Playstation 2 vraagje

26-02-2013 15:54 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Een vraagje...zoon heeft van vrienden een PS2 gekregen, deze werd al enige tijd niet meer gebruikt. Ik wilde hem aansluiten en daar loop ik dus al gelijk tegen een probleem op. Er zit een stekker met adapter er tussen bij, met een enkel rond plugje. Deze past nergens in de PS2. Daar zit alleen een aansluiting voor een dubbel rond plugje. (volgens Google zijn er zelfs 2 soorten PS2, een dikke en een dunne, wij hebben de dikke uitvoering). Als ik een gebruiksaanwijzing download, dan zie ik dus in de dikke uitvoering dat alleen een stekker voldoende zou zijn, in de dunne zou er idd een adapter tussen moeten.

Een losse stekker heb ik nog wel liggen van een dvdspeler, maar ik ben ergens bang dat ik de PS opblaas.

Iemand die hier meer van weet toevallig?

Alvast bedankt!
Ik kan je niét echt helpen maar je blaast echt niks op door die stekker te proberen..;-)
Ank29, onderbouw dat eens. Ben wel heel benieuwd waarom ze haar PS2 daarmee niet kan beschadigen.
Muloza,zoals ik al zei kan ik niet helpen dus al helemaal niks onderbouwen. Dat ding zal alleen heus niet opgeblazen worden als in exploderen als in BAM.....

Meer zeg ik eigenlijk niet.. ..
Hebben ze je niet gewoon de verkeerde adapter meegegeven? Vraag het anders nog eens na? Ik kan me helaas niet herinneren of je bij de oude ps 2 perse een adapter nodig had...
Of misschien mist er een stukje kabel waar die ingeplugd moet worden.
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

@Yavanna, ik heb al nagevraagd of dit wel de juiste adapter was. Volgens de vorige eigenaar is alles ooit zo de doos in gegaan zoals het was aangesloten. Dat maakt het dus juist zo vreemd, aangezien ik dit plugje nergens in krijg. En zoon is zo ontzettend teleurgesteld, want die wilde gisteravond al heel graag spelen, en dat kan nu nog steeds niet. Ik hoopte dan ook eigenlijk dat er hier iemand zou zijn met "kennis van zaken".

Ik ben helemaal niet technisch aangelegd, en in mijn "beleving" doet een adapter iets met het omzetten van stroom (van hoog naar laag?) of zo iets, vandaar dat ik dus een gewone stekker er niet zomaar aan durf te koppelen. Geloof niet dat het apparaat direct zou exploderen, maar ik geloof wel dat het eventueel schade intern zou kunnen veroorzaken.

Hoop dat er nog wat reacties gaan volgen. Bedankt alvast!
Even je vrienden nabellen hoe het precies zit met de kabels?
Wonen die vrienden ver weg? Anders bellen, uitleggen en vragen of ze zoon heel blij willen maken en het ding even willen aansluiten voor hem.
Ik denk toch dat het maar één deel is, moet denk ik nog een deel zijn, kijk:

Volgens internet kan je inderdaad voor de oude playstation 2 ook alleen een stekker (spanningskabel) gebruiken. Misschien even proberen?
Ik denk dat zoon dan toch nog even geduld moet hebben, want vrienden zijn druk met verhuizing. Kunnen niet even snel op en neer komen hiervoor.

Ondertussen zal ik nog even door googlen en kijken of het een optie is om eventueel nog ergens nieuwe aansluitkabels aan te schaffen. Dat gaat misschien wel sneller, al is de PS2 inmiddels al een beetje achterhaald. Iets anders kan ik zo snel ook niet bedenken
Dat zou wel de allerfijnste oplossing zijn Yavanna, want zo'n stekker heb ik nog wel liggen. Mijn gedachte was op de PS kun je ook dvd kijken, dus een stekker van een dvd speler zou dan moeten werken Passen doet hij wel, nu dan toch maar met de stekker in het stopcontact gaan proberen. Het zou zo zonde zijn als hij daardoor niet meer zou werken
Zal ik even kijken hoe welke stekker er hier in zit?
quote:miss_anoniempje schreef op 26 februari 2013 @ 20:07:

Dat zou wel de allerfijnste oplossing zijn Yavanna, want zo'n stekker heb ik nog wel liggen. Mijn gedachte was op de PS kun je ook dvd kijken, dus een stekker van een dvd speler zou dan moeten werken Passen doet hij wel, nu alleen dan met de stekker in het stopcontact gaan proberen

Tja, volgens verschillende sites zou het moeten kunnen... Hoop dat het werkt...

Weet het helaas gewoon niet zelf meer zeker wat voor voeding het was.
Dat zou fijn zijn lienepienetje. Ik heb hier de dikke (oude) PS2, zonder internettoevoegingen en zo
Er zit een gewone standaard stroomkabel in. Zoals diegene die bij je plaatje ligt.
Zijn het twee rondjes of is 1 rondje een beetje 'vierkant'? Zo nee, dan kan je gewoon de kabel van je dvdspeler erin stoppen.
Ook man herkent de adapter niet en bevestigt dat een standaard kabel is. Wij hebben ook een oude dikke ;)
Had ik het voor zo ver dus alvast goed gevonden op die site Yavanna, want ik had ook gezien dat je bij de oude "alleen" een stekker nodig had. Door de info van vrienden dat die adapter er echt bij hoorde ging ik dus heel erg twijfelen.
Gelijk aan die van je plaatje. De stroom gaat onder de aan knop. En boven je audio video output. Rechts van je ventilatie.
Die stroomkabel paste er in, dus ik ga het nu maar gewoon proberen ook
Adapter wordt hier niet herkend... Wij hebben niets wat er op lijkt. Wel heel veel stof....
Heb je al veel spellen voor zoon? (Hoe oud is je zoon?)
Hij doet het !!! al dat wachten op niets dus eigenlijk, Ik doe maar even net of het iets heel ingewikkelds was Zoon is helemaal blij nu. Dank voor de hulp

Er zaten iets van 8 spellen bij, zoon is 10 jaar (en nog een dochter van 4) Voor dochter is er nu nog niets, kan best nog even wachten. Zoon zit nu lekker even te rommelen. Heeft er lang genoeg op moeten wachten natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven