Slechte foto scans.

23-11-2010 16:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil al mijn losse foto's op de computer zetten.

Alleen daar begint het probleem, de foto's zijn van goede kwaliteit , maar zodra ik ze scan en opsla zien ze er niet uit.

Heb al div. instellingen verandert maar het helpt niet.(ppi, verscherpen enz.)

Heb een HP all in one printer.

Ik heb al via google gezocht , maar ik kan niets vinden!

Wie kan mij helpen?
In welke resolutie scan je?
Hoe bedoel je?
Heb je niet te hoge verwachtingen van een misschien relatief eenvoudige scanner? Ik heb ook zo'n print scan combi maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor het scannen van een formuliertje ofzo. Wat is "zien ze er niet uit"? Wordt het pixelig?
Lijn82 bedoelt denk ik: hoeveel dpi?
Er zitten strepen op de foto die er niet op horen.

Maar een scan is toch gewoon 1 op 1 kopieren of zie ik het verkeerd?
Zie je ergens bij de instellingen het aantal dpi staan? dat is de eenheid voor resolutie. Dat is erg bepalend voor de kwaliteit van de scan.
quote:borderwalk schreef op 23 november 2010 @ 17:11:

Lijn82 bedoelt denk ik: hoeveel dpi?Die staat standaard op 200 maar heb ook geprobeerd om die hoger te zetten maar dat blijft hetzelfde , alleen wordt het bestand dan heel groot!
Aja, die strepen hebben niks te maken met het aantal dpi inderdaad. Dat ligt waarschijnlijk gewoon aan de kwaliteit van de scanner... helaas...
Ik heb ook een print scan combi naast mijn gewone scanner, maar met de print scan combi kan ik geen foto's scannen. Ik krijg dan ook rare strepen en kleuren die er niet in thuis horen.

Met de gewone scanner is het geen probleem.
quote:lijn1982 schreef op 23 november 2010 @ 17:14:

Aja, die strepen hebben niks te maken met het aantal dpi inderdaad. Dat ligt waarschijnlijk gewoon aan de kwaliteit van de scanner... helaas...

Serieus?? Das dan jammer, had gehoopt dat het toch aan een bepaalde instelling lag, helaas dan!

Toch bedankt voor het helpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven