Muziek downloaden

07-10-2012 09:33 22 berichten
Hallo allemaal,

Wie kan mij uitleggen met welk programma ik het beste muziek kan downloaden? Gratis of iets er voor betalen, dat maakt niet uit.

Ik wil graag liedjes downloaden die helemaal op de cd komen te staan en niet slecht klinken.

Ik heb het een keer of drie geprobeerd, met Limewear, Beareshare.... maar dat werkte niet naar behoren (computer liep vast, kon dingen niet verwijderen enz.) dus ik ben een beetje huiverig ervoor.

Alvast bedankt!

Gr. Roosh
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee.
Waarom moet het op cd?

Deezer of spotify werkt prima.

Als downloadprogramma's niet goed werken voor je, naar de bieb gaan, hopen dat ze die cd hebben en op je pc zetten en weer op cd?
Het Viva forum is papaja.
via youtube kun je makkelijk downloaden via een of ander linkje wat ik hier niet paraat heb, maar iemand anders misschien wel
Zoeken op YouTube converter: linkje van de url van de video invoeren en binnen een minuut heb je je muziekje. Helaas niet altijd van even goede kwaliteit. Maar dat bedoelt EN geloof ik.

Ik zelf gebruik dat voor mijn iPod maar de gekochte muziek via iTunes is vele malen beter.
Torrents werken prima, youtube zou ik afraden vanwege de kwaliteit (soms)
betaald: iTunes (beste kwaliteit)

gratis: idd dmv Torrents. Eerst torrentdownloadprogramma downloaden (transmission, vuze, oid) en dan op torrentsites naar muziek zoeken.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Mocht je in Duitsland wonen, neem dan geen onbetaald programma !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoezo dat Exces?
Ik gebruik legal sounds.

Ongeveer 8dollarcent per nummer.

Het is een Amerikaanse site maar er staan ook Nederlandstalige nummers op.

O-ja en het belangrijkste, je haalt geen virus iod binnen.
quote:NymphadoraTonks schreef op 07 oktober 2012 @ 11:06:

Hoezo dat Exces?Google maar eens op Rasch. Dat is een advocaat met de rechten van een muzieklabel. Een gaatje in de wet zorgt ervoor dat hij volledig legaal computers kan controleren en boetes kan uitdelen. We praten dan over bedragen tussen de 1000 en 5000 euro. Daar kun je heel veel cd´s van kopen.
Wat belachelijk!

Dat klinkt ook heel eng.
We hebben helaas ervaring. Dochter zit gewoon in Nederland op school en zij had, op aanwijzingen van klasgenoten, bittorrent op de laptop gezet. En toen ik dat zag heb ik dat ook weer verwijderd, maar die ene dag was precies genoeg voor een ´schikking´ van 1200 euro. We hebben er een advocaat voor genomen en zijn er nog mee bezig.

Ons geluk (nouja) is, dat Rasch op jaarbasis miljoenen verdient op deze manier, dus er is veel tegengas. Er zijn al tv-programma´s over en de advocaat die wij hebben heeft ongeveer 200 dossiers per maand. Die doet niks anders meer.

Maar als de wet tegen Rasch zegt; dat mag niet wat je doet, zeggen ze indirect ook; delen is toegestaan. En dat kan ook weer niet. Dus zijn ze er nu mee bezig om de wetgeving zo aan te passen dat de advocaatkosten nog maar max 100 euro mogen zijn.

En eerlijk gezegd, had ik een rekening van 100 euro gekregen, had ik die ook zonder pardon betaald, want we weten best dat dit niet mag. Maar we vinden 1200 dusdanig belachelijk veel geld voor 1 liedje, dat we er dus mee verder gaan. Maar leuk is anders.
Ik gebruik ook legalsounds . Com. Niet duur, veel keuze en er komt geen rotzooi mee.
Voordeel van youtube vind ik dat je kunt luisteren of je de juiste versie/mix hebt voor je 'm download en 't is nog gratis ook.

Had ook 'n hekel aan limewire omdat je dan eerst het nummer moet binnenhalen voordat je hoort wat je eigenlijk hebt gedownload. En op limewire stond ook veel rotzooi. Kwaliteit van youtube vind ik niet veel mis voor op m'n mp3-speler.
Ik vind nieuwgroepen IDEAAL. Wel wat lastiger uit te leggen, dus dat doe ik alleen bij interesse
Freestudio downloaden en dan kun je muziek van YouTube downloaden.. Alleen url kopiëren.

Ook makkelijk dat je meteen weet of het liedje goed is.
Op http://youtubedownloader.nl kun je een programma vinden waarmee je kunt downloaden van Youtube, dit gebruik ik altijd.
Ik ben traditioneel en koop alles nog op cd en vinyl, maar ook omdat ik iTunes erg duur vind, dan nog maar liever op cd. Ik gebruik ook Sony Unlimited, fantastisch voor een tientje per maand of zo alle muziek die je maar wilt (zelfde als Spotify)

Ik lees dat twee mensen hier al LegalSounds gebruiken, effe de site gecheckt en jee, wat is dat goedkoop! Hoe werkt het? Worden de bestanden evengoed gewoon opgeslagen? Ik kan niet begrijpen dat een nummer zo'n beetje een tiende kost van wat het op iTunes kost.. Dan ben ik meteen wantrouwig ;)
quote:carpediem90 schreef op 11 oktober 2012 @ 14:09:

Ik lees dat twee mensen hier al LegalSounds gebruiken, effe de site gecheckt en jee, wat is dat goedkoop! Hoe werkt het? Worden de bestanden evengoed gewoon opgeslagen? Ik kan niet begrijpen dat een nummer zo'n beetje een tiende kost van wat het op iTunes kost.. Dan ben ik meteen wantrouwig ;)Dat wantrouwen is niet onterecht. Als je even doorklikt zie je dat de licenses volgens het "Russische auteursrecht" is. De kans is dus behoorlijk groot dat je met deze zgn. legale downloadsite de Russische maffia sponsort. Of je dat over hebt voor goedkope muziek moet ieder voor zich weten, maar ik zou er toch niet lekker van slapen.
Zelfde vraag, alleen luister ik ook graag buitenlandse muziek. Spaans, portugees, Frans.

Op youtube is dit wel te vinden en ik heb t ooit wel via zo'n link geprobeerd te downloaden maar sommige nummers 'mislukten' steeds en daardoor werd het een beetje een rotwerk.

Weet iemand uit het hoofd welke van de genoemde sites veel internationale (europese) muziek aanbiedt?

(evt tegen betaling)
quote:Ster_ schreef op 07 oktober 2012 @ 09:50:

Zoeken op YouTube converter: linkje van de url van de video invoeren en binnen een minuut heb je je muziekje. Helaas niet altijd van even goede kwaliteit. Maar dat bedoelt EN geloof ik.

Ik zelf gebruik dat voor mijn iPod maar de gekochte muziek via iTunes is vele malen beter.

Heb ook interesse maar niet handig is dit soort dingen?

wat bedoel je met converter? Met de rechtermuis krijg je zo te zien niet de url en vervolgens zeg je invoeren invoeren in wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven