Welke spiegelreflexcamera van Canon?

02-10-2012 10:06 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds jongs af aan besteed ik al erg veel tijd aan het maken en bewerken van foto's. Nu heb ik wat geld gespaard om een spiegelreflexcamera te kopen van maximaal ¤ 450,- (met lens etc.) Het is niet veel, dat weet ik maar ik ben 'beginnend' wie weet dat als ik er veel plezier van heb daarna nog een duurdere camera koop. Ik ben een beetje rond gaan kijken en ben eruit dat ik een Canon wil.. alleen welke weet ik nog niet. Hebben jullie misschien tips? foto's gemaakt met jullie camera? etc.

Hartelijk dank alvast!
Owja! ik wil hem trouwens gaan gebruiken voor fotoshoots van mensen en dieren.. ook voor de natuur. Groeten Aniek
Ga naar een winkel en kijk welke lekker in de hand ligt.

De canon heeft 2 series, een dure serie en een goedkopere. De goedkopere is lichter en kleiner. De dure vast beter, maar die is mij te zwaar en groot. Deze is volgens mij wel beter voor 'actiefotos'. Ik ken iemand, die deze speciaal kocht voor sportfoto's.

Kijk ook of de knopjes, die jij belangrijk vindt, makkelijk binnen handbereik zitten.
Later is nu
Zelf ben ik een Canon gebruiker en er zijn een paar tips die ik je kan geven.

Je hebt een aantal series binnen Canon en dat zijn

- xxxxD serie (amateur)

- xxxD serie (amateur)

- xxD serie (amateur/semi pro)

- xD serie (pro, met uitzondering de 7D)

Het belangrijkste van een DSLR (spiegelreflex camera) is eigenlijk het objectief. Bezuinig je hierop dan zie je dat direct in je foto's terug. Reken voor een goede objectief minimaal het bedrag wat je uitgeeft aan je body. Koop je dus een body van 400 euro, dan ben je ook vaak dat geld kwijt aan een objectief.

Ook heb je op een DSLR geen standaard objectief wat alles kan. Voor macrofotografie heb je echt iets anders nodig. Voor landschapfotografie wil je vaak veel op je foto krijgen, dus ook daarvoor weer een ander objectief. Wil je sportfotografie, zelfde verhaal.

Op mijn vakantie naar Amerika vorig jaar liep ik rond met een starief, 4 verschillende opjectieven, body, filters. Als dat is wat je zeker niet wil dan zou ik een camera kopen waar alles inzit. Denk hierbij aan de PowerShot SX40 HS (of de 50) serie. Dan heb je van alles wat en mocht je het echt mega leuk vinden kun je altijd nog een DSLR kopen.

Wil je dat wel dan zou je eens moeten kijken naar de:

Canon EOS 1100D + Canon 18-55 IS II lens of de

Canon EOS 550D + Canon 18-55mm IS II

Groeten,

phd
Bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik wat aan. Verder vroeg ik me af hoe ik de series kon herkennen (xxD xD etc. ?) ik heb gekeken naar de camera's die jij me aanraadde en ze lijken me super! Ik vroeg me af wat het voornaamste verschil is tussen de camera's die je noemde? Wat heb ik verder nog nodig naast de camera en lens? Kan er op internet niet zoveel over vinden namelijk. Sorry voor alle vragen! Haha. Groetjes
Even terug komen op mijn keus.

ik zou of de Canon EOS EOS 1100D (¤467)nemen, of de Canon EOS 600D (¤579). Als je het geld ervoor hebt zou ik de 600D nemen. Deze heeft toch wel iets meer opties dan de 1100D. De 1100D is zeker niet verkeerd, maar voor dat kleine verschil zou ik of even doorsparen of even wachten.

Het verschil kun je zien op:

http://snapsort.com/compare/Canon-1100D-vs-Canon-600d

Ik koop zelf alles bij www.kamera-express.nl of www.digitalstreet.nl ivm de goede service en prijs.

En wat je nog meer nodig hebt ligt er een beetje aan wat je wil. Er is zoveel mogelijk.....
Jeetje, het wordt steeds moeilijker! =( heb even gekeken naar de D600 en hij lijkt me inderdaad super! vind hem alleen wel wat te duur. Ik ben er dus in iedergeval over uit dat het de 1100D of 550D wordt, dat is al iets ;). Maar welke van de twee? waar zou jij voor kiezen als je keus had tussen deze twee? qua prijs/kwaliteit? Iniedergeval bedankt dat je met me meedenkt :)!
Bij mij is dan dus het gewichtsverschil doorslaggevend en ik zou voor de 1100D gaan. Nou héb ik die toevallig ook, maar dat is niet het punt.

Daarom raad ik zeker aan zelf in de winkel de verschillen te voelen. In principe zijn er geen slechte camera's meer (vertelde mijn leraar fotografie) er zijn alleen goede en nog betere, waarvan maar de vraag is of een amateur het verschil ziet.

Overigens kun je met een spiegelreflexcamera ook heel goed met 1 of 2 objectieven op vakantie. Om nou te zeggen dat je óf een spiegelrelfex met gelijk zoveel objectieven óf een powershot moet kiezen, vind ik wat ver gaan. Met een spiegelreflex heb je toch vaak dat je je materiaal langzamerhand uitbreidt. Je start niet met 4 objectieven en een statief en filters. Je kunt het er wel bijkopen, wanneer je 'iets mist'.

En een spiegelreflex heeft, voor mij in elk geval, nou eenmaal mogelijkheden, die je met een powershot niet hebt. Daar moet je voor gaan en dan liever niet steeds de op automatisch zetten.
Later is nu
Natuurlijk koop je niet gelijk de hele voel compleet, dat komt beetje bij beetje.

Het maakt weinig uit of je nu de 1100D of de 550D neemt, de 550D komt iets beter uit de testen met beeldkwaliteit, maar dat zijn testen die ik een lab worden gemaakt en zelf zul je het verschil niet zien denk ik.

Succes met de keus en laat maar weten wat het geworden is.
Ben het eens met eerdere schrijvers, het objectief is het meest belangrijk. Vrijwel elke camera van Canon of Nikon maakt goede foto's.

Zelf heb ik lang gewerkt met een 50mm/1.8 lens, puur om de kwaliteit, maar dat kon toen voor mijn werk. Je doel bepaald welke objectieven je nodig hebt. Vaste brandpunt is meestal beter dan zoom, tenzij je kijkt in het topsegment.

Is tweedehands nog een optie?

Zelf zou ik denk ik nog even doorsparen. Fotografie is een dure hobby en je hebt wel een minimale kwaliteit nodig. Jouw budget is wel zeer beperkt. "quality is remembered long after the price is forgotten", vooral wat lenzen betreft. Een body koop je voor 3-5 jaar, goede lenzen houd je veel langer. Zelf net mijn oude Nikon D200 vervangen voor een D800, maar goede lenzen had ik al eerder.

Is Nikon geen optie?

Denk je ook aan de prijs van accessoires, zoals geheugen, batterijen e.d?

Zelf koop ik alles bij fotokonijnenberg, kijk ook daar even.
Dus omdat ze nu niet meer geld heeft, moet ze maar sparen? Wat nou als ze NU een camera wil? Er is al geconstateerd dat de kwaliteit niet zoveel verschilt, toch?

Belangrijker vind ik dat ze de camera leert kennen en niet jarenlang alles op automatische stand doet. Dan heb je inderdaad meer aan een powershot.
Later is nu
Ik heb de 1100 en ben er heel blij mee. Heb daarnaast een 50mm gekocht een ?../250 en een 100mm in fases. Ben er gewoon heel blij mee. Een goede foto maken hangt meer op inzicht en objectieven.
Ha allemaal,

Nogmaals bedankt voor jullie adviezen

Ik weet nog steeds niet waar ik voor ga maar ga dit weekend even naar de Media Markt om te voelen hoe ze in mijn hand liggen etc. Als ik de keus gemaakt heb laat ik het natuurlijk even weten!
Als je een keus hebt gemaakt bestel hem dan via bovenstaande webwinkels (voor de service) en niet via de MediaMarkt.
Het is de 550D geworden! ik ga hem zo uitproberen ben erg benieuwd.
Er zijn nu bij media Markt mooie openingsacties van camera's in hoorn. Is denk ik de laatse dag vandaag. Je red het dan makkelijk met 450
quote:aniek2011 schreef op 02 oktober 2012 @ 10:07:

Owja! ik wil hem trouwens gaan gebruiken voor fotoshoots van mensen en dieren.. ook voor de natuur. Groeten Aniek

Dan is je keuze van je lens belangrijker dan de keuze van je camerabody. Zelf gebruik ik als standaardlens een Tammron zoomlens van 18/250mm. Je hebt met een groothoek (18mm) naar een redelijke telelens (250mm) het meest gangbare aan je camera.

Je zou ook eens 2e hands kunnen kijken.
Hallo Nienie,

dankje voor de tip.. maar heb hem al!

@kareltje, de lens is inderdaad belangrijk maar daar ga ik nog even voor sparen

hier de link naar mijn eerste foto ben druk aan het oefenen.

groeten
Ik zal gewoon naar Mediamarkt gaan en eens gaan vragen en je budget aangeven

Ben zelf al ruim 3 jaar fotograaf. Hoofdzakelijk fotografeer ik 0-12 jarigen op locatie in mijn eigen mobiele studio...

Ik beschik over een Canon EOS 550D met 2 aparte lenzen!

Hele fijne camera plus erg scherp beeld en ligt lekker in de hand!

Instellingen zijn makkelijk en Canon werkt gewoon fijn...

Nu bij mediamarkt voor de online prijzen:

Beschrijving CANON EOS 550D + 18-55 mm DC & 75-300 mm DC voor 569 euro!! Koopje ;)
Ik zie nu pas na het plaatsen van mijn bericht je berichtje dat je de camera al hebt gekocht?

Heel veel succes ermee :D
Leuk! Veel plezier ermee, goede deal met twee lenzen erbij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Gefeliciteerd !

Kijk eens naar de Canon EF-S 60mm macro. Mooi voor portret, en erg mooi voor maco.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven