Printen op envelop grrrrrrrrrrrr

11-03-2011 11:31 28 berichten

Ik wil een envelop bedrukken, een foto en het adres staat erop. Het is een C5 envelop (iets groter dan A5).

Ik heb de envelop opgemaakt in Word (for Mac) en druk ook vanuit daar af.

Echter..................

De printer bedrukt de envelop verkeerd! De foto staat er maar voor een klein stukje op, ''staand'' in plaats van 'liggend'.

Helemaal mis dus!

Hoe kan ik dit oplossen, zodat de foto de envelop wel helemaal mooi bedekt?

Alle reacties Link kopieren
Printerinstellingen en dan liggend afdrukken?

Overigens zul je ivm grijpwit van de printer nooit je enveloppe aflopend kunnen printen.
Ik heb 100.000 opties om het kreng af te drukken, maar liggend afdrukken staat er niet bij.

Je tweede zin begreep ik niet.... wat is grijpwit en aflopend?

Help?!
Er komt altijd 'n witrand aan te zitten. Tenzij je de envelop op 'n A4 plakt en 'm zo door je printer heen laat trekken.
En het erge van het hele verhaal is, is dat ik het in een copyshop af ga laten drukken.....
Maak er dan 'n pdf van en laat 't verder afhandelen door die copyshop.
Welke printer is het? Als je het merk en type invult in Google, kun je vast wel een handleiding vinden! Succes!
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2011 @ 11:46:

Maak er dan 'n pdf van en laat 't verder afhandelen door die copyshop.

Denk dat ik dat inderdaad ga doen ja....

verdorie ben je meteen weer 5 euro kwijt aan opstartkosten, in plaats van dat je het zelf doet....
quote:SeptemberGirl schreef op 11 maart 2011 @ 11:49:

[...]

Denk dat ik dat inderdaad ga doen ja....

verdorie ben je meteen weer 5 euro kwijt aan opstartkosten, in plaats van dat je het zelf doet....Andere copyshop zoeken, die van mij rekent geen opstartkosten!
ik heb een Canon MP600. Document printen >

Eigenschappen printer > Adruk: medium type = envelop

Pagina instelling: Pagina formaat = aangepast, Afdrukstand = liggend, Papierfromaat printer: of A5 of aangepast en dan even opmeten hoeveel cm bij hoeveel cm je hebt.
quote:hanneke000 schreef op 11 maart 2011 @ 12:14:

[...]

Andere copyshop zoeken, die van mij rekent geen opstartkosten!Dit is bij Lowie Kopie! Bij printerette rekenen ze ook de opstartkosten...
Over welke stad hebben we het Want ik ben met zowel Lowie Kopie als Printerette niet bekend...
Volgens mij weet ik wel waar je woont trouwens. Ik heb 1x bij Rijnja Repro laten printen, en daar rekenden ze (toen) geen opstartkosten. Volgens mij was dat in jouw stad.
quote:verli schreef op 11 maart 2011 @ 12:15:

ik heb een Canon MP600. Document printen >

Eigenschappen printer > Adruk: medium type = envelop

Pagina instelling: Pagina formaat = aangepast, Afdrukstand = liggend, Papierfromaat printer: of A5 of aangepast en dan even opmeten hoeveel cm bij hoeveel cm je hebt.

Ik heb een Canon 520! dus dat komt overeen.

Afdrukstand = liggend kan niet, want ik heb het hele document al liggend gemaakt! Dus als ik dan 'staand' doe, is er niks meer van over.

Het document hoeft maar 1 kwartslag gedraaid de printer door, waarom doettie dat nou niet.......
quote:hanneke000 schreef op 11 maart 2011 @ 12:21:

Volgens mij weet ik wel waar je woont trouwens. Ik heb 1x bij Rijnja Repro laten printen, en daar rekenden ze (toen) geen opstartkosten. Volgens mij was dat in jouw stad.Kom eens een keer een bak koffie drinken dan!!
quote:SeptemberGirl schreef op 11 maart 2011 @ 12:35:

[...]Ik heb een Canon 520! dus dat komt overeen.

Afdrukstand = liggend kan niet, want ik heb het hele document al liggend gemaakt! Dus als ik dan 'staand' doe, is er niks meer van over. Het document hoeft maar 1 kwartslag gedraaid de printer door, waarom doettie dat nou niet.......

Hoe zit het met de pagina opmaak van het Word bestand zelf? Kun je daar nog bij "Pagina instelling" iets veranderen dat je wel liggend (of Landscape) kunt afdrukken?

Dus ik bedoel dit en dan pagina 364 t/m 366.
quote:verli schreef op 11 maart 2011 @ 13:01:

[...]

Hoe zit het met de pagina opmaak van het Word bestand zelf? Kun je daar nog bij "Pagina instelling" iets veranderen dat je wel liggend (of Landscape) kunt afdrukken?

Dus ik bedoel dit en dan pagina 364 t/m 366.

Maar als ik dat doe, is heel de opmaak van mijn document naar de filistijnen... Want het is nu liggend, en zo moet ook worden geprint. Alleen print ie staand.

Xion, wijsneus, waar ben je nou, als ik je echt nodig heb?!!
quote:SeptemberGirl schreef op 11 maart 2011 @ 13:40:

[...]

Xion, wijsneus, waar ben je nou, als ik je echt nodig heb?!!

Hallo!

Doet je Macje het niet?

Past je envelop in landscape door je printer?

Edit: Als dat past kan je natuurlijk gewoon printen. Als dat niet lukt: Settings op landscape en de envelop selecteren in Word. Moet gewoon werken.
quote:XionZ schreef op 11 maart 2011 @ 13:58:

[...]

Hallo!

Doet je Macje het niet?

Past je envelop in landscape door je printer?

Edit: Als dat past kan je natuurlijk gewoon printen. Als dat niet lukt: Settings op landscape en de envelop selecteren in Word. Moet gewoon werken.

Macje loopt als een zonnetje! Printer doet stom.

Envelop past (obviously) niet in landscape door de printer.

De setting van het document staat al op landscape: daar heb ik het namelijk in gemaakt. Als ik nu op portrait klik, is heel de opmaak van mijn envelop naar gort (waarom snapt niemand mij??)!
Ik weet niet of je dat met jouw word kan, maar maak er een pdf van en draai die een kwart slag.

Anders een nieuw document openen in de juiste formaten en alles even knippen en plakken.

Maar wat ik me afvraag, wat moet je met een mac als je niet weet wat een afloop is?

Succes!
quote:pinky_1980 schreef op 11 maart 2011 @ 15:12:

Ik weet niet of je dat met jouw word kan, maar maak er een pdf van en draai die een kwart slag.

Anders een nieuw document openen in de juiste formaten en alles even knippen en plakken.

Maar wat ik me afvraag, wat moet je met een mac als je niet weet wat een afloop is?

Mag ik dit even nomineren voor 'de stomste vraag van 2011'?

Wat is dat nou voor vraag? Wat ik met een mac moet? Erop werken, ofzo? En in verloren uurtjes gebruik ik 'm als frisbee.

Maar leg jij maar even uit wat 'afloop' is, dan.
Anyhow, ik heb het document opnieuw gemaakt, nieuw formaat document aangemaakt, en toen omgezet naar landscape.

Envelop komt er nu al een stuk beter bedrukt uit, maar de afbeelding is nog een paar procent te groot.... iemand tips wat ik daarmee dan doen (bij de printerinstellingen?) (anyone but pinky)?
Kan je de afbeelding niet in Word wat verkleinen?
Ja da's het stomme, in Word en bij print preview ziet ie er gewoon helemaal goed uit, zoals ik 'm wil! Maar eenmaal geprint is het niet meer helemaal goed! Dan is de foto ineens te groot (en wordt er iemand onthoofd, ziet er niet zo gezellig uit).

Xion, wat is afloop?
Met een aflopend document wordt simpelweg bedoeld dat het bestand iets groter is dan dat je uiteindelijk in je hand hebt. Een aflopend document bevat dan ook een afbeelding of inhoud dat bij wijze van spreken van het uiteindelijk gedrukte drukwerk afloopt waardoor je dus geen witte randjes krijgt. Ik zeg witte randjes omdat het papier uiteraard wit is… Klinkt logisch, geloof me, dat is het niet voor iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven