Weer een Facebook vraag

28-10-2013 16:45 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, hier weer een Facebook vraag.

Een tijdje geleden heb ik een bericht gestuurd naar iemand waar ik geen vrienden mee ben (wel 1 of 2 gezamenlijke vrienden).

Ik begreep nu via een ander topic dat het berichtje dan binnenkomt bij 'overige' berichten.

Weet iemand of dit altijd zo is of kan het ook gewoon binnenkomen bij postvak in?

Verder zie ik bij het berichtje wel staan dat het gelezen is. Is het berichtje dan ook echt gelezen of kan dit ook komen omdat iemand ingelogd is geweest op Facebook?

Bedankt voor de reacties alvast!
Het berichtje kan ook binnenkomen bij postvak in.

Volgens mij komt bij een berichtje ook pas gelezen te staan als het echt gelezen is.
Indien je geen vrienden bent, worden je berichten ten alle tijden gedropt in zijn of haar 'overige' berichten-box. Postvak in niet mogelijk, mits er nog een geopend berichten-overzicht in je Postvak in van diegene staat.

Wanneer je een nieuw bericht ontvangt, verschijnt er in de blauwe notificatiebalk een tekstballonnetje dat er een nieuw bericht is binnengekomen. Klik je op dit ballonnetje, dan klapt er een menu naar beneden met hierin een overzicht van de berichten, zoals deze in Postvak in staan.

De berichten worden dan nog niet als 'gelezen' gemarkeerd, ook al kun jij al wel de eerste paar woorden lezen.

Er verschijnt dus pas een 'is gelezen op'-melding, zodra iemand ook echt zijn of haar bericht heeft gelezen.

Ben jij dus geen vrienden van die ander, maar staat er dus wel een 'gelezen op'-melding onder je verzonden bericht, dan heeft deze persoon:

1. zijn 'overige' bericht geopend

2. jouw berichtje geopend

Of hij of zij dan ook echt jouw berichtje heeft gelezen, is een tweede...
Dit vind ik trouwens wel het verneukeratieve aan deze generatie, de opkomst van social media en hoe dit zelfs voor vriendschap- en relatiebreuken kan zorgen.

Iedereen wil per se maar 24/7 weten waar de ander mee bezig is. Vooral bij WhatsApp zie je dat dit soort middelen zorgen voor de ene irritatie na de andere, met als gevolg hele ruzies en zelfs break-ups.

1 vinkje = server heeft het bericht ontvangen

2 vinkjes = bericht is aangekomen op de telefoon van de ander

(oftewel: nog niet geopend/gelezen)

Maar goed... dat is een hele andere discussie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven