Overstappen op ander antivirusprogramma

24-02-2011 10:03 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje van een leek op digi-gebied:

De proefversie van mijn antivirus (noem het maar pakket X) verloopt binnen 3 dagen. De afgelopen weken werd ik hiervoor herhaaldelijk gewaarschuwd, via mails en schermpjes vanuit de blauwe balk onderaan het scherm.

X heeft het tot nu toe goed gedaan, dus ik besluit het pakket aan te schaffen.

Bij de bestelling kijk ik nog even naar de details en ik zie dat ik een abonnement aanga dat jaarlijks automatisch verlengd wordt. Wil ik dat niet, en wil ik mijzelf geen tijd en moeite besparen en daarnaast bewust het risico lopen dat mijn beveiliging verloopt, dan kan ik daar uiteraard voor kiezen.

Ik kan dan klikken op 'nee, bedankt' onderaan de pagina, en vervolgens op 'updaten' .

Ik ben van nature iemand die alles moeilijker doet dan nodig, en extra risico is echt iets voor mij, en ik wil zo min mogelijk vaste lasten, dus ja! ik wil geen abonnement. Helaas zie ik alleen 'updaten' onder aan de pagina en voorderest niets. Er is niks te kiezen.

Ik besluit bedrijf X te bellen.

Na me door een keuzemenu na een keuzemenu (met heel veel keuzes per menu) in onduidelijk nederlands te hebben geworsteld, krijg ik een man aan de lijn die klinkt alsof hij in zijn winterslaap wordt gestoord.

'Nee, dat moet je ook niet via de software doen, dat werkt vaak niet, je moet naar de website gaan, en daar het pakket aanschaffen, want die proefversie is gratis en die is maar voor 30 dagen, die kun je niet verlengen...'

Hij snapt het niet.

Nee, ik wil het pakket kopen en ik dacht dat dat makkelijker zou zijn, het is tenslotte een aanbieding vanuit het proefpakket, en daar staan alle gegevens (licentie e.d.) al in.

Antwoord: als je wilt kopen, dan moet je naar de website...zucht, kreun (klinkt als: múts).

Ik weet het zeker: X gaat het niet worden.

Op de andere laptop staat AVG, en die doet het prima.

Ik herinner me alleen de problemen die we ooit kregen toen op mijn allereerste computer ik overging op een ander programma en ze toen elkaar hopeloos in de weg zaten.

Hoe kan ik op de juiste manier AVG installeren? Terwijl X nog draait?
Niet, eerst de andere eruit gooien.

En Avast installeren, niet AVG
Je kunt niet twee tegelijk anti-virus hebben. Dus de ene eerst verwijderen en dan AVG installeren.
Maar dat betekent dan toch dat er een moment is dat mijn laptop onbeveiligd is?

Als er tijdens het installeren dan dingen zijn waar ik niet meteen van weet wat ik er mee moet, óf het lukt helemaal niet, dat vind ik enge gedachtes...

Ik ben ook echt wel een beetje een múts hoor, als mijn zoons een paar dagen van huis zijn, want die lossen dit soort dingen altijd zo op. En ik had het nog zó gezegd vorige week, laten we (doe jij) dat nou even op tijd (doen).

We hebben er allemaal niet meer aan gedacht, tot ik vanochtend die melding weer zag.
Wat is er beter aan avast?
quote:Perel schreef op 24 februari 2011 @ 10:37:

Wat is er beter aan avast?Alles.
hm, ik vind wel dat avast de computer trager maakt(mijn ervaring dan). ik heb zelf AVG en vind prima werken. Beide zijn goede anti virusprogramma's.
Maar hoe zit dat dat met de tijd dat het ene programma eraf is, en voordat het andere erop staat?
anders zet je gelijk als je nieuwe anti virusprogramma aan. dan doet ie gelijk een scan.
quote:betoverend schreef op 24 februari 2011 @ 10:47:

hm, ik vind wel dat avast de computer trager maakt(mijn ervaring dan). ik heb zelf AVG en vind prima werken. Beide zijn goede anti virusprogramma's.Heb ik dus ook, zelfs op aanraden van systeembeheer op mijn werk. En het korte moment dat je onbeveiligd bent Perel, dat valt wel mee hoor. Hooguit 5 minuten.
Ik zal er vanmiddag dan toch maar even voor gaan zitten..
Ik zou een Mac nemen, heb je helemaal geen anti-virus programma nodig!
quote:SeptemberGirl schreef op 24 februari 2011 @ 11:50:

Ik zou een Mac nemen, heb je helemaal geen anti-virus programma nodig!je moet je pc altijd beveiligen, ook is het Mac. maar bij Mac of Linux heb je wel kans op minder virussen

Ik zou een Mac nemen, heb je helemaal geen anti-virus programma nodig!Is helemaal nog niet aan de orde, dit antivirusprogramma is bijna door zijn proefperiode, zat bij aanschaf op mijn nieuwe laptop!

Zou een beetje dure oplossing zijn.

Ik zou een Mac nemen, heb je helemaal geen anti-virus programma nodig!

Hai die SG! Daar ben ik weer! Ik kom je weer even uit je droom helpen.

Dat was 10 jaar geleden al overrated. Een MAC heeft ook een virusscanner nodig.
,
quote:XionZ schreef op 24 februari 2011 @ 12:53:

[...]

Hai die SG! Daar ben ik weer! Ik kom je weer even uit je droom helpen.

Dat was 10 jaar geleden al overrated. Een MAC heeft ook een virusscanner nodig.

Droom? Geen droom, ik werk al jaaaaren op een Mac. Virusscanner: niet nodig.

quote:Awnye schreef op 24 februari 2011 @ 13:02:

[...]dus ik moet nu heel ingewikkeld via deze computer malware downloaden en en het op die manier thuis proberen te verwijderen.Zou ik niet doen.
quote:SeptemberGirl schreef op 24 februari 2011 @ 13:04:

[...]

Droom? Geen droom, ik werk al jaaaaren op een Mac. Virusscanner: niet nodig.

Het is al goed.
Laat maar weten als ook jij toe bent aan de overstap! Tot die tijd:

Mocht ik ooit een MAC kopen dan ben je bij deze uitgenodigd voor een kop koffie. Kan je 'm even demonstreren aan me .
Deal!!

Dan ga je namelijk van dit

naar dit en
quote:XionZ schreef op 24 februari 2011 @ 10:46:

[...]

Alles.Lekker duidelijk XionZ
Nou, vooruit, ik biecht het op.

XionZ heeft ooit een iMac G4 'bolletje' gehad. 2 weken. Omdat ik het design leuk vond.

quote:Xander68 schreef op 24 februari 2011 @ 13:19:

[...]

Lekker duidelijk XionZ Ja he. AVG eet onder andere meer ram op dan Avast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven