Welke internetprovider?

11-02-2011 13:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie kan mij helpen? Binnenkort ga ik voor het eerst op mezelf wonen en daar komt natuurlijk een hoop geregel bij kijken.

Nu zat ik me een beetje te oriënteren op internetaanbieders, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik wil graag draadloos internet, want ik heb een laptop. Er zijn alleen zoveel verschillende aanbieders en abonnementen, en ik weet niet waar ik op moet letten.

Welke downloadsnelheid? Ik download alleen maar muziek zo af en toe. Upload snelheid? Geen idee dus wat dit allemaal betekent. (Ik ben helaas een beetje een digibeet)

En hebben jullie ervaring met bepaalde aanbieders, goed of slecht? Nu hebben we bij mijn ouders kpn planet en nooit klachten. Maar Tele2 is bijvoorbeeld goedkoper. Is dit een goede aanbieder, of veel storing e.d.?

Ik zie door de bomen het bos niet meer..dus wie kan mij wat advies geven?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Hallo,

Iedere provider is goed zolang je geen problemen krijgt.

Je zou eventueel ook kunnen kijken naar een alles-in-1 pakket. Internet, telefonie, televisie. Kost ongeveer 30/40 euro in de maand.
Is een alles-in-1 pakket iets voor je? Daar zit ook digitale tv en een vaste lijn bij. Die vaste lijn hoefde voor ons niet zo nodig, maar zat in dat pakket.
Als je alleen maar surft en af en toe eens een liedje downloadt is elk pakket goed. Die hogere snelheden worden pas belangrijk als je zwaar gamet of veel films kijkt.

Verder zou ik niet weten welke provider je moet nemen. Ik zou niet voor zo'n prijsvechter gaan. Maar wij hebben XS4all omdat dat zogenaamd een van de beste is, en hebben toch best vaak technische problemen.
Bedankt!

Een alles in 1 pakket is niet nodig, neem geen vaste telefoon en televisie kan via de digitenne van mijn ouders, ik kan het kastje dat nu op mijn kamer staat meenemen en dan kan ik gewoon tv kijken. Dus dat is wel handig.

Ben ook altijd een beetje bang voor die prijsvechters, dat goedkoop toch duurkoop is zeg maar. Zal nog eens nadenken en wat googlen over Tele2.
Ja internet via de kabel is vrij goedkoop, maar je wilt geen kabeltv(daar moet je dan ook voor betalen, tenminste wel hier bij UPC) Heb je een budget in gedachte?
Tele2, Scarlet en Telfort kosten allemaal 19,95 per maand. Bij de eerste twee is de downloadsnelheid tot 20Mb en bij Telfort is dit 4Mb.

Online kost 12,50 per maand (plus 5 euro huur KPN lijn) en is ook 4Mb download.

Toen wij een nieuwe internetverbinding wilden, zouden wij eerst ook tele2 nemen, maar hun levertijd was meer dan 8 weken. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor xs4all, waar wij in tegen stelling tot Snormel nooit problemen mee hebben.
Hier wordt Tele2 gebruikt en geen klachten
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Oja, levertijd is ook nog wel iets om over na te denken. 8 weken vind ik inderdaad ook iets te lang. Heb voor mijn studie toch ook wel internet nodig, en 2 maanden zonder lijkt me heel vervelend.

Ik had zelf een budget van 20-30 euro per maand in gedachten. Daar valt wel een hoop onder zag ik, vind het alleen lastig te beoordelen welke provider goed is en welke niet. Qua storingen enzo. Maar goed, misschien zit daar ook wel niet eens veel verschil in.
Zie nu dat wanneer je bij Tele2 geen vaste KPN telefoonlijn hebt, je ¤5,00 extra betaald. Ook raar..

En bij Scarlet zelfs ¤9,95 per maand extra voor lijnhuur.
Je je moet altijd extra betalen, dat is een beetje hetzelfde verhaal als wanneer je internet over de kabel hebt, dan betaal je ook voor die kabel (waar dan dus minstens tv overgaat) kost hier in Amsterdam rond de 13 euro dacht ik , maar ik geloof dat het per gemeente anders is. Misschien is dat dan alsnog goedkoper. Ik zal eens even kijken
Hmmm nee da's veel duurder dan uiteindelijk.
Ah bedankt, dat wist ik niet. Zag wel dat als je internet van KPN neemt, dat je dan weer geen extra kosten hoeft te betalen. KPN is alleen weet iets duurder dan Tele2, maar als je bij Tele2 die lijnkosten optelt zit je ongeveer op hetzelfde bedrag. Uiteindelijk is alles bijna even duur. Tenzij je extra high speed internet of weet ik wat neemt, maar dat heb ik niet nodig lijkt me

Denk dat ik morgen gewoon even langs een kpn winkel en telfort winkel ga, die zitten hier allemaal wel in het centrum en me dan laat informeren. Vind het toch lastig om het zelf op internet te zoeken.
Het is lijnhuur (van KPN), dus alleen bij KPN en Telfort betaal je dat niet en bij de rest wel.

Telfort is op het moment de goedkoopste (op basis van 1 jaar dan*), maar of het goed is weet ik niet. Ik ga er vanuit dat ze allemaal ongeveer even goed zijn. Anders zou ik even googlen op "Telfort Internet" eventueel met "klachten" of "ervaringen" erbij.

*Als je voor langere termijn gaat kun je beter even kijken wat je ná die eerste 3, 6 of weet ik veel hoeveel maanden actie-korting, gaat betalen en daar je keuze op baseren.
Als je langs beide winkels gaat wordt de keuze alleen maar moeilijker denk ik. Beide proberen ze je hun product aan te prijzen.

Nogmaals, iedere provider is goed zolang je niet te maken krijgt met hun helpdesk.

Ik heb KPN in de zaak. Geen problemen mee. Alleen het aanvragen en het opleveren was een ramp.

Alles-in-1 pakket van KPN thuis. Wekelijks storing. Vroeger hadden we Online en dat was jarenlang perfect. Nooit storing gehad.

XS4all schijnt snel te leveren, van Tele2 weet ik het niet. Zal ook wel 4/8 weken duren.
Wil je alleen internet, of ook bellen en TV kijken? Ik heb zelf Online en dan Internet & Bellen. Deze kost maar 22,50 per maand en er zit gratis een draadloos modem bij (voor je laptop), hij is tevens uitgeroepen tot beste internet provider van 2011: beste internet provider 2011 en ben er zelf tot nu toe erg blij mee, dus kan het je zeker aanraden!
quote:XionZ schreef op 11 februari 2011 @ 17:07:

Alles-in-1 pakket van KPN thuis. Wekelijks storing. Vroeger hadden we Online en dat was jarenlang perfect. Nooit storing gehad.

Waarom dan een alles in één pakket van KPN XionZ?, was bij Online gebleven jôh! Hier ook Online, en inderdaad...nooit shit!

TO...Online iets voor je?

Goed betaalbaar, en inderdaad dé ISP van 2011!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven