On Topic - En dan post hij iets racistisch op Facebook

05-06-2015 19:55 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In iedere Viva vertelt een vrouw haar persoonlijke verhaal in de rubriek On Topic.

We posten op het forum een stelling die gelinkt is aan dit verhaal en vragen om jullie reacties. Een aantal zal afgedrukt worden in Viva, bij het interview.

Dit keer vertelt Nadine (26) dat ze stapelverliefd werd op Wesley, maar hun prille relatie beëindigde toen ze zag dat hij op Facebook grappen maakte over overleden bootvluchtelingen.

Daarom luidt de stelling deze week:

Een man die een racistische grap maakt, is voor mij exit.

Ja of nee? Is het je wel eens gebeurd? Wat deed je? Zijn er nuances? Waar ligt de grens? Wat kan wel, wat niet.

Dank jullie wel, alvast.
Komt de viva elke dag uit tegenwoordig Ofzo?
He ja, laten we het daar weer eens over gaan hebben.
Bij mij gaan mannen en vrouwen van facebook af als ze er grappen over maken.Een relatie zou ik sowieso niet daarmee willen.
Gelukkig nog niet meegemaakt, maar zou wel een flinke afknapper zijn ja.

Overigens wel een vriendin (en haar vriend), die PVV gingen stemmen. Ook een afknapper en ik kon dat niet zomaar naast me neerleggen, dat heeft even geduurd. Nu denk ik: ieder z'n voorkeur en smaak, en je mag nu eenmaal vinden wat je vindt. Onze vriendschap bestaat iig nog steeds.
Oh jee, de P-afkorting is nu al gevallen. Hoera, krijgt VR wellicht eindelijk het vuurwerk waar ze al zo lang op zit te wachten.
quote:Lady-Voldemort schreef op 05 juni 2015 @ 20:03:

Oh jee, de P-afkorting is nu al gevallen. Hoera, krijgt VR wellicht eindelijk het vuurwerk waar ze al zo lang op zit te wachten.
Ik vind het ook stom dat TO nooit zelf reageert. Wat zou jij doen, Reneetje?
Zwarte humor moet kunnen, dat leert mensen te relativeren.
verba volant, scripta manent.
De toon maakt de muziek, Renée!

Er zijn grappen onder het randje, op het randje en over het randje.

Maar met deze minimale info kan toch niemand een serieuze mening geven?
Ja idd, zet de grap dan ook even neer!
He gezellig, laten we er eens racisme bij halen
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
De letterlijke grap wil de geïnterviewde ivm herkenning niet noemen. Maar het ging over de overleden bootvluchtelingen en dat ze niet konden zwemmen.
quote:Wompie schreef op 05 juni 2015 @ 20:06:

Ik vind het ook stom dat TO nooit zelf reageert. Wat zou jij doen, Reneetje?
quote:MarianneDavids schreef op 05 juni 2015 @ 20:09:

Zwarte humor moet kunnen, dat leert mensen te relativeren.De opmerkingen die je hierover op social media voorbij ziet komen zijn geen humor hoor. Die engerds zijn bloody serious
vivarenee verwacht jij echt dat iemand gaat zeggen hier..oh prima als mijn date racistische grappen maakt, wat dan ook nog gequote gaat worden in de Viva?
quote:VIVArenee schreef op 05 juni 2015 @ 20:17:

De letterlijke grap wil de geïnterviewde ivm herkenning niet noemen. Maar het ging over de overleden bootvluchtelingen en dat ze niet konden zwemmen.Overledenen kunnen toch ook niet zwemmen? Of ben ik nou gek?
Ik ben erg van de zwarte humor en absoluut niet van het racisme. Het zou voor mij dus erg afhangen van de exacte grap. Als ik hem zwarte humor vindt, mag hij blijven. Als ik het racisme vindt, kan hij wieberen.
Als de grap niet vertelt word is iedere reactie zinloos. Gewoon omdat de inhoud onbekend is.

Stom dat je daar zelf niet aan denkt, Renée... Een klapper zit er zo weer niet voor je in.
Weer iets over vluchtelingen en nu dan van de viva! Het is dat ik veel beter weet anders zou ik bijna gaan geloven dat de 'newbe's' van de afgelopen week over precies dit onderwerp onze eigen redacteuren waren... Zucht
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Heb het ook zo vaak gezien nadat het gebeurde. Mensen die nog dagelijks op fb om de 193 Nederlanders van MH17 treuren, maar opeens een feestje vieren als 800 vluchtelingen verdrinken. Gelukkig hoef ik hun fb posts nooit meer aan te zien
Heb het gehad met een inmiddels ex. Grappen blijven maken over joden en amdere bevolkingsgroepen. Maar ook over vrienden zwart lullen achter de rug om. Was er daarom snel klaar nee
Kan iemand mij uitleggen waarom en hoe een 'grap' over bootvluchtelingen ook zwarte humor kan zijn? Met voorbeelden?
quote:Lady-Voldemort schreef op 05 juni 2015 @ 20:20:

[...]

Overledenen kunnen toch ook niet zwemmen? Of ben ik nou gek?Nee hoor, dat blijkt maar weer!
quote:Lady-Voldemort schreef op 05 juni 2015 @ 20:20:

[...]

Overledenen kunnen toch ook niet zwemmen? Of ben ik nou gek?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven