Nintendo Switch

11-12-2019 19:12 412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben naar de nintendo switch aan het kijken en vroeg me af wat jullie nu echt aanraders vinden om te hebben.
Via marktplaats heb ik op een advertentie gereageerd waar sowieso mario odyssey bij zit en die lijkt mij heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
^ Ik zou voor de normale versie gaan, omdat je dan op de tv kunt spelen. Dat is wanneer je samen speelt echt een stuk fijner.
femke09 schreef:
25-09-2020 12:00
Ik breek even in... mijn kinderen (8 en 11) willen graag een Nitendo Switch light. Wij hebben op dit moment überhaupt geen spelcomputer, maar inmiddels wel een verzameling tablets en oude telefoons. Daar spelen ze vooral Bralstars op.
Oudste ziet het zitten om lekker op haar kamer te gamen, jongste wil ook wel graag 'samen' en is o.a. fan van Mario, racen en voetbal. Ze zijn beiden bekend met de Wii.

Ik heb al veel gelezen en de Switch Light lijk me nou niet bepaald de juiste aanschaf voor mijn jongens.

Wie heeft een gouden tip? Hoeft niet het nieuwste model te zijn (moet wel een beetje betaalbaar blijven). Ik dacht, als ik nu vast op jacht ga, dan ben ik de sinterkerstdrukte voor en heb ik ze alvast in huis.


Je kan met de Switch *lite überhaupt niet samen spelen, met de gewone Nintendo Switch wel. Als je oudste op haar kamer wil spelen, moet je daar dus een tv hebben/neerzetten met die switch. De jongste zal dan ook op haar kamer moeten zitten als hij/zij graag wil spelen. Ik zou gewoon je Google eens aanzetten om te zien wat de voordelen zijn van een lite tegenover een normale switch.

Edit: oh sorry je had het over "haar" kamer maar ik zie dat je 2 jongens hebt. Doet verder niet af aan het verhaal natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kun je op de switch en de switch light dezelfde games spelen? En sowieso racegames?
femke09 schreef:
25-09-2020 13:14
Kun je op de switch en de switch light dezelfde games spelen? En sowieso racegames?
Het is de Switch LITE, niet light. En nee, niet alle spellen kunnen op de lite. Alleen spellen die je op handheld modus kan spelen kan je op de lite spelen. Op de normale Switch kan je wel alle spellen spelen.
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
25-09-2020 13:14
Kun je op de switch en de switch light dezelfde games spelen? En sowieso racegames?

Volgens mij kan je momenteel alleen Super Mario Party niet op de Lite spelen.

Met twee kinderen die allebei willen gamen zou ik voor de normale Switch gaan. Dan kunnen ze ook samen spelen. Mocht je voor allebei een aparte Switch willen kopen, dan 1 normale en 1 Lite.

Overigens zijn er hele sterke geruchten dat Nintendo binnenkort een nieuwe Switch aankondigt; eentje die spellen in 4K aan kan.
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
25-09-2020 12:00
Ik breek even in... mijn kinderen (8 en 11) willen graag een Nitendo Switch light. Wij hebben op dit moment überhaupt geen spelcomputer, maar inmiddels wel een verzameling tablets en oude telefoons. Daar spelen ze vooral Bralstars op.
Oudste ziet het zitten om lekker op haar kamer te gamen, jongste wil ook wel graag 'samen' en is o.a. fan van Mario, racen en voetbal. Ze zijn beiden bekend met de Wii.

Ik heb al veel gelezen en de Switch Light lijk me nou niet bepaald de juiste aanschaf voor mijn jongens.

Wie heeft een gouden tip? Hoeft niet het nieuwste model te zijn (moet wel een beetje betaalbaar blijven). Ik dacht, als ik nu vast op jacht ga, dan ben ik de sinterkerstdrukte voor en heb ik ze alvast in huis.
Ik zou toch wat meer uitgeven voor de gewone switch. Dan kunnen ze ook samen spelen, en daarbij speel ik liever op de tv dan handheld (speelt fijner) Misschien kijken voor tweedehands?
Alle reacties Link kopieren
Kun je een gewone met een lite combineren?

