Onbekende Twitter-followers

27-08-2013 12:30 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik een Twitteraccount aangemaakt (puur functioneel, niet om in de ruimte te l*llen). Het rare is dat er nu al drie keer iemand is geweest die mij is gaan volgen zonder dat ik die persoon ken. Gebeurt dat veel?

Ik blokkeer die personen nu gewoon, wat moet ik ermee? Het gaat om iemand met 1 tweet, een retraitecentrum en een entertainer waar ik nog nooit van gehoord heb. En logisch is het niet om mij te volgen, ik heb maar drie tweets, gericht aan een bedrijf.

Iemand dit ook meegemaakt? Ben een beetje verbaasd merk ik
Ja, dat herken ik. En wel meer dan 3 ook.
O, irritant zeg!
Heb dat ook voorgehad en in het begin iedereen terug verwijderd.

Maar volgens mij is juist het doel van twitter om zoveel mogelijk volgers te hebben, dus niet enkel vrienden en familie zoals bij facebook.
Is dat niet een beetje het hele idee achter Twitter?
Ja ho eens even Mohini, aan die onzin doe ik niet mee
Je kunt je Twitter account ook afschermen, zodat je iemand eerst moet accepteren voor ze je kunnen volgen.

Nadeel daarvan is dat als jij naar een bedrijf/iemand die jou niet volgt, een tweet stuurt, zij deze niet zien, omdat ze jou niet volgen.
quote:nephthys schreef op 27 augustus 2013 @ 12:44:

Is dat niet een beetje het hele idee achter Twitter?Misschien wel hoor, maar waarom moet iemand met 0 followers en 1 tweet mij volgen? Wat is zijn belang daarbij?
quote:makeupyourmind schreef op 27 augustus 2013 @ 12:45:

Je kunt je Twitter account ook afschermen, zodat je iemand eerst moet accepteren voor ze je kunnen volgen.

Nadeel daarvan is dat als jij naar een bedrijf/iemand die jou niet volgt, een tweet stuurt, zij deze niet zien, omdat ze jou niet volgen.Ah, dat wist ik nog niet. Maar vind dat net weer te afgeschermd, dat hoeft van mij niet.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 27 augustus 2013 @ 12:45:

[...]

Misschien wel hoor, maar waarom moet iemand met 0 followers en 1 tweet mij volgen? Wat is zijn belang daarbij?Misschien vindt hij je profielfoto leuk, wil hij het wereldrecord twitteren verbreken, followt hij alle mensen uit Nederland, ....
quote:nephthys schreef op 27 augustus 2013 @ 12:48:

[...]

Misschien vindt hij je profielfoto leuk, wil hij het wereldrecord twitteren verbreken, followt hij alle mensen uit Nederland, ....

Mafketels genoeg op deze wereld

En ja, ik heb een vrolijke profielfoto
Soms is het ook de hoop dat jij diegene dan terug gaat volgen, dat gebeurt vrij vaak. Vaak zijn het ook reclame accounts.

Sommige mensen zetten #fb bij hun tweets, wat follow back betekent en dus inhoud dat ze jou ook gaan volgen als jij hun volgt. En als iemand op vrijdag jouw naam tweet en er #ff (follow friday) bij zet krijg je ws helemaal veel onbekende volgers, want dat beveelt diegene zijn volgers aan om jou te gaan volgen.

Twitter is echt anders dan facebook. Op Twitter volg je mensen die je interessant lijken, of gewoon grappig twitteren. Het is veel meer openbaar bedoeld dan facebook. Daar volg ik geen mensen die ik niet ken.

Nou ja, het moet natuurlijk allemaal niet. Het staat je inderdaad vrij om mensen te blokkeren die je niet kent. Maar dan is het makkelijker om een slotje te nemen. Blokkeren doe je vooral als mensen vervelend tegen je doen.
#fb in een tweet betekent voor zover ik weet dat die post wordt doorgeplaatst op het gelinkte Facebook-account. Tenminste, zo werkte dat bij een Twitter-app die ik ooit had.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
#fb betekend inderdaad dat het bericht ook op Facebook geplaatst worden, net als #li, als je dan je account aan Linkedin gekoppeld hebt, worden de tweets daar ook weergegeven.

Waarom ze jou volgen? Omdat ze zo veel mogelijk mensen willen volgen in de hoop weer nieuwe volgers er bij te krijgen. Twiter doet soms suggesties om mensen te gaan volgen. Als je nieuw bent komt je soms ook in zn rijtje naar voren. Totaal niet interessant en blok ze gewoon maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven