what's app

16-01-2011 11:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een dronken bui iemand een what's app bericht gestuurd, wat ik eigenlijk niet had moeten doen. (met BB naar een BB)

Nu zie ik sinds het versturen, nu alweer twee dagen geleden, maar één groen vinkje staan, geen twee. Betekent dat dat het bericht niet is aangekomen? Zou ik zoveel geluk kunnen hebben?

Of betekent het gewoon dat het niet gelezen is. Al vraag ik me af waarom iemand een bericht niet opent, anders zie je daar toch de hele tijd een melding van.
Wat stond er dan in?
Haha jaaaaaa, dat zeg ik niet Dan zou ik op een andere pijler dit topic hebben moeten zetten
1 groen vinkje betekent normaal gesproken wel verstuurd maar nog niet gelezen.

Nu heeft whatsapp echter wel eens storingen en het gebeurt wel eens dat zo'n bericht toch niet aankomt.

Duimen nu of valt het eigenlijk wel mee? :-)
Nee, ik duim zeker

Op internet lees ik verschillende berichten. Dat 1 vinkje betekent wel verstuurd, en twee vinkjes is ook ontvangen.

En sommige zeggen idd dat wat jij zegt