Nintendo Switch

11-12-2019 19:12 412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben naar de nintendo switch aan het kijken en vroeg me af wat jullie nu echt aanraders vinden om te hebben.
Via marktplaats heb ik op een advertentie gereageerd waar sowieso mario odyssey bij zit en die lijkt mij heel leuk.
Is dat zo? Laatste wat ik las is dat die in 2020 niet meer uit komt.

Heeft iemand ervaring met een ringfit?
Nintendo heeft zelf nog niet eens iets bevestigd, dus het lijkt me inderdaad sterk dat er dit jaar nog een nieuwe aan zit te komen. Al helemaal vanwege het coronavirus.

Several reports claimed that we would be seeing a new Switch in 2020, however Nintendo has officially shut down these rumors. Nintendo's CEO Shuntaro Furukawa has said that there are "no plans to launch a new Nintendo Switch model during 2020" which is a fairly clear cut statement.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
06-05-2020 13:01
Nintendo heeft zelf nog niet eens iets bevestigd, dus het lijkt me inderdaad sterk dat er dit jaar nog een nieuwe aan zit te komen. Al helemaal vanwege het coronavirus.

Several reports claimed that we would be seeing a new Switch in 2020, however Nintendo has officially shut down these rumors. Nintendo's CEO Shuntaro Furukawa has said that there are "no plans to launch a new Nintendo Switch model during 2020" which is a fairly clear cut statement.
Van wanneer is die uitspraak, want in de de software van de Switch zijn er wel degelijk aanwijzingen te vinden voor een gewijzigd model. Natuurlijk gaat Nintendo niet heel lang van te voren aankondigen dat er een nieuw model komt, want anders wordt het oude model nauwelijks nog verkocht.

Dit staat bijvoorbeeld op de Coolblue website:

https://www.coolblue.nl/advies/nintendo ... chten.html

Een tussentijdse refresh (een verbeterde versie) is namelijk wel te verwachten, naast de versie die nu al te koop is. Dat is in 2019 ook al gebeurd. Niemand kocht daarna toen nog de oude versie. Dan klopt het verhaal van Nintendo zelf natuurlijk wel, want het is dan niet echt een nieuw model zoals bijvoorbeed een Switch 2. Ik wacht daarom toch liever nog even af, want als er wat verbeteringen aan het huidige model komen dan is dat mooi meegenomen.
Zoveel verschil zit er niet tussen de 2019 versie en de orginele versie. Maar ik zag gisteren dat hij overal weer 400+ was en/of uitverkocht dus wachten moet je nu sowieso wel denk ik haha!
Fizz schreef:
06-05-2020 21:32
Van wanneer is die uitspraak, want in de de software van de Switch zijn er wel degelijk aanwijzingen te vinden voor een gewijzigd model. Natuurlijk gaat Nintendo niet heel lang van te voren aankondigen dat er een nieuw model komt, want anders wordt het oude model nauwelijks nog verkocht.

Dit staat bijvoorbeeld op de Coolblue website:

https://www.coolblue.nl/advies/nintendo ... chten.html

Een tussentijdse refresh (een verbeterde versie) is namelijk wel te verwachten, naast de versie die nu al te koop is. Dat is in 2019 ook al gebeurd. Niemand kocht daarna toen nog de oude versie. Dan klopt het verhaal van Nintendo zelf natuurlijk wel, want het is dan niet echt een nieuw model zoals bijvoorbeed een Switch 2. Ik wacht daarom toch liever nog even af, want als er wat verbeteringen aan het huidige model komen dan is dat mooi meegenomen.
CoolBlue zegt anders hetzelfde:

''Er zijn wat donkere wolken aan de horizon: Nintendo CEO Furukawa zegt in een interview dat Nintendo niet bezig is met een opvolger. Daarnaast volgt ook nog het nieuws dat Metroid Prime 4 helemaal opnieuw begint met haar development cycle. De Nintendo Switch 2 zal dus voorlopig het levenslicht nog niet zien. Maar, dit neemt niet weg dat er bijvoorbeeld nog een hardware refresh of een model naast de huidige Switch in de winkels kan komen te liggen.

Ik las het in een artikel van iets minder dan een maand geleden, maar geen idee wanneer dit interview heeft plaatsgevonden.

Na onderzoek: geen interview, maar een ''financial note'' uit eind januari.
¡Apagando las luces!
Ugli schreef:
07-05-2020 10:02
Zoveel verschil zit er niet tussen de 2019 versie en de orginele versie. Maar ik zag gisteren dat hij overal weer 400+ was en/of uitverkocht dus wachten moet je nu sowieso wel denk ik haha!
Inderdaad. Ik probeer al weken er eentje te kopen maar grijp continu mis. Of laatst voor 500 euro bij bol, maar ik weiger om zoveel meer te betalen.
SombraOnline schreef:
07-05-2020 10:10
CoolBlue zegt anders hetzelfde:

''Er zijn wat donkere wolken aan de horizon: Nintendo CEO Furukawa zegt in een interview dat Nintendo niet bezig is met een opvolger. Daarnaast volgt ook nog het nieuws dat Metroid Prime 4 helemaal opnieuw begint met haar development cycle. De Nintendo Switch 2 zal dus voorlopig het levenslicht nog niet zien. Maar, dit neemt niet weg dat er bijvoorbeeld nog een hardware refresh of een model naast de huidige Switch in de winkels kan komen te liggen.

Ik las het in een artikel van iets minder dan een maand geleden, maar geen idee wanneer dit interview heeft plaatsgevonden.

Na onderzoek: geen interview, maar een ''financial note'' uit eind januari.
Dat klopt toch met wat ik schrijf: een verbeterd model, maar geen nieuw ontwerp.
Ugli schreef:
07-05-2020 10:02
Ik vind een langere accuduur toch wel een belangrijke verbetering. Zeker als je de switch voornamelijk als handheld wil gebruiken, dus niet op je tv aangesloten.
Ik overweeg een nintendo switch lite te kopen en ben op zoek naar spel aanraders. Spellen die me leuk lijken:

- Animal Crossing. Blijft dit leuk? Ben bang dat dit een spel is waar ik misschien snel op uitgekeken ben.
- Puzzel spellen/braintraining
- Mario Kart. Is dit ook leuk als je alleen speelt?
- The legend of zelda. Dit lijkt me een leuk spel maar ik ben eigenlijk niet zo'n fervent gamer (speel alleen soms the sims), is dit een leuk spel voor een beginneling?
- RollerCoaster Tycoon. Jeugdsentiment!
- Rime

Kan je ook makkelijk met andere mensen (onbekende) samen spelen? Ik ken verder niemand met een nintendo switch lite.
@Penne, ik heb alleen Mario Kart van jouw lijstje en speel ook alleen en vind het nog steeds een leuk spel. Ik speel andere spellen vaker(Mario odessy en fortnite vooral) maar dat is omdat je daar meer opties hebt. Ik heb de switch overigens nog niet zo lang.
Animal Crossing blijft leuk. Het is een beetje zoals Roller Coaster/Zoo Tycoon of Sims, je kan eeuwig rommelen. Ik speel het al sinds maart. Je kan makkelijk online spelen als je je aan sluit bij onze Viva groep, dan is er altijd wel een groepje die met je wil spelen. :)

Mario Kart is ook leuk alleen, want je kunt van alles open spelen. Op de Wii kon je ook online tegen anderen spelen. Dan zocht de server mensen van jouw skill niveau en hoe meer je won hoe beter de mensen tegen wie je moest racen werden (en als je dan veel verloor zakte je weer terug naar de noobs). Ik had alleen de Advance, DS en Wii versie maar lijkt mij dat online ook met de Switch kan.

The Legend Of Zelda is een beetje zoals Mario World, zegt dat je wat? Dingen open spelen, dingen verslaan en puzzelen/zoeken.
@Flaffy, thanks! Goed om te horen dat Mario Kart alleen spelen goed bevalt. Mario Odessy ga ik ook eens kijken of het wat voor me is.

@Ugli, ik zag net dat er ook een Animal Crossing topic is, ik ga daar eens kijken voor meer informatie. Maar dat ''eeuwig rommelen'' klinkt goed, daar hou ik wel van. Goed om te horen dat je bij The Legend Of Zelda ook kan puzzelen, dat ligt ook wel in mijn straatje.
Penne schreef:
27-06-2020 20:48
@Flaffy, thanks! Goed om te horen dat Mario Kart alleen spelen goed bevalt. Mario Odessy ga ik ook eens kijken of het wat voor me is.

@Ugli, ik zag net dat er ook een Animal Crossing topic is, ik ga daar eens kijken voor meer informatie. Maar dat ''eeuwig rommelen'' klinkt goed, daar hou ik wel van. Goed om te horen dat je bij The Legend Of Zelda ook kan puzzelen, dat ligt ook wel in mijn straatje.
Nou ja ik ken Zelda alleen van de Nintendo Game Cube en de DS. Daarin was het veel zoeken en uitvogelen hoe je naar het volgende level komt en zo, ik noem dat puzzelen haha.
Ik dacht dat je voor online spelen (dus tegen onbekenden) wel een abonnement moet nemen, maar weet dat niet zeker. Ik doe dat nooit.

Wij (kind en ik ;-) ) spelen of speelden veel:
* Mario Odyssey
* New super Mario Bros
* Mario Kart
* Kirby
* Donkey Kong

Mario Kart is in mijn optiek vooral leuk als je jezelf doelen stelt. Zoals in elk level de drie sterren halen. En het gevecht gedeelte vind ik ook leuk.
De andere spellen zijn meer klassiekers en kan ik mij goed mee vermaken. Vooral de Mario's.. Ik zie net dat er een Odyssey 2 uit komt volgende maand!

We hebben verder ook:
* Zelda (vind ik niet leuk, heeft partner gekocht. Ik vond andere Zelda's ook niet leuk, het ziet er wel heel mooi uit!)
* Tetris / Puyo puyo (klassieker, vooral leuk met anderen)
* Zo'n dance spelletje (vind ik weinig aan)
* Zo'n animal crossing achtig spelletje (wel eventjes gespeeld, maar ook niet echt mijn ding. Te langzaam en werd snel saai. Of heb ik die nou op de DS.. ik twijfel..)

Op mijn wensenlijstje staat nog Mario Party voor als de kinderen iets ouder zijn, Luigi's Mansion, en die nieuwe Odyssey.
Voir online heb je een abbo nodig ja, dat kost 20 euro per jaar. Omgerekend dus nog geen 2 euro per maand en bij Animal Crossing haal je dat er op zeker al uit, dat is heel leuk met meer mensen want dan kun je spulletjes ruilen en zo.
Penne schreef:
27-06-2020 20:48

Ik vind Odessy erg leuk! Echt een aanrader. Nu ben ik ook wel mario fan, dus ik vind vrijwel alle mario spellen leuk.

Hebben jullie nog andere aanraders?
Animal Crossing ben ik een beetje bang dat ik snel op uitgespeeld raak of dat ik het saai ga vinden. Zelda lijkt me ook niet zo leuk.
Welke Mario game is jullie favoriet?
Heb nu alleen Animal crossing en Mario kart.
Wil er nog een paar games bij. Splatoon staat al op mijn lijstje.
-Jenny- schreef:
24-09-2020 17:46
Welke Mario game is jullie favoriet?
Heb nu alleen Animal crossing en Mario kart.
Wil er nog een paar games bij. Splatoon staat al op mijn lijstje.
Mario odessy! Dat vind ik een fan de beste Mario games allertijden. Ik heb ook Mario super bros 2, maar die speel ik weinig omdat je tussendoor niet kunt opslaan. Mario all stars heb ik sinds kort ook, die vind ik ook leuk (dat zijn 3 spellen in 1)

Splatoon 2 heb ik laatst gekocht en vind ik ook erg leuk. Leuker dan verwacht zelfs.
Mario Bros is hier al jaren favoriet. Mario Party ook erg leuk.
Mario 3d All Stars is wat mij betreft een aanrader. Super Mario 64, Mario Sunshine en Mario Galaxy. Vooral die laatste is een absoluut meesterwerk.
Bij bol.com zijn veel switch spellen in de aanbieding.

Heb mario odessy
Luigi's mansion 3 en animal crossing gekocht. Alvast voor de feestdagen op verzoek vd kinderen
subnautica wijzigde dit bericht op 24-09-2020 20:29
0.60% gewijzigd
Subnautica schreef:
24-09-2020 19:30
Bij bol.com zijn veel switch spellen in de aanbieding.

Heb marik odessy
Luigi's mansion 3 en animal crossing gekocht. Alvast voor de feestdagen op verzoek vd kinderen
Bedankt voor de tip.

Stiekem lijken mij alle Mario games mij leuk :"-( zal nog even zoeken
Mario Odyssey vond ik niet leuk. Momenteel wel veel Super Mario 3D All-Stars aan het spelen. En Mario Kart/Mario Party blijven altijd leuk.
Aanrader voor eind oktober, dan komt pikmin 3 deluxe uit voor de switch. Is ook een beetje puzzelen, gooien met schattige plant-beestjes die per kleur een eigen skill hebben. Echt een aanrader.

Nog een aanrader, unravel 2, schattige bolletjes wol die aan elkaar zitten en je samen een level moet doorlopen. Dit kan als single player maar ook als double player. Ook wel puzzelen hoe je door de levels heen moet komen, door te lopen, springen, de ander te gooien.
Ik breek even in... mijn kinderen (8 en 11) willen graag een Nitendo Switch light. Wij hebben op dit moment überhaupt geen spelcomputer, maar inmiddels wel een verzameling tablets en oude telefoons. Daar spelen ze vooral Bralstars op.
Oudste ziet het zitten om lekker op haar kamer te gamen, jongste wil ook wel graag 'samen' en is o.a. fan van Mario, racen en voetbal. Ze zijn beiden bekend met de Wii.

Ik heb al veel gelezen en de Switch Light lijk me nou niet bepaald de juiste aanschaf voor mijn jongens.

Wie heeft een gouden tip? Hoeft niet het nieuwste model te zijn (moet wel een beetje betaalbaar blijven). Ik dacht, als ik nu vast op jacht ga, dan ben ik de sinterkerstdrukte voor en heb ik ze alvast in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven