Overstappen op ander antivirusprogramma

24-02-2011 10:03 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje van een leek op digi-gebied:

De proefversie van mijn antivirus (noem het maar pakket X) verloopt binnen 3 dagen. De afgelopen weken werd ik hiervoor herhaaldelijk gewaarschuwd, via mails en schermpjes vanuit de blauwe balk onderaan het scherm.

X heeft het tot nu toe goed gedaan, dus ik besluit het pakket aan te schaffen.

Bij de bestelling kijk ik nog even naar de details en ik zie dat ik een abonnement aanga dat jaarlijks automatisch verlengd wordt. Wil ik dat niet, en wil ik mijzelf geen tijd en moeite besparen en daarnaast bewust het risico lopen dat mijn beveiliging verloopt, dan kan ik daar uiteraard voor kiezen.

Ik kan dan klikken op 'nee, bedankt' onderaan de pagina, en vervolgens op 'updaten' .

Ik ben van nature iemand die alles moeilijker doet dan nodig, en extra risico is echt iets voor mij, en ik wil zo min mogelijk vaste lasten, dus ja! ik wil geen abonnement. Helaas zie ik alleen 'updaten' onder aan de pagina en voorderest niets. Er is niks te kiezen.

Ik besluit bedrijf X te bellen.

Na me door een keuzemenu na een keuzemenu (met heel veel keuzes per menu) in onduidelijk nederlands te hebben geworsteld, krijg ik een man aan de lijn die klinkt alsof hij in zijn winterslaap wordt gestoord.

'Nee, dat moet je ook niet via de software doen, dat werkt vaak niet, je moet naar de website gaan, en daar het pakket aanschaffen, want die proefversie is gratis en die is maar voor 30 dagen, die kun je niet verlengen...'

Hij snapt het niet.

Nee, ik wil het pakket kopen en ik dacht dat dat makkelijker zou zijn, het is tenslotte een aanbieding vanuit het proefpakket, en daar staan alle gegevens (licentie e.d.) al in.

Antwoord: als je wilt kopen, dan moet je naar de website...zucht, kreun (klinkt als: múts).

Ik weet het zeker: X gaat het niet worden.

Op de andere laptop staat AVG, en die doet het prima.

Ik herinner me alleen de problemen die we ooit kregen toen op mijn allereerste computer ik overging op een ander programma en ze toen elkaar hopeloos in de weg zaten.

Hoe kan ik op de juiste manier AVG installeren? Terwijl X nog draait?
quote:XionZ schreef op 24 februari 2011 @ 13:22:

[...]

Ja he. AVG eet onder andere meer ram op dan Avast.

bij mij was het juist andersom.

een meneer van computerzaak zei dat AVG goed is en weinig ruimte inneemt. mijn pc herinstallatie nodig, omdat te veel rotzooi was blijven hangen op mijn pc en mijn recovery dvd die gemaakt heb niet meer werkte
quote:XionZ schreef op 24 februari 2011 @ 13:20:

Nou, vooruit, ik biecht het op.

XionZ heeft ooit een iMac G4 'bolletje' gehad. 2 weken. Omdat ik het design leuk vond.

Oh ja, die was leuk... Zal ik vragen 'Goh, Xion, waarom eigenlijk maar 2 weken?'

of zal ik mezelf die moeite besparen?
quote:SeptemberGirl schreef op 24 februari 2011 @ 11:50:

Ik zou een Mac nemen, heb je helemaal geen anti-virus programma nodig!waarom zou ik 3x zoveel betalen voor dezelfde config? oh ja, voor het design
quote:SeptemberGirl schreef op 24 februari 2011 @ 13:26:

[...]

Oh ja, die was leuk... Zal ik vragen 'Goh, Xion, waarom eigenlijk maar 2 weken?'

of zal ik mezelf die moeite besparen? Denk er maar even over.
quote:Awnye schreef op 24 februari 2011 @ 13:02:

[...]

Avast heeft bij mij anders een heeeeel hardnekkig virus doorgelaten dit weekend (XP Total Security 2011)

Zit nu op mijn werk, maar thuis heeft 't virus zelfs zelfs mijn internetverbinding geblokkeerd, dus ik moet nu heel ingewikkeld via deze computer malware downloaden en en het op die manier thuis proberen te verwijderen. Toestand.

Ik denk dat geen enkele virusscanner écht 100% veilig is.

Waar!

Ik heb al enige tijd Avast op mijn pc draaien..zonder problemen! Heb nl. zelden een virus!

Ik vraag me dan ook altijd hoe het komt dat veel mensen een virus hebben op hun pc....Louche sites bezoeken, spammail openen en meuk downloaden? Tja, dan vraag je erom!
Ja Xander, maar spam wordt tegenwoordig wel zo goed gemaakt dat zelfs ik soms even moet kijken of dat mailtje nou wel of niet echt is.
op alles wat ik download gooi Malware en AVG overheen, soms Ad ware.
quote:betoverend schreef op 24 februari 2011 @ 13:25:

[...]

bij mij was het juist andersom.

een meneer van computerzaak zei dat AVG goed is en weinig ruimte inneemt. mijn pc herinstallatie nodig, omdat te veel rotzooi was blijven hangen op mijn pc en mijn recovery dvd die gemaakt heb niet meer werkteDan heeft die computermeneer het bij het verkeerde eind...AVG is echt een RAM vreter!
quote:Xander68 schreef op 24 februari 2011 @ 13:31:

[...]

Dan heeft die computermeneer het bij het verkeerde eind...AVG is echt een RAM vreter!

bij mijn pc is Avast er RAM vreter. Mijn pc werkt nu veel beter met AVG. Ik heb mijn harde schijf nu voor de helft vol en bij AVG gaat mijn pc nog niet traag doen, maar bij dezelfde voor de helft vol harde schijf met Avast werd pc ontzettend traag

misschien dat per pc en gebruikerservaring ligt
Nee wij hebben het over RAM. Het geheugen. Da's iets anders dan het 'geheugen' van de hardeschijf.
Een hoop mensen verwarren nog steeds het werkgeheugen met de ruimte van een HD...
quote:Soppie300 schreef op 24 februari 2011 @ 13:26:

[...]

waarom zou ik 3x zoveel betalen voor dezelfde config? oh ja, voor het design Ssssst, niks over zeggen als je er niks vanaf weet. Echt.
.
quote:Xander68 schreef op 24 februari 2011 @ 13:44:

Een hoop mensen verwarren nog steeds het werkgeheugen met de ruimte van een HD...

Dat weet ik wel.

Het verhaal gebruikte ik om aan te geven dat Avast voor mij niks is en AVG wel
quote:betoverend schreef op 24 februari 2011 @ 14:13:

[...]

Dat weet ik wel.

Het verhaal gebruikte ik om aan te geven dat Avast voor mij niks is en AVG welOké duidelijk! Zelf had ik eerst AVG, maar gebleken is dat Avast toch beter is.
Hoe het verder ging...

Ik kijk verder op internet wordt het AVG of toch Avast..

Kom op een forum bij AVG met vragen en tips enzo, en lees daar hoeveel mensen er problemen hebben met het installeren en het gebruik... en word er onzekerder van, en de tijd dringt.

Ineens herinner ik me dat ik tesamen met de aanschaf van internetplusbellen er ook iets was met pcveilig, waarvan ik dacht, doe maar, kan niet veilig genoeg zijn.

Na enig speurwerk in mijn persoonlijke gegevens op de website van de KPN staat daar inderdaad een abonnement vermeld, met twee ongebruikte licentiesleutels.

Een kant en klaar antiviruspakket, zó te downloaden.

Ik heb pakket X met gloeiende wangen gedeïnstalleerd, en de KPN software gedownload.

En voilá, mijn computer is nu voor altijd (tot zolang ik betaal) beschermd.

Bedankt voor jullie meedenken! Ook al heb ik toch iets anders gedaan. Maar ik had uit mezelf nooit aangedurfd om vijf minuten zonder antivirus online te zijn. Ook al bezoek ik geen dubieuze sites.
Je bent paranoïde . Ik heb jarenlang geen virusscanner gehad. En waarom ik er nu wel 1 heb weet ik eigenlijk ook niet.

En waarom een duur pakket als Avast gratis is en precies hetzelfde doet?
ik heb avg gehad maar dat vrat capaciteit en liet nog wel eens wat door. Heb nu Nod32. Betaald, maar veel efficienter in alle opzichten. Afgelopen 2 jaar geen virus gehad.
.
Ja, AVG ging na 8.0 (volgens 'n aantal na 7.5) goed de fout in als het op (gebrek aan) performance aankomt.

hé Xan. & Xion,

hoest? Hopelijk niet verkouden..

Op de thuis pc draai ik amper iets & met deze phone kijk ik wel uit..

Ik hoor 't al, performance-wise nog steeds het beste af bij 'de bekende merken' of business editions..
Haaaaaai rouke2!
Haaaaaaiiiii Xion,

Laat die 2 maar weg.

[off-topic]Heb jij 'n pheunshop? Da' wis ik nie' [/off-topic]
Hee Rouke, welcome back in Vivatown !

Het moment dat er essentiele windowsbestanden werden gewist, was voor mij ook einde oefening met AVG. Wat een ellende was dat.

De Consumentenbond heeft net virusscanners getest. Eset Internet Security Suite komt er het beste uit met een 7,1 (mijn scanner Nod32 is ook van Eset trouwens en is niet getest).

Bij de gratis paketten scoort Avast een 5,9 en AVG 5,3. Slechtst is McAfee (4,3).
.
euh.. hoi Impala,

*schaamrood op kaken ziet verschijnen*

Excuses voor mijn angst om te meelen, ik word vanuit angst om te leuke mensen tegen te komen/aan te spreken vanzelf 'n enorme angsthaas..

Sorry hoor.. Voor mijn tekort aan zelfvertrouwen..goede genen c.q het hebben van 'n gezond lichaam.

On-Topic: Eset scoort érg vaak goed; geen idee of het klopt, of dat 't vooral 'n gevoelskwestie is à la Appel.

Leuk, 'n golf correcties, hoezo problemen met m'n geheugen & concentratie? (yep, mobile forummen heeft haar tekortkomingen?? Oops, betrapt op menselijk.. dierlijk gedrag; Rouke heeft tekortkomingen & kan niet meer ordentelijk mobiel vivaën?)
Maak je niet druk Rouke, en neem je normale kleur maar weer aan ;) Zo gaat het toch vaak met emailen, op een gegeven moment houdt iemand er om wat voor reden dan ook mee op. No offence hoor. Maar t was wel ff gezellig

Toen ik 2 jaar geleden voor Eset koos heb ik heel veel rondgegoogeld en kwam Eset idd ook al het beste uit allerlei tests. Ik denk niet dat dat een gevoel is, die testen zijn toch gebaseerd op harde feiten.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven