nieuwe computer nodig?

19-02-2011 14:12 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
De computer die ik nu heb, is eigenlijk voor alles wat ik doe nog prima, behalve farmville spelen. Dat gaat heel, heel, heel erg traag. Mijn conclusie: nieuwe en (dus) snellere computer kopen.

Want de computer eens flink opschonen hielp geen bal en volgens mij heb ik ook geen idioot trage internetverbinding of zo. De computer is overigens een jaar of 4 oud, volgens mij ook al weer best oud voor een computer tegenwoordig.

Een nieuwe dan maar.

Maar welke? Ik heb wat rondgegoogled en op sites met tips gekeken en volgens mij maakt het eigenlijk niet veel uit. Zolang je geen videoachtige games gaat spelen, heb je niks speciaals nodig. Dus ik zou, zoals ik 4 jaar geleden ook gedaan heb, best naar de Dixons om de hoek kunnen gaan en de eerste de beste computer kunnen kopen. Maar dan voel ik me ook zo dom en bovendien zijn er verschillende computers, dus zullen er tussen die computers ook wel verschillen bestaan, toch?

Dus mochten er hier mensen zijn met goede tips, ik hou me aanbevolen! Of je bent reuzeblij met je zojuist nieuw aangeschafte computer, vertel welke het is!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik ben enorm blij met mijn Acer laptop! Wij zijn bij ons thuis dan ook wel een beetje Acer-holics... Mijn vaders Acer laptop gaat toch al minimaal een jaar of 5 mee en doet het nog prima.

Wel een tip, mocht je een laptop kopen, houdt dan echt rekening met de afmeting... Er zijn veel mensen om mij heen die een 17 inch hebben genomen omdat dat zo weinig scheelde met een 15 inch maar als je hem mee wil nemen blijkt een 15 inch toch wel echt handiger...

Tja, aan deze post heb je ook weinig... zeker als je een computer wil en geen laptop maargoed, ik zweer bij Acer.

Trouwens, Dixons is wel echt duur vind ik! Dus misschien niet de ideale winkel om iets te kopen...
Ik zou een Macbook meenemen. Stabiel, werkt altijd goed, prettig in gebruik, mooi, gewoon helemaal toppie. En ik heb 'm niet zojuist aangeschaft, maar in maart 2009, en ben er nog steeds elke dag blij mee.
Ik koop mijn computers altijd hier:

http://www.informatique.nl/

Een hele goede zaak met mensen die alleen daar verstand van hebben met goede service, ze hebben ook een eigen computer-lijn, daar staat ook bij voor welke doeleinden een bepaalde computer geschikt is:

http://www.informatique.nl/pc

Ik zou wel even goed nadenken voor je een laptop koopt in plaats van een gewone pc, wil je hem vaak lekker op de bank gebruiken is het een prima idee, wil je echter semi-profi foto's bewerken of video's zou ik toch voor de pc gaan.
Ik zou voor een desktop gaan als je hem toch altijd thuis houdt. Ik heb het beide, maar ik ga vaker voor de desktop

Qua desktops ben ik fan van HP. Ik heb een oude HP die het altijd prima heeft gedaan.

Ook vind ik een iMac (Macbook, de laptopversie vind ik veel minder) erg fijn werken, maar die zijn duur en je hebt een ander besturingssysteem dan Windows, dus dat kan wennen zijn voor sommige mensen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik zweer bij mijn HP, is snel, kwakkelt nooit met zijn gezondheid en gaat lekker lang mee.
quote:SeptemberGirl schreef op 19 februari 2011 @ 14:23:

Ik zou een Macbook meenemen. Stabiel, werkt altijd goed, prettig in gebruik, mooi, gewoon helemaal toppie. En ik heb 'm niet zojuist aangeschaft, maar in maart 2009, en ben er nog steeds elke dag blij mee.Apple's staan altijd wel heel leuk en hip maar ik vind ze zo ontzettend duur in vergelijking met bijvoorbeeld een acer laptop met dezelfde prestaties.
quote:Mil_Spec schreef op 19 februari 2011 @ 14:29:

[...]

Apple's staan altijd wel heel leuk en hip maar ik vind ze zo ontzettend duur in vergelijking met bijvoorbeeld een acer laptop met dezelfde prestaties.

Dan heb je nog nooit gewerkt met een Apple. Want als je de prestaties van een Acer vergelijkt met die van een Apple, dan zit er wel een bescheiden steekje bij je los!

Leuk en hip is onzin, ze zien er gewoon mooi uit. Duur? Mwah, je doet er ook zo'n 5 - 6 jaar mee, i.t.t. windows-laptops...
Ik ben nog steeds erg blij met mijn Dell desktop! Ook niet duur en hij is nu 2 jaar, maar werkt nog steeds prima!
Ga voor een Mac. Zijn inderdaad wat duurder, maar je krijgt zoveel meer waar voor je geld dan voor een Windows. Een ander besturingssysteem waar je even aan moet wennen, maar het is enorm gebruiksvriendelijk en het werkt gewoon super. Je hebt nooit last van virussen, de computers zijn erg snel en het ziet er super uit natuurlijk.

Als je het alleen thuis gebruikt en er weinig zware programma's op draait, dan zou je zelfs een MacMini kunnen kopen. Deze zijn goed te betalen en bieden vaak alles wat je nodig hebt (als je het dus niet intensief gebruikt).

Succes ermee!
LIfe\'s a bitch and then you die
Volgens mij koop je een apple als je graag OSX gebruikt. Het is een illusie om te denken dat de hardware radicaal anders is.
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
Eeh een computer die nog maar 4 jaar oud is , moet al redelijk wat meer snelheid hebben dan 1 die 8 jaar oud is.

De computer van mijn vriend is 8jaar oud , zit weinig soeps qua snelheid aan. Maar daar is Farmville bv prima op te spelen.

Je pc opschonen,desnoods opnieuw installeren door iemand die er verstand van heeft is denk ik een veel beter idee. Zo behoud je belangrijke documenten en alle andere bullshit gooit zo'n iemand eraf. Hier bij mij in t dorp zit een winkeltje die zoiets voor 50 euro doet. Misschien heb je wel een virus waardoor hij zo retetraag is geworden.. Dan helpt schijfdefragmentatie niets en moet men echt de kern van t probleem opzoeken.. En een huis tuin en keuken persoon (en daar schaar ik mijzelf ook onder terwijl ik best t een en ander af weet van computers en laptops) die gebruik maakt van een laptop of pc heeft daar de ballen verstand van.
Tonkje misschien kun jij je videokaart upgraden en dat dan farmville wel sneller gaat. Of een snellere videokaart kopen. Is altijd goedkoper als een nieuwe
quote:SeptemberGirl schreef op 19 februari 2011 @ 14:31:

[...]

Dan heb je nog nooit gewerkt met een Apple. Want als je de prestaties van een Acer vergelijkt met die van een Apple, dan zit er wel een bescheiden steekje bij je los!

Leuk en hip is onzin, ze zien er gewoon mooi uit. Duur? Mwah, je doet er ook zo'n 5 - 6 jaar mee, i.t.t. windows-laptops...Allereerst: ik geef direct toe dat ik zelf geen Apple heb, dus wat dat betreft kan ik niet vergelijken, ik heb alleen een tijdje geleden gekeken voor een laptop en gekeken wat ik nodig had (snelheid, werkgeheugen, opslag e.d.) en met een Apple was ik 2,5 keer zo duur uit dan voor mijn acer die ik nu heb en waar ik geen centje pijn aan heb, in tegenstelling tot collega 1 die zo'n macbook pro heeft en in 1,5 jaar tijd al 4 keer terug kon naar de Apple-store omdat er telkens weer wat kapot was EN collega 2 die zo'n hele dunne Apple heeft (Airbook?) die ze in 2 jaar tijd ook ruim een half jaar op de reparatie-afdeling van Apple had staan. Daar baseer ik het op, het kan ook gewoon toeval zijn hoor, geef ik eerlijk toe. Ik weet dat er mensen zijn die Apple haten en die Apple adoreren, het zal wel liggen aan wat je gewent bent denk ik.

Disclaimer: deze reactie is niet bedoeld om welk merk computer *kuch* Apple af te branden.

Kijk trouwens uit met programma's van internet die je pc opschonen en sneller zouden maken, soms gooien ze ook doodleuk dingen weg die je wel degelijk nodig hebt!
quote:Mil_Spec schreef op 19 februari 2011 @ 14:51:

Ik weet dat er mensen zijn die Apple haten en die Apple adoreren, het zal wel liggen aan wat je gewent bent denk ik.

Disclaimer: deze reactie is niet bedoeld om welk merk computer *kuch* Apple af te branden.

Klopt, ik ben inmiddels een snelle computer gewend, een stabiele, die nooit vastloopt. Mijn macbookje dus. Jouw verhalen, tsja, dat is incidenteel, hoeveel windhoos computers die stuklopen kan je daar tegenover zetten?

Once you go Mac, you never go back!
quote:SeptemberGirl schreef op 19 februari 2011 @ 14:57:

[...]

Klopt, ik ben inmiddels een snelle computer gewend, een stabiele, die nooit vastloopt. Mijn macbookje dus. Jouw verhalen, tsja, dat is incidenteel, hoeveel windhoos computers die stuklopen kan je daar tegenover zetten?

Once you go Mac, you never go back! SeptemberGirl, ik ben het helemaal met je eens (en dat meen ik echt!) Het is echt wat je gewent bent en ik denk dat je met pc's en mac's allebei problemen kunt hebben of juist hele fijne ervaringen.
Ik zou gewoon eens naar een pc zaak gaan en vragen of ze een betere video kaart in je pc kunnen zetten...Als je dit probleem alleen bij spelletjes hebt, dan licht het zeer waarschijnlijk aan je video kaart. En alleen die vervangen is n stuk goedkoper dan n hele nieuwe pc kopen. Maar als je gewoon n nieuwe pc wilt, dan moet je die natuurlijk gewoon kopen :D
Farmville draait op Flash, wat niet echt geweldig is. Zelfs op mijn nieuwe laptop van een week oud draait het niet geweldig.

Tip voor een nieuwe laptop: neem GEEN Acer. Mijn man doet een ICT-opleiding en de mensen in zijn werkgroepen die een Acer hebben zijn niet blij, want ze hebben veel problemen en de reparatieservice is echt slecht. Dit heb ik zelf ook meegemaakt bij mijn vorige laptop.

Als je een Samsung of Asus neemt zit je wel goed. Hoor hier veel positieve verhalen over van vrienden en ben zelf met allebei de laptops ook erg tevreden!
Bedankt voor alle reacties!

Laat ik dan eerst maar eens gaan bekijken of een nieuwe videokaart niet een betere (en goedkopere) oplossing is.
Als je het alleen voor farmville doet dan denk ik dat je er weinig mee opschiet, op mijn net nieuwe laptop is farmville ook traag. Terwijl verder al het andere wel snel gaat.
quote:lotte3500 schreef op 19 februari 2011 @ 19:40:

Als je het alleen voor farmville doet dan denk ik dat je er weinig mee opschiet, op mijn net nieuwe laptop is farmville ook traag. Terwijl verder al het andere wel snel gaat.

Ai.

Misschien dat ik in de winkel maar beter erbij kan vermelden dat het om farmville gaat?

Of ik zou mijn zus eens moeten vragen wat zij precies voor nieuwe computer heeft, want bij haar loopt het spel als een trein.
in ieder geval eentje met een i3 processor en minstens 4GB RAM als je een béétje bij wil blijven.

Het merk zegt in elk geval héél weinig, tenzij het om de sterkte van de behuizing gaat. Gaat om de processor, videokaart, aantal RAM etc. die er in is gestopt.
quote:Friia schreef op 19 februari 2011 @ 22:38:

in ieder geval eentje met een i3 processor en minstens 4GB RAM als je een béétje bij wil blijven.

Het merk zegt in elk geval héél weinig, tenzij het om de sterkte van de behuizing gaat. Gaat om de processor, videokaart, aantal RAM etc. die er in is gestopt.Als je bij wilt blijven moet je een i7 processor kopen :D.
quote:XionZ schreef op 19 februari 2011 @ 22:42:

[...]

Als je bij wilt blijven moet je een i7 processor kopen :D.En een heleboel geld uitgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven