meer?
vrijdag 15 juli 2011 om 23:56
quote:biebje schreef op 15 juli 2011 @ 23:31:
Zo kun je het onthouden:
Het < teken zit ook in de k van kleiner dan.
Ja die hebben ze mij als kind ook geprobeerd te leren, maar als je in spiegelbeeld schrijven ook normaal vindt, dan helpt dat niets
Toen heb ik nog een ezelsbruggetje geleerd dat het een krokodil is die altijd in het grootste hapt, of zo, en toen raakte ik helemaal de weg kwijt.
Kortom ik snap nog steeds niets van dat teken.
Zo kun je het onthouden:
Het < teken zit ook in de k van kleiner dan.
Ja die hebben ze mij als kind ook geprobeerd te leren, maar als je in spiegelbeeld schrijven ook normaal vindt, dan helpt dat niets
Toen heb ik nog een ezelsbruggetje geleerd dat het een krokodil is die altijd in het grootste hapt, of zo, en toen raakte ik helemaal de weg kwijt.
Kortom ik snap nog steeds niets van dat teken.
zaterdag 16 juli 2011 om 00:24
quote:Mariejan schreef op 15 juli 2011 @ 23:56:
[...]
Kortom ik snap nog steeds niets van dat teken.Voor spiegelbeeld-lezers: van de > kun je een g (van groter) maken.
[...]
Kortom ik snap nog steeds niets van dat teken.Voor spiegelbeeld-lezers: van de > kun je een g (van groter) maken.
zondag 17 juli 2011 om 17:49
grappig dit he? Voor sommigen is d/t/dt lastig, voor sommigen dit.
Ik herinner me een ezelsbruggetje van iemand op school, eeuwen geleden
een < heeft links 1 punt en rechts 2 punten
dus . en :
aan de kant van . (links) is het minder, aan de kant van : (rechts) is het meer. Zo ook met de getallen die je vergelijkt.
een > heeft : en .
In NL lezen we van links naar rechts, < is kleiner en is > groter
a<b a (. 1 puntje) en b (: 2 puntjes) dus a is kleiner dan b
b>a b (: 2 puntjes) en a (. 1 puntje) dus b is groter dan a
Maar goed, misschien dat ik het er niet makkelijker op maak voor je.....
Ik herinner me een ezelsbruggetje van iemand op school, eeuwen geleden
een < heeft links 1 punt en rechts 2 punten
dus . en :
aan de kant van . (links) is het minder, aan de kant van : (rechts) is het meer. Zo ook met de getallen die je vergelijkt.
een > heeft : en .
In NL lezen we van links naar rechts, < is kleiner en is > groter
a<b a (. 1 puntje) en b (: 2 puntjes) dus a is kleiner dan b
b>a b (: 2 puntjes) en a (. 1 puntje) dus b is groter dan a
Maar goed, misschien dat ik het er niet makkelijker op maak voor je.....
Je bent zelf een theepot