Ik ga denk sowieso voor een lite, maar als je dan altijd de tv nodig hebt is ook niet zo handig, we hebben maar 1 tv in huis.
Alle reacties Link kopieren
Splatoon2 blijft favoriet bij mij. Stardew Valley en Animal Crossing (sandbox games) vind ik ook super leuk.
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
25-09-2020 12:00
Ik breek even in... mijn kinderen (8 en 11) willen graag een Nitendo Switch light. Wij hebben op dit moment überhaupt geen spelcomputer, maar inmiddels wel een verzameling tablets en oude telefoons. Daar spelen ze vooral Bralstars op.
Oudste ziet het zitten om lekker op haar kamer te gamen, jongste wil ook wel graag 'samen' en is o.a. fan van Mario, racen en voetbal. Ze zijn beiden bekend met de Wii.

Ik heb al veel gelezen en de Switch Light lijk me nou niet bepaald de juiste aanschaf voor mijn jongens.

Wie heeft een gouden tip? Hoeft niet het nieuwste model te zijn (moet wel een beetje betaalbaar blijven). Ik dacht, als ik nu vast op jacht ga, dan ben ik de sinterkerstdrukte voor en heb ik ze alvast in huis.
Als ik je verhaal lees zou ik sowieso geen switch lite kopen, want daarmee kan je niet samen spelen. Daarnaast kan deze ook niet worden aangesloten op de tv. Hoe jij de situatie omschrijft zou ik voor een normale switch gaan zodat de kinderen samen kunnen spelen. Dit zal wel op 1 tv moeten. Dus ik zou meer geld uitgeven aan iets wat ook bij je situatie past ipv goedkoper uit zijn en net niet hetgeen hebben wat je zoekt.
femke09 schreef:
25-09-2020 14:37
Kun je een gewone met een lite combineren?

Ik ga denk sowieso voor een lite, maar als je dan altijd de tv nodig hebt is ook niet zo handig, we hebben maar 1 tv in huis.

Je kan beter NIET voor de Lite gaan. De Lite is een echte handheld en kan je dus alleen in de hand spelen, net als de DS die eerder zo populair was (of de Gameboy heul vroeger)

De gewone Switch kan je koppelen aan je tv en daardoor op de tv spelen. Je hebt 2 joycons en je kan daarmee heel veel spellen samen spelen.
Stel dat jullie gewoon tv willen kijken, maar de kids willen een spel spelen dan kan die gewoon. Je kan de gewone Switch ook op tafel plaatsen als los scherm en met de joy cons spelen. Dit doen wij als we op vakantie zijn. Dan zitten we 's avonds, als kind op bed ligt, aan tafel. Switch er op en dan allebei een joy con in de handen. Mario Party is hier bijvoorbeeld echt geslaagd voor.
anoniem_374681 wijzigde dit bericht op 25-09-2020 21:23
11.93% gewijzigd
Iemand nog leuke tips voor een game voor een net 7 jarige?

We hebben al Animal Crossings (mijn eiland en kind is 'gedoogd' :rofl: )
Diverse Mario spellen, Pokemon, minecraft en een fruit candy crush achtig iets.

Maar de decembermaand komt er aan en we zoeken nog een leuk kado en ik kom er niet goed uit.
BowGirl35 schreef:
25-09-2020 11:57
Aanrader voor eind oktober, dan komt pikmin 3 deluxe uit voor de switch. Is ook een beetje puzzelen, gooien met schattige plant-beestjes die per kleur een eigen skill hebben. Echt een aanrader.

Nog een aanrader, unravel 2, schattige bolletjes wol die aan elkaar zitten en je samen een level moet doorlopen. Dit kan als single player maar ook als double player. Ook wel puzzelen hoe je door de levels heen moet komen, door te lopen, springen, de ander te gooien.
Unravel 2 is inderdaad heel leuk! Mooi landschappen ook, vriend en ik zijn fan!

Ori is ook leuk maar wel veel lastiger.

Hoewel ik het liefst handheld speel, vind ik de gewone switch veel fijner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven