Paginanummers in Word

03-07-2011 16:06 19 berichten
Helpppppp!

Voor een stuk dat ik voor mijn studie moet schrijven, heb ik meerdere grote tabellen in mijn bestand staan. De tabellen moeten gezien de grootte op een liggende pagina worden weergegeven. Met sectie-eindes heb ik dus gezorgd dat die pagina's met tabellen een liggende lay-out hebben. De paginanummers draaien echter ook mee als de pagina's liggend worden weergegeven, dus staan op de liggende pagina ook rechtsonder.

Als ik nu mijn bestand zou printen en je erdoorheen bladert, dan zie je ineens paginanummers in de rechterbovenhoek staan en dat vind ik niet mooi! Is er een manier om de paginanummers op liggende pagina's niet mee te laten draaien? Dan zouden ze dus in de hoek links onder moeten komen te staan en dan een kwartslag gedraaid.

Overigens heb ik al geprobeerd de tabellen op te slaan als afbeelding en om vervolgens de afbeelding gedraaid in te voegen op de pagina. Dat werkt wel, maar geeft absoluut geen mooie lay-out, als de pagina afgedrukt wordt. De tabellen worden veel te licht daardoor en dus niet goed leesbaar.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft!
Je kunt bij sectie-eindes elke keer een andere header/footer invoegen. Daarmee kun je ze er dus ook uithalen op de pagina's die liggen.

Wat je ook kunt proberen is de tabellen toch aan te passen aan het formaat van een staande pagina, door de tabel te selecteren en dat via een klik op de rechtermuisknop aan te passen aan de pagina-breedte. Tabellen blijven vaak het best leesbaar als je het lettertype aanpast naar bijv arial.
Dank je wel nummerzoveel!

Met proberen aan te passen aan de pagina-breedte lukt het in ieder geval al bij één van de tabellen! De andere komen nog niet direct goed uit, maar ik ga kijken of ik daar nog wat aan kan veranderen

Lukt dat niet, dan is het inderdaad een goed idee de paginanummers op de liggende pagina's eruit te halen, maar ik geloof dat dat me nog niet helemaal lukt. Ik heb op de liggende pagina de voettekst geselecteerd en kan dan inderdaad iets doen met paginanummers, maar snap niet hoe ik dat alleen voor die sectie moet doen.

Heb je daarvoor misschien een wat uitgebreidere handleiding?
Mag ik je ook alleen even komen zoenen?

Jajajaja ik sluip alweer weg, heb geen bal verstand van dit soort dingen toch!!
Probeer anders arial narrow grootte 8 voor de tabellen en daarna aanpassen aan de paginabreedte.

Als je op de voettekst gaat staan, dan kun je ergens aangeven of de voettekst gelijk moet zijn aan de vorige voettekst of niet. Daar moet je dus aangeven dat hij niet gelijk moet zijn aan de vorige en dan kun je wijzigen op alleen die ene pagina.
Rooss, jij mag mij altijd komen zoenen!

Nummerzoveel, ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt, maar daarmee krijg ik niet de paginanummers gewijzigd, alleen andere voettekst. Of ik begrijp natuurlijk niet wat je bedoelt
Dan heb je wellicht de paginanummers los ingevoerd en niet als deel van de voettekst? Dan zou je dan dus moeten aanpassen.
Ja klopt, ik heb ze los ingevoerd. Maar maakt niet meer uit, want met wat extra aanpassen, inclusief jouw tip van arial narrow grootte 8, is het gelukt om ook de grootste tabellen op een staande pagina te krijgen

Ik weet alleen niet of ik de tabellen op een liggende pagina niet toch mooier vind, bedenk ik me nu, dus ga toch nog even rommelen met die paginanummers. Ik heb alleen nog geen idee hoe ik paginanummers in kan voegen gekoppeld aan voettekst, maar daar zou toch uit te komen moeten zijn.
In de voettekst kun je gewoon paginanummers invoeren. Succes ermee!
Ja, dat is gelukt, maar nu krijg ik het dus niet voor elkaar om aan te geven dat ik de voettekst van die pagina anders wil, oftewel, paginanummer weg op die pagina.

Maar dank je wel!!
Alle reacties Link kopieren
Het is al jarenlang zo omslachtig. Ik begrijp niet waarom ze dit niet eens vereenvoudigd hebben.
Ergens staat een icoontje, in je werkbalk of in de voettekst zelf, waar je kunt aangeven dat de tekst niet gelijk aan de vorige moet zijn.
Als ik de voettekst selecteer, krijg ik de werkbalk van de voettekst te zien, maar hier staat dus echt geen icoontje waarmee ik kan aangeven op de tekst gelijk moet zijn aan de vorige of niet... Wel staat er 'Zelfde als vorige' om blijkbaar aan te geven dat de voettekst dezelfde is als op de vorige pagina, maar daar kan ik dus ook niet op klikken. Via linkermuisknop kom ik er ook niet.

En ja Silvernemesis, dit is echt zo omslachtig! Of ik snap gewoon echt niets van computers, dat kan natuurlijk ook
Lukt rechtermuisknop ook niet?

Anders in de werkbalk even zoeken.
Nee! Oh, ik zie dat ik linkermuisknop schreef, maar bedoel dus rechtermuisknop. Frustrerend dit!!!!
Het is een icoontje met 2 gele blokjes en een lijntje daartussen, waar je naar moet zoeken.
Nummerzoveel, je bent geweldig! Het is gelukt! Blijkbaar moest ik dat icoontje 'uitzetten' op zowel de liggende pagina als de volgende. Dank je wel!!!
Geweldig! :-)

En nu maar hopen dat het me straks weer lukt, als ik de volgende tabel in moet voegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven