NL alert

03-12-2018 14:25 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag om 12.00 was weer de NL alert test, waarbij iedereen die NL alert heeft een bericht krijgt.

Ik heb gisteravond gekeken wat ik moest doen om het in te stellen. Ik lees overal op internet dat samsungs na 2012 automatisch NL alert hebben en dat je dan dus niks hoeft te doen. Ik heb een samsung telefoon uit 2017 dus ging ervan uit dat het dan goed was, maar ik heb geen bericht gekregen.

Mijn telefoon heeft bereik, geen lege accu en stond om 12.00 niet uit(wel stand-by). Ik las dat er op bepaalde plekken in nederland problemen zijn met NL alert, maar ik niet op één van die plekken.

Hoe kan het dat ik toch geen bericht krijg?
Of moest ik echt om 12.00 precies op mn telefoon kijken?
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
03-12-2018 20:28
Hier ook een Samsung van na 2012 die nooit alerts ontving. Bij mij stonden de instellingen toch echt niet goed..

Ga naar instellingen - apps - berichten - meer instellingen.
Bij mij staat dan onderaan: instellingen noodwaarschuwing.
Daar checken of alle vinkjes aan staan. Dat was bij mij dus niet het geval.
Ik heb daar ook al gekeken, maar bij mij staan alle vinkjes gewoon aan. Hoor nu nog iemand met bijna dezelfde telefoon als ik die ook geen melding gehad heeft. Vind het raar(dit zou dus het luchtalarm moeten vervangen vanaf 2020?!), maar ben dus niet de enige.
Strawberrylime schreef:
03-12-2018 14:30
Mijn geluid staat wel uit(dom, maar heb ik niet aan gedacht). Maar dan zou ik idd verwachten dat ik nog wel een bericht zie als ik later op mn telefoon kijk...
Mijn geluid stond ook uit, maar ik kreeg wel de pop up NL alert.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
03-12-2018 21:10
Ik heb het nooit ingesteld, maar mijn telefoon schept er blijkbaar een soort van duivels genoegen in om het stiekem zelf aan te hebben gezet deze maand. Ik had net mijn telefoon in de hand toen er een of andere oorlogsgebied-sirene afging. Toen ik even later bijkwam van mijn rolberoerte stond er een enorme melding in beeld dat ik niets hoefde te doen... Daarna heb ik opgezocht hoe ik de melding uit kon zetten. Ik luister wel gewoon naar de buitensirene.
Nl-alert moet het luchtalarm dus gaan vervangen vanaf 2020. Hoop dat ik dan wel een bericht krijg... :whut:
MinkeDeWit schreef:
03-12-2018 15:41
Bij ons ook. De meesten hebben ook nog eens twee telefoons en een iPad, dus het was een herrie van jewelste. Toen net alles stil was kwam de maandelijkse oefening van het ontruimingssignaal. Hadden we ons spannende momentje van de week weer gehad en iedereen weer wat te vertellen thuis :-)
Ja inderdaad. Maandelijkse alarmen die getest werden, vielen gelijk met de nl alert. Dus een herrie van jewelste. 6 verschillende alarmen (want kantoor, labs, fabrieken en luchtalarmen) en dan nog al die telefoons die afgingen :proud:
viva-life22 schreef:
03-12-2018 17:21
Bij mij wel, ik krijg zo'n driehoek boven in beeld met een uitroepteken erin. Als ik dan naar mijn (sms) berichten ga staat er: noodwaarschuwing, datum, tijd en dat het een controle bericht is en ik niets hoef te doen.
Ik kan ze ook terugvinden bij berichten. Wel in een submenu.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-12-2018 14:27
Ik kreeg wel bericht, echt hysterisch hard.
Mijn katten waren helemaal van het pad af.
Je kan het echt niet gemist hebben hoor. En anders had je wel een notificatie in beeld staan.
Hoop dat ik de volgende keer met jullie mee mag schrikken :hihi:
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
03-12-2018 21:47
Mijn geluid stond ook uit, maar ik kreeg wel de pop up NL alert.
Oke, dan zal had ik dus echt een bericht moeten krijgen...
Ik heb hem 2 x ontvangen, knijterhard
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
03-12-2018 21:47
Mijn geluid stond ook uit, maar ik kreeg wel de pop up NL alert.
Ik ook. Vriend vertelde dat hij ook zijn geluid uit had, maar dat het Alert wél een alarm gaf. Zelfde merk telefoon, dus dat is wel vreemd. Hij zei ook, dat hij elke maand zo'n testbericht krijgt. Dit was voor mij de eerste in maaaaaanden. Het werkt allemaal niet heel soepel geloof ik!
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
03-12-2018 21:53
Ik kan ze ook terugvinden bij berichten. Wel in een submenu.
Bij mij is het na wegdrukken ook echt weg en niet meer terug te vinden.
Gek toch, dat het bij iedereen anders is, zoiets zou toch uniform moeten zijn vind ik.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
03-12-2018 15:41
Bij ons ook. De meesten hebben ook nog eens twee telefoons en een iPad, dus het was een herrie van jewelste. Toen net alles stil was kwam de maandelijkse oefening van het ontruimingssignaal. Hadden we ons spannende momentje van de week weer gehad en iedereen weer wat te vertellen thuis :-)
Haha, dat ging hier allemaal tegelijk. Test van het luchtalarm buiten, test van het alarm binnen plus al die NL alerts. Was dus lekker hysterisch. Daarnaast hadden mensen nog klanten aan de telefoon met al die herrie :rofl:
Misschien stom maar ik vroeg me gisteren ook af hoe dat zou zijn geweest in hotels. Als daar ook alle telefoons afgingen zijn er vast een paar toeristen geweest die zich ook lam zijn geschrokken en dan ook nog eens geen idee hadden wat er aan de hand was. Dan hoor je het luchtalarm en dan ook nog zo'n harde pratende telefoon die alleen in het Nederlands roept dat het een controle bericht is en er dus niks aan de hand is :rofl:
Hier al meerdere keren de instellingen gecontroleerd en handmatig aangevraagd maar ik krijg nog steeds geen melding.

Mijn dochter met nieuwe telefoon (en niet nr) heeft niks ingesteld en kreeg de melding wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven