Viva Photoshop service

20-08-2013 14:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo,

Ik ben al bijna 10 jaar werkzaam als vormgever en van tijd tot tijd strijk ik ergens neer met de vraag of iemand nog gratis van mijn diensten gebruik wil maken. Waarom? Omdat het een fijne afwisseling is van het 'echte' werk en voor mij ideaal is om mij te inspireren en de liefde voor het vak te opnieuw te laten opbloeien.

Waar moet je aan denken?

Alle soorten bewerkingen van foto's. van kleurcorrecties tot uitgebreide manipulaties. Je kunt het zo gek eigenlijk niet bedenken. Wel telt altijd de technische limiet van de foto. Verwacht van een kleine webcamfoto geen spectaculaire celebrity make-over die zo in een glossy in kan. Ik kom een heel eind, maar ook ik kan niet alles
Dan heb je vast wel een online portfolio beschikbaar? Of is het je stiekem toch te doen om die vele, vele foto's van nietsvermoedende forummers?

Indien niet, dan heb ik nog wel wat stoffig pixelfuckwerk voor je liggen. Uiteraard geen webcamfoto...
wat aardig
Wel leuk dat je het doet, ik ben niet zo wantrouwig. Ik Photoshop alleen alles zelf, ik vind het juist leuk om het te leren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nou, ik kan wel wat hulp gebruiken. Hoe moet ik dit voor me zien: ik mail jou een foto, en jij stuurt hem geoptimaliseerd terug?

Het liefst zou ik dan ook weten hoe je hem hebt geoptimaliseerd. Ik heb namelijk zelf ook veel interesse in beeldbewerking.

Bij wat voor soort bedrijf werk jij als vormgevert?
Als je het niet vertrouwd ben je natuurlijk vrij om hier met een grote boog omheen te lopen. Normaal plaatsen mensen hun foto in dit photoshop topic, waarna ik (of een andere enthousiasteling!) ze bewerk en in hetzelfde topic terug plaats. Dit brengt het topic vaak ook wat meer leven en bied de mogelijkheid om de bewerkingen te bespreken met mensen die geïnteresseerd zijn in photoshoppen.

Mocht je het liever privé houden dan is er denk ik nog pb?

Ik werk overigens bij een klein hectisch marketingbureau.
Tummyrub, ik snap het idee van een levendig topic, maar ik houd mijn afbeeldingen liever privé. Het mailadres dat is gekoppeld aan gebruikersnaam (no pun intended) is niet meer werkzaam, dus een pbtje via Viva gaat niet lukken.

Kun je een mailtje sturen naar *****? Dan mail ik je van de week een paar afbeeldingen.

Helemaal leuk
Oh, da's handig. Ik ben al meer dan 20 jaar vormgever en ik heb het best wel druk vaak. Als ik je mijn PS werk mail, knap jij het dan gratis op?
Niet zo flauw capricorn, jij moet toch snappen dat het soms gewoon lekker is om even heel wat anders te photoshoppen

Zal je morgen even mailen gebruikersnaam!
Ik wil je pret niet vergallen tummyrub, maar plaatjes plakken lukt hier niet zomaar: je moet eerst een minimum aan plaatloze bijdragen leveren en dan nog moet je de toelating vragen om plaatjes te mogen plakken. Jaja, het moderatorteam van Viva is een héél klein beetje paranoîa en vooral doen ze graag veel manueel repetitief werk, vermoed ik.

Anyhow, ik mag zelf ook geen plaatjes plakken maar misschien wil je een gekke opdracht aanvaarden? Kun jij een plaatje maken met het gezicht van koning Filip 1 van België in een wolvenkop op het lijf van een schaap, met als achtergrond de Belgische driekleur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven