Verschrikkelijkste social media OOIT!

10-07-2017 17:25 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Social media komen en gaan. Cu2, imonline, msn, Hyves, Twitter, Facebook, Instagram, Snapchat...
Veel bestaan niet meer of worden niet gebruikt.

Wat vindt jij de verschrikkelijkste social media ooit? Waarom?
Ik vond CU2 echt briljant! Zelf een beetje in die code frummelen, kleurtjes aanpassen, 28 verschillende lettertypes... :cheer2:
Social media zelf doen niet zoveel. De ervaring die je hebt of krijgt hangt helemaal af van de contacten die je hebt of wie je volgt. Gewoon een beetje kritisch zijn en alle social media kunnen wat toevoegen.
Snapchat en Twitter kan ik ook niks mee. Maar ik vind ze nou ook weer niet verschrikkelijk, ik gebruik ze gewoon niet. Net als Instagram. Prima dat het bestaat hoor allemaal, maar gelukkig ben ik niet verplicht om eraan mee te doen.
Magister schreef:
10-07-2017 20:54
Vrijwel alle asociale media hebben een dubieus verdienmodel. Google is zo rijk dat ze ieder gat in het universum opkopen en volplempen met hun crap. Om vervolgens de mensheid het idee te geven dat ze het nodig hebben...
Hoe dan ook vind ik de duivelsdriehoek Facebook/Whatsapp /Instagram echt verschrikkelijk! Vooral omdat ze werkelijk alles uit je telefoon en of pc jatten, de info kunnen manipuleren en doorverkopen aan derden. Het zijn gewoon peoplefarms die mensen uitmelken voor hun info. Je ben het product...
+1!

Vond CU2, Hyves en Sugababes vroeger leuk toen ik een tienermeisje was maar ik heb nu nergens een account meer. Héérlijk rustig! Je mist niks en ik heb gemerkt dat ik ook echt weer socialer werd toen ik dat stomme FB verwijderd had. Je praat weer eens face to face met (oude) bekenden, je zit niet elke seconde dat je niks te doen hebt, hersendood te scrollen tussen het ''nieuws'', geen superirritante mannen meer die je ongewild lastig vallen.

Ik heb nog wel Whatsapp maar eigenlijk zou ik daar ook vanaf willen. Mijn vriend en ik SMS'en bewust nog met elkaar ipv Whatsappen. :P Gaf ook heel veel rust. We reageren wanneer we tijd / zin hebben, geen gezeik over ''waarom ben je online?'' of ''waarom reageer je niet terwijl je wel mijn bericht hebt gelezen?''. Ik ben nog jong maar ik mis de tijd toen heel dat social media gedoe nog niet zo'n happening was.
I'm a goal digger.
Alles wat extreem aandachtszoekend is.

Hyves - Is al genoemd in dit topic. Behoeft geen commentaar.
Facebook - Hoe vaak zie ik berichten voorbij komen van help help ik heb een uitkering en kan geen 2 euro aan mijn zoon geven voor het afscheidscadeau van de juf steun ons
Twitter - Ging alleen maar over volgers.
Cu2 - Is dat een soort datingssite of zo.

LinkedIn valt als enige wel mee, al zoeken mensen daar ook aandacht met hun zogenaamd interessante CV's. En als ik daar de tijdlijn doorscroll denk ik ook "nou zeg haha doe eens normaal en haal dat weer weg."

Leuke voorbeelden Linkedin:
- Beschrijven dat je de honours deed en dan een hele lap tekst van internet kopieren over wat dat is en waarom dat jou zo speciaal maakt.
- De vijf basisschool waar je zat op Linkedin noemen. Wat boeit dat nou.
- Eendagsbaantjes noemen en uitvoerig beschrijven. Uiteindelijk staat er in die lap tekst helemaal niks.
- Van die updates als "hoera beyonce heeft babies" waarom staat dat op linkedin?
Beau_dine schreef:
10-07-2017 18:35
Facebook, heb hetzelf niet meer.
Gelukkig !
ja ik ook niet meer alleen gezeik erop.
Ruim 20 jaar geleden had je De Digitale Stad. Nooit wat aan gevonden.

Maar oké, toen ik erop kwam in 1995 was het hele internet nog niet veel.
O was jíj die andere internetter!..
Ja dat was ik, of anders een van de medebewoners van mijn studentencomplex. We kregen internet bij wijze van experiment. Dat experiment is geslaagd.
Als de dag van gister ....met die 14K4 modempjes inbellen...
Vroeger bestond er ook nog Thats-Me en MySpace
Ik vond ICQ leuk toen je nog at random contact kon leggen. Zat je spontaan te ICQ-en met iemand uit India of zo. Tevens ook heb ik daar mijn ex leren kennen. Later kon je alleen nog maar beperkt contact leggen, toen was er ook meteen niks meer aan.

Verder heb ik alleen nog maar whatsapp, ideaal om tussendoor even iemand te spreken of een snelle vraag aan een collega te stellen. De rest heb ik allemaal weggedaan. Eén grote exposure show. Wat hiervoor al gezegd is: kijk mij eens lekker gek zijn en mal doen. Ik heb er ook niet zo'n behoefte aan te weten dat mensen op woensdagavond vissticks van de Aldi hebben gegeten en om 20.30 de hond nog een keer hebben uitgelaten.

get a life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven