MSN aan laten staan en dan weggaan

28-03-2008 13:47 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden: van de week had ik misverstand via msn. Ik zag een kennis 'online' staan (dus niet afwezig ofzo) en begon gesprek maar die persoon zei niks terug. Nu kan dat op zich natuurlijk men is niet verplicht een gespreek aan te gaan/kan niet uitkomen/geen zin, maar achteraf bleek dat deze persoon helemaal niet eens thuis was. Ik vond dat maar gek en zij werd kwaad want maakt ze toch zeker zelf uit hoe ze op Msn staat en geen verplichting tot antwoorden enzo.. Mijn idee was dat als iemand 'online' is, hij in elk geval achter de pc zit.. maar dat vond zij van niet

Dan denk ik: waarom zou je je msn aanzetten als je helemaal niet in de buurt van je computer ben of zin hebt om te babbelen?

Zelf sta ik doorgaans trouwens op Afwezig omdat ik van alles om en rond pc aan het doen ben. Als ik echt langer wegga meld ik mezelf af.

Hoe kijken jullie hiertegenaan? Vinden jullie mijn verbazing gek?
Fame schreef op 28 maart 2008 @ 14:19:

[...]

Berichtgeschiedenis teruglezen? Dan heb je de gemiste boodschap alsnog.
mijn pc slaat gevoerde gesprekken niet op..:( dus valt er helaas niets terug te lezen en broerlief wil het niet vertellen.. :mad:
Is geen leermomentje, de een doet het wel en de ander niet. Ik sta bijna altijd op offline. Juist omdat ik het zovaak vergeet te wisselen. Maar dan vergeet ik het ook meestal weer te veranderen naar online. Maar ja, dat weten de meeste nou wel, je kan het altijd proberen.

Ieder zijn ding denk ik dan altijd.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Joukje95 schreef op 28 maart 2008 @ 14:29:

[...]

mijn pc slaat gevoerde gesprekken niet op..:( dus valt er helaas niets terug te lezen en broerlief wil het niet vertellen.. :mad:
Makkelijk, klik bij help, berichtengeschiedenis en je kan zo aanklikken dat je het wilt bewaren.
MV, msn bewaard geen schermpje als je de pc afsluit, helaas was ik niet degene die hem afsloot...:(
mylenevalerie schreef op 28 maart 2008 @ 14:31:

[...]

Makkelijk, klik bij help, berichtengeschiedenis en je kan zo aanklikken dat je het wilt bewaren.
heb ik toch nu niets aan, dan moet ik dat instellen maar komt de reactie van vanmorgen niet mee terug lijkt me..
Joukje95 schreef op 28 maart 2008 @ 14:16:

ik heb hem alleen aan als ik er ben, maar wilde van iemand een reactie en vanmorgen voor het eerst aangelaten toen ik ging werken en jahoor reactie.. maar toen bedacht mijn broer dat ik vergeten was de pc uit te zetten, deed hij het even. Nu weet ik niet wat de reactie was..

Dus in het vervolg ga ik maar niet meer proberen om msn aan te laten..

Toch mooie gelegenheid om te bellen wat er gezegd was. Of een sms te sturen. Of het in te stellen voor de volgende keer.

En als je geen telnr. hebt end en je kan hem of haar ook niet meer op msn bereiken een excuusje maken dat broer de pc heeft uitgedaan.

Sparen voor eigen laptop, kan ook 2e hands.

Ja ik noem maar wat mogelijkheden hoor.
He, wat een toestand :)
het asociaalste is: het is mijn laptop!! en daarom ben ik vanmidag ook al zo ontzettend boos, ik ga geloof ik een sleutel voor mijn kamer eisen..

Ik laat msn dus straks als ik wegga, bewust aan staan, heb al een offline bericht gestuurd en hopen dat er nog iets komt vandaag.. en plak een heel groot vel over de klep van de laptop:

AANLATEN!!! DIT IS MIJN LAPTOP.

maar goed zo zie je maar weer wat er gebeurd als je msn laat aan staan en weggaat...:P daar ging toch immers de hele discussie over.

Greez Jouk
Wat een non-issue. Daar ga je toch je vriendin niet op aanspreken??
Joukje95 schreef op 28 maart 2008 @ 14:43:

het asociaalste is: het is mijn laptop!! en daarom ben ik vanmidag ook al zo ontzettend boos, ik ga geloof ik een sleutel voor mijn kamer eisen..

Ik laat msn dus straks als ik wegga, bewust aan staan, heb al een offline bericht gestuurd en hopen dat er nog iets komt vandaag.. en plak een heel groot vel over de klep van de laptop:

AANLATEN!!! DIT IS MIJN LAPTOP.

maar goed zo zie je maar weer wat er gebeurd als je msn laat aan staan en weggaat...:P daar ging toch immers de hele discussie over.

Greez Jouk

Je hebt een hoop invloed op je broer zo te horen! Misschien eens een goed woordje met hem babbelen en ja een slot op je deur is ook geen overbodige als hij jou niet respecteerd om van je laptop af te blijven.

Sterkte ermee.

Ps, je kan je laptop ook instellen dat hij standbij staat en ieder ander moet met een code erin moet komen, die heeft je broer niet. Dus er zijn meerdere manieren om je laptop te beveiligen. Je kan het zo instellen dat je er alleen met een wachtwoord inkomt. De verschillen ken ik niet zo goed maar je kan iig je laptop goed beveiligen dat hij aan kan blijven staan of standby en je broer er niet op.
Kwarktaart schreef op 28 maart 2008 @ 14:44:

Wat een non-issue. Daar ga je toch je vriendin niet op aanspreken??
Waarom niet? Ik was benieuwd - en vragen staat vrij hoor. Mijn vraag op dit forum was trouwens naar MSN-aanmeldgedrag en wat gebruikelijk is, niet of ik daarover vragen mag stellen aan een kennis.
dank je voor de tips! :nerd:
Pfff, ik had laatst zoiets hier op het forum. Vielen er allerlei forummers over me heen omdat ik iets zei over de TO, kennelijk was de TO niet meer online. Men was boos omdat dit op deze manier roddelen was, en dat de TO zich zo niet kon verdedigen zo. Nou ja...

Wat ik ook wel weer apart vond was dat in de volgende posts werd voorgesteld om met elkaar (dus zonder mij) verder te mailen...

Checken jullie wel eens of de TO nog online is? Ik zou niet eens weten hoe...
Misschien vinden ze ons niet aardig en al onze vragen of topics stom... Ik weet overigens niet of je kan zien dat iemand online is. Ik lees mijn eigen topics altijd wel als er nieuwe reacties zijn. Doen andere mensen toch ook neem ik aan?
You wish. Er zijn erg veel forummers die je niet meer ziet als de reacties ze niet aanstaan.
Mijn MSN staat altijd op afwezig, speciaal voor zeurders zoals jij. Niet iedereen hoeft te zien wanneer ik wel of niet achter mijn verslaving zit.
Toen ik nog op msn zat, had ik standaard iedereen geblokt, op een paar na, die ik op dat moment wilde spreken.

Overigens heb ik me nooit verplicht gevoeld te antwoorden op msn.
Doe ik ook Fleurtje...lekker makkelijk zo.

Helemaal geen zin om de hele tijd iedereen te woord te staan als ik online ben. Zou me ook niet druk maken als ik geen antw van contactpersoon zou krijgen...zijn ergere dingen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven