tablet voor mij en mijn kind

07-03-2013 14:03 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja ik ben om! Na jarenlang trouw vast te houden aan een laptop ga ik het nu toch maar proberen. Vooral omdat mijn kind nu ook op school al met een tablet werkt (groep 1) en deze moeder totaal niet over weg kan met touchscreen! whahaha, maar nu! Dilemma! Want, beperkt budget, wil niet over de top, ik en kind moeten tablet allebei gaan gebruiken en (zoals wel eens gebeurt met kleine kinderen en electronica) zit een ongelukje bij ons in een klein hoekje. Heb van alles voorbij zien komen en veel onderwerpen hier doorgespit (graag geen zure reacties zoals bij moeder die voor 7 jarige dochter tablet wilde kopen voor dr verjaardag) Waar moet ik op letten? PLEH
Wij hebben hier denk ik de zeer onbekende PackardBell Liberty.

Wij zijn er zeer tevreden mee. Mooi formaat en makkenlijk te bedienen. Het hoeft echt niet standaard een Ipad te zijn.

Zeker voor een kind zou ik niet zo een dure aanschaffen.
Volgens de verkoper van MediaMarkt is een ipad geschikter voor leken, omdat je er zelf niet veel aan kunt verkloten.

Bij een andere tablet heb je vaak meer mogelijkheden (is minder dichtgetimmert, zeg maar). Maar dan kun je ook per ongeluk dingen veranderen zonder dat dat de bedoeling was. Meer geschikt voor de gevorderde gebruiker, zoals de verkoper zei.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 07 maart 2013 @ 14:04:

iPad. Ik vind qua gebruiktsgemak een laptop niet opwegen tegen een laptop. Ik kan zo vreselijk niet overweg met een tablet. Leuk voor facebook en spellen en wat surfen, maar echt er op werken lukt me gewoon niet. Ik heb een Galaxy Tab.
quote:redband schreef op 07 maart 2013 @ 15:49:

Is je internet er wel geschikt voor?Hoezo zou je voor een tablet ander internet moeten hebben? Of bedoel je of TO wel wifi heeft?
Ik zit er ook over te denken om een tablet aan te schaffen voor mij en zoon (1,5). Het is alleen voor kinderspelletjes en snel dingen opzoeken op internet, voor alle andere dingen hebben we desktop, laptops, netbook, e-reader, etc.

Al zou het wel handig zijn om een 2e e-reader te hebben....

Welke tablet kan echt goed tegen een stootje/kinderhandjes?
Een Archos Childpad!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik heb sinds kort de archos101xs. Kende het merk totaal niet, maar ben er blij mee. Het is een android en is te updaten naar de meest recente firmware (jellybean). Het meest handige eraan vind ik toch dat er een toetsenbord bij zit, voor wanneer je snel een langer berichtje wilt typen zoals nu . Aanschafwaarde 300 euro.
Oh, en niet zoals hierboven aangeraden een iPad1 op Marktplaats kopen. Die wordt niet meer bijgewerkt qua updates en heeft last van "geheugenlek", kan het af en toe niet aan en springt dan naar het beginscherm. Heel vervelend als je net iets aan het lezen bent. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. Heb zelf gisteren de iPad Retina (IV) voor mijn moeder ingesteld; geweldig apparaat!
quote:mimama schreef op donderdag 07 maart 2013 21:01 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="redband in "tablet voor mij en mijn kind"" class="messagelink">redband schreef op 07 maart 2013 @ 15:49</a>:</b>

Is je internet er wel geschikt voor?</div></blockquote>Hoezo zou je voor een tablet ander internet moeten hebben? Of bedoel je of TO wel wifi heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven