Software waarin plaatjes, beeld en geluid samenkomen
maandag 26 augustus 2013 om 21:51
Ok dit wordt een vaag verhaal, want ik weet wat ik zoek maar leg dat maar eens uit.. Voor mijn werk ben ik op zoek naar software waarin je een presentatie kunt maken met gebruik van beeld, geluid, afbeeldingen etc. Eigenlijk waarin je foto's van facebook, plaatjes van pinterest, filmpjes van youtube met elkaar kunt combineren. En nee, dan niet in powerpoint:) maar iets dat er strak uitziet. Een beetje met deze vibe, maar dan in een programma dat je met een ipad kunt maken: http://www.youtube.com/watch?v=pTjHCCU2E4c
Heeft iemand een idee wat ik bedoel en of dat bestaat? Dank alvast!!
Heeft iemand een idee wat ik bedoel en of dat bestaat? Dank alvast!!
maandag 26 augustus 2013 om 22:19
Prezi... Verschrikkelijk. Dat gedraai en dat inzoomen en uitzoomen. Ik word gillend gek van die zogenaamde hippe Prezi presentaties.
Een goede presentatie heeft als belangrijkste een goed verhaal nodig. Als je allerlei tierelantijntjes nodig hebt om je boodschap over te brengen ben je niet goed bezig...
Een goede presentatie heeft als belangrijkste een goed verhaal nodig. Als je allerlei tierelantijntjes nodig hebt om je boodschap over te brengen ben je niet goed bezig...
dinsdag 27 augustus 2013 om 14:31
Dank voor jullie reacties! Het is niet voor een professionele presentatie maar voor een project waarbij jongeren zichzelf presenteren. Dus daarvoor zou Prezi misschien nog wel ok zijn? Ik ken het zelf niet, althans, nooit mee gewerkt. Ik ga jullie tips opzoeken, bedankt! Iemand anders nog suggesties of ervaringen?
dinsdag 27 augustus 2013 om 16:54
Jongeren zijn de perfecte doelgroep voor Prezi! Is gratis overigens.
De tools die ik noemde van Adobe zijn professionele tools en niet gratis dus. Je kunt wel proefversies downloaden, maar ze hebben een aardig steile leercurve als je nog nooit met Adobe gewerkt hebt.
Mijn professionele tip, ook voor Prezi: houd het simpel. Ook al heb je duizend en één opties, je hoeft ze echt niet allemaal te gebruiken
Kies één stijl en probeer die zoveel mogelijk door te voeren. Dat brengt rust en consistentie in hè presentatie en zorgt ervoor dat mensen geconcentreerder naar je luisteren en je verhaal onthouden.
De tools die ik noemde van Adobe zijn professionele tools en niet gratis dus. Je kunt wel proefversies downloaden, maar ze hebben een aardig steile leercurve als je nog nooit met Adobe gewerkt hebt.
Mijn professionele tip, ook voor Prezi: houd het simpel. Ook al heb je duizend en één opties, je hoeft ze echt niet allemaal te gebruiken
Kies één stijl en probeer die zoveel mogelijk door te voeren. Dat brengt rust en consistentie in hè presentatie en zorgt ervoor dat mensen geconcentreerder naar je luisteren en je verhaal onthouden.