nieuwe iPhone vind iCloud update niet!

16-11-2013 15:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb een iPhone 4S waarvan de USB aansluiting helaas defect is ;( . Hij laad bijna niet meer, en wportdt iig niet herkend in iTunes via de kabel. Heel fijn.

Gelukkig was het tijd voor een nieuw abonnement en nu heb ik dan een nieuwe 5s. Maar nu .. vanmorgen heb ik nog via wifi een iCloud backup van mijn oude iphone 4s gemaakt. Deze is in mijn nieuwe iPhone 5s wel onder instellingen-iCloud-backup te zien, maar ik kan m niet benaderen??

In iTunes worden alleen gruwelijk oude backups gevonden, hoe kan dit nou??

Ik kan de oude iPhone 4s niet updaten naar ios 6, want de usb werkt niet :(

Iemand nog een idee???

ps: ik zit hier met een zieke kleuterdocher op schoot, dus al ik niet meteen reageer .. ...
Computer says nooooo
Ai... Dat klinkt bekend! 2 weken geleden kapotte iPhone 5 vervangen voor een nieuwe en ook ik kon de back-up er niet op krijgen. Ik kon m wel vinden in iCloud maar installeren liep steeds vast. Eerst paniek, toen berusting, toen nog 20 pogingen, toen echt berusting en met een schone lei begonnen. Agenda en apps kreeg ik wel terug via iTunes maar alle foto's zijn weg, evenals alle app-gesci
App-geschiedenis en berichten, wilde ik zeggen ;) Ik hoop voor je dat het alsnog lukt en anders: opgeruimd een nieuw begin met alleen de belangrijkste dingen die (mij bij) automatisch weer terugkwamen, dus contacten en agenda... Sterkte!
Haha ... Ja eigenlijk probeer ik het nu ook heel 'zen' op te lossen ;) ... Net als jij dus. Wat is eigenlijk het nut van oude whatsapp geschiedenis?

Enfin, ik ben ook nig in afwachting van een nieuw beschermhoesje dat pas over een week binnen komt, dus tot dan doe ik het wel met mij oude langzaamladende ;)
Computer says nooooo
Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt van Amsterdam bent, gewoon even langs de Apple store gaan, bij de Genius bar vragen om hulp en die mensen helpen je perfect.

Een lokale iCentre is ook erg behulpzaam.

Kun je op je 4S geen nieuwe handmatige iCloud backup maken en die op de 5S terug proberen te zetten? Wellicht dat het met verschil van iOS te maken heeft. Ik lees dat je iOS 6 er niet op kon zetten. De 5S heeft iOS 7, de 4S dus iOS 5?

Volgens mij kun je die al via de wifi updaten, onder Instellingen --> Algemeen. Even kijken of je ze beide op iOS 7 kan krijgen en dan een iCloud backup.
Waarom geen lokale backup via wifi maken ipv cloud?
Delen doe je samen
Omdat haar USB aansluiting defect is. Zei ze iets eerder.

Edit\

Via wifi zou kunnen, maar dan moet je hem al via USB eenmalig aangemeld hebben in iTunes. Kon dat ook al in iOS 5?
quote:bastiaan-78 schreef op zaterdag 16 november 2013 16:35 Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt van Amsterdam bent, gewoon even langs de Apple store gaan, bij de Genius bar vragen om hulp en die mensen helpen je perfect.

Een lokale iCentre is ook erg behulpzaam.

Kun je op je 4S geen nieuwe handmatige iCloud backup maken en die op de 5S terug proberen te zetten? Wellicht dat het met verschil van iOS te maken heeft. Ik lees dat je iOS 6 er niet op kon zetten. De 5S heeft iOS 7, de 4S dus iOS 5?

Volgens mij kun je die al via de wifi updaten, onder Instellingen --> Algemeen. Even kijken of je ze beide op iOS 7 kan krijgen en dan een iCloud backup.

Wat een nuttige tips allemaal!

Ik heb een typo gemaakt, zie ik, ios 6 staat op de iphone 4, ios 7 lukt dus niet. Ik heb inderdaad de indruk dat het verschil in ios het probleem is.

Ik heb met wifi vanmorgen nog een backup van de iphone 4 op icloud gezet, die kan ik met beide telefoons ook zien, alleen bij het installeren van mijn nieuwe 5s, zie ik hem niet in het drop-down menu staan. Het lijkt alsof er een verschil is tussen de backups die je automatisch maakt of vanuit iTunes.

De genius bar .. Dat klinkt goed, dat is mijn laatste optie als dit niet lukt en ik niet in de zen modus kan berusten .. ;)

Thnx!
Computer says nooooo
Als je 4S op iOS 6 draait moet je via wifi, dus zonder USB kabel, een update kunnen uitvoeren naar iOS 7.

Volgend mij heb je minimaal 1,8gb vrije ruimte nodig, dus wat grote apps eraf knallen. Als je ze beide op iOS 7 hebt staan nog eens de back-ups proberen.

Ik zie dat inmiddels iOS 7.0.4 de laatste versie is.
Zojuist tijdens het eten inderdaad de update uitgevoerd!

Morgen ga ik verder kijken of er iets met iCloud te doen valt!
Computer says nooooo
Gelukt??
De nieuwe update van gisteren voor iOS installeren. Dat schijnt het probleem op te lossen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Iedereen hier thuis lijkt geveld door de heersende buikgriep .. ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om te kijken naar de nieuwe iPhone..

Ik kom erop terug! (en ga eerst dan weer een update uitvoeren, thnx!)
Computer says nooooo
Yeah! Gelukt!!

Inderdaad gewoon update uitgevoerd, aan en uit gezet. Voila.
Computer says nooooo
Kijk aan, mooi dat het uiteindelijk zo simpel was.

Veel plezier met je nieuwe telefoon!
Thnx, ook voor alle nuttige tips, ik ben enorm aan het genieten ...
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven