Sony Vaio VPCEJ2L1E/W.NL3

13-12-2011 10:10 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft bovengenoemde laptop? ik zoek een laptop en zie door het bomen het bos niet meer.

Wat is belangrijk voor mij? internetten, muziek luisteren, filmpjes kijken en af en toe wat spelletjes en muziek downloaden. Niet veels schokkends dus. Ik heb nu een Acer waar ik totaal niet tevreden over ben.

Anders nog andere tips voor een laptop. Budget niet meer dan 700 euro
Eh ja? Waar ben je niet tevreden over in je Acer? (want die punten wil je verbeterd zien, toch?)

Hoe groot moet hij zijn? Niet alleen schermformaat, maar ook werkgeheugen, hardeschijf etc.

Wat voor aansluitingen of poorten moeten erop zitten?

Ik neem aan dat je gehecht bent aan windows als besturingssysteem? Of mag het ook iets anders zijn?

Wel of geen mogelijkheid voor een 3G kaart?
Zwarte Zwaan, goede vragen.

ik wil graag een 17 inch beeldscherm, liefst windows ja.

verder wil ik graag een fotokaart erin kunnen doen en het volume moet lekker goed luid zijn (is bij mijn acer nu niet het geval)

Ontvreden bij de Acer is:

beeldschermgrootte valt zomaar terug naar 95 of 105%.

Geluid is erg minimaal (alles al op de hoogste volume gezet)

Verder kwa geheugen gewoon gemiddeld zou ik zeggen. Ik downlaod niet zo veel dingen, af en toe een spelletje.

Verder werk ik vaak met meerdere schermen open. Dus dat moet de laptop wel aankunnen. Dat zijn eigenlijk mijn wensen.

Heb jij een goede tip voor mij kwa aanschaf of merk (type)?
En je bent niet zo gehecht aan een Vaio, blijkbaar? Er is wel een aanbieding van vaio E 17" voor 689, dus net nog binnen je budget.

Specs vaio

Specs Toshiba Satellite

Specs packard bell Easy note (deze adverteert met 'high efinition audio')

Specs HP pavillion

De Vaio lijkt me helemaal niet zo'n slechte keus. Wat je je wel moet realiseren is dat geen enkele laptop kwalitatief goed geuid heeft, zoals je uit echte speakers krijgt. Dat komt doordat het 'slechts' een bijfunctie is voor de laptop (of de smart phone of wat dan ook). De geluidsuitlaat zit tegenwoordig wel mooi vooraan de kast, zodat je, wanneer je netjes achter je laptop zit, de optimale geluidsbeleving hebt. Wanneer je echter door de kamer loopt, zul je merken dat het geluid niet je hele kamer 'vult'.

Wat me opvalt is dat de Vaio (en de meeste anderen) geen UMTS kaart accepteert. Ik weet niet of dat voor jou uitmaakt. Voor mij is dat wel een punt, ik vind het handig om mobiel internet erop te hebben, maar wanneer je hem meestal in een wifi omgeving gebruikt, heb je dat wellicht helemaal niet nodig.
Een Vaio is idd geen must.

UMTS is geen verreist voor mij. Ik besef mij idd dat geluid bij alle laptops gewoon minder is dan bij een pc, maar die ik nu heb ik echt belabberd. Zelfs al ik er voor sta is het geluid minimaal.

Heb je ervaring met een Samsung?
ik vind zelf de schermen van een samsung altijd erg mooi. Mijn vader heeft een samsung en speelt daar ook muziek op af, maar die gebruikt kleine boxjes, omdat hij de laptop gewoon als muziekplayer in een hoekje zet en er dus niet achter blijft zitten..

Ik heb dus eigenlijk geen idee hoe de speakers van zijn laptop klinken dat zal ik eens navragen.
.
.
.
Ik heb een VAIO, het geluid is echt goed wanneer je een koptelefoon op hebt. De vraag is of dat voor jou wenselijk is.

Die van HP heb ik ook gezien, beats audio, misschien even in de winkel gaan luisteren hoe het daadwerkelijke geluid is.
.
Ik gebruik voor mijn grafische werk alleen nog mijn vaio. Ik vind het een fijn ding, helder scherm, groot gebruiksgemak en vooral een groot intern geheugen (6gb).

Dus als je geen zware programma's draait zoals photoshop oid, zit je de komende jaren prima met een vaio.
Oh, en ik gebruik 'm ook om zang mee op te nemen. Met een goede koptelefoon is het geluid super. De speakers zijn niet optimaal, vooral in het laag mist 'ie wat, maar voor een laptop vind ik het zeker acceptabel!
.
.
.
quote:nerd_ schreef op 14 december 2011 @ 18:34:

Waar slaat dat nou op, van die koptelefoon?

Ik beoordeel muzikanten dus voor mij is het belangrijk om (naast de algemene indruk van de muziek) details te beluisteren. Een koptelefoon is daarbij onmisbaar, vooral omdat ik gevoelig ben voor andere omgevingsgeluiden.
Nerd, die twee voorgaande posts gaan over het geluid van een VAIO zonder koptelefoon. Daar schite die inderdaad in te kort, maar met een koptelefoon is het geluid prima.
Ik snap het probleem met dat geluid niet, je kunt er toch gewoon speakers aan prikken?
Inderdaad, Sabrina, mijn ervaring is als je er een goede woofer met een set boxen op aan sluit dat je het geluid van een knappe geluidsset daarmee evenaard.
.
Speakers kunnen niet op tegen koptelefoons. Nerd, je zult ongetwijfeld gelijk hebben maar ik plaats hier mijn eigen ervaring met een VAIO en hoe/waar ik die voor gebruik. Naar volle tevredenheid.
Mijn post over de koptelefoon ging over gebruik van de laptop bij muziek/zang.

Dan is een koptelefoon gewoon onmisbaar, al komt er geluid met een gouden randje uit de speakers....

En verder wat Aubrey zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven