USB poorten kapot?

24-05-2014 21:52 15 berichten
Ik probeer muziek op mijn Iphone te zetten via Itunes. Alles lukt me, behalve het synchroniseren.

Ik heb mijn telefoon via de USB kabel aan de laptop hangen, hoor elke keer 'plop'. Het geluid dat mijn Iphone aangesloten is op de laptop. Normaal gesproken zou ik dan ook op mijn scherm van mijn gsm moeten zien dat mijn gsm verbonden is met de computer of dat hij aan het opladen is, maar dat is nu niet zo.

Opzich is dit niet het enige probleem. Ook usbsticks/ andere telefoon/ externe harde schijf maken regelmatig het 'plop' geluid maar zijn vervolgens nergens op mijn computer terug te vinden.

Wie kan me helpen? Ik zou graag mijn muziek op mijn telefoon hebben. Met mijn grote mond heb ik toegezegd dat ik morgen mee ga doen aan een hardloop wedstrijd, wat me never nooit gaat lukken. Ik kan de muziek als afleiding dus goed gebruiken haha!

Tijdelijke oplossingen zijn trouwens ook welkom!
Ik lees mee, want mijn vader heeft exact hetzelfde op zijn laptop (HP). Wel dat geluidje waarmee Windows zegt " er zit iets in de usbpoort", maar vervolgens niets ermee kunnen doen

Eerst waren het bepaalde apparaten die weigerden, maar nu doen zelfs de printer en de muis het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Je sd kaart in de laptop stoppen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 24 mei 2014 @ 22:02:

Je sd kaart in de laptop stoppen?Iphone heeft geen sd kaart. Tenminste... ik geloof dat Iphone dat niet heeft. Ik kan er naast zitten. Wat dit soort dingen betreft ben ik echt een leek.
Je kunt USB poorten herstellen, Google er maar eens op. Ik weet niks van computer en toch is het me jaren terug eens gelukt.
Ik heb ook een USB probleem, mijn samsung laptop ziet mijn samsung telefoon niet meer als ik hem aansluit, wel dat geluidje, maar vervolgens zegt de pc: USB device not recognized. Al 3 verschillende usb kabels en 3 verschillende USB poorten op mijn laptop geprobeerd, Maar nee hoor, ze zie mekaar nog steeds niet.

Iemand? Help?
iPhone en andere apparaten uit de USB poort halen.

Start > devmgmt.msc intypen en op enter drukken. Dan alle Universal Serial Bus-controllers (helemaal onderaan) verwijderen (op pijltje klikken en 1 voor 1 met rechtmuisknop op Installatie ongedaan maken klikken).
quote:citronella schreef op 24 mei 2014 @ 22:34:

Ik heb ook een USB probleem, mijn samsung laptop ziet mijn samsung telefoon niet meer als ik hem aansluit, wel dat geluidje, maar vervolgens zegt de pc: USB device not recognized. Al 3 verschillende usb kabels en 3 verschillende USB poorten op mijn laptop geprobeerd, Maar nee hoor, ze zie mekaar nog steeds niet.

Iemand? Help?Zie bovenstaande. Werkt voor jou ook waarschijnlijk.
quote:Muloza schreef op 24 mei 2014 @ 22:34:

iPhone en andere apparaten uit de USB poort halen.

Start > devmgmt.msc intypen en op enter drukken. Dan alle Universal Serial Bus-controllers (helemaal onderaan) verwijderen (op pijltje klikken en 1 voor 1 met rechtmuisknop op Installatie ongedaan maken klikken).

Ik roep je alvast uit voor viva held van de avond!

Ik ben nu met 1 voor 1 installatie ongedaan maken bezig, maar krijg bij de tweede generic USB hub de volgende melding:

'kan dit niet verwijderen omdat de afhankelijkheden de aanvraag hebben geweigerd'

Wat nu? Alvast super bedankt!
Kan ook zijn dat je malware op je computer hebt staan, waardoor de USB poorten niet goed werken. Laat Windows Defender eens je computer scannen. Bij een kennis van mij was dit de oplossing.

Nog een mogelijkheid, is dat je computer de harde schijf van je smartphone niet in kan kijken als je een pin code op je smartphone hebt zitten.
Klinkt als foute USB drivers. Inderdaad de drivers de-installeren en ook echt daadwerkelijk van je harddisk verwijderen. hardware opnieuw laten zoeken, hij vind USB en met wat geluk installeerd ie weer de goede drivers.

Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> apparaat beheer --> Universal Serial Bus controller --> OPENKLAPPEN

Daar alles verwijderen

Rechter muisklik op item -> Installatie ongedaan maken

Mogelijk krijg je de optie om aan te vinken "De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen" VINK DIT AAN!

Druk op OK.

best is om daarna PC/Laptop te herstarten

vervolgens vind ie de juiste drivers uit zichzelf weer en installeert ze.

(Dit is zoals het hoort te zijn....)
het verwijderen van alles wat er onder de devicemanager bij usbcontrollers stond heeft helaas niet geholpen, pc ziet nog steeds geen telefoon

pc scannen kan ik nog doen.. stom gedoe, ze zien elkaar bijna dagelijks en nu willen ze elkaar niet meer kennen
Toch moet je het zoeken bij de USB-poort drivers. Zeker gezien je schrijft;quote:Ook usbsticks/ andere telefoon/ externe harde schijf maken regelmatig het 'plop' geluid maar zijn vervolgens nergens op mijn computer terug te vinden.

Ligt dus niet aan je telefoon en/of iTunes

Drivers aangetast door virussen/spyware/adware e.d...... Theoretisch mogelijk, maar kans is echt minimaal. Maar natuurlijk wel het proberen waard.

Het Ping/Pong geluid betekend dat de USB poort dus nog wel werkt. Dus hardwarematig is het niet kapot.
Kan ook zijn dat ie gereserveerde driveletters wil geven.

Nog een optie: PC uitschakelen, stroomstekker euit, dan op de aan/uit-knop drukken, stekker weer erin en aanzetten.
quote:gpdmoh schreef op 24 mei 2014 @ 22:06:

[...]

Iphone heeft geen sd kaart. Tenminste... ik geloof dat Iphone dat niet heeft. Ik kan er naast zitten. Wat dit soort dingen betreft ben ik echt een leek.Klopt, geen sd kaart. Wel iTunes sync via wifi overigens. Ik gebruik usb echt al heel lang niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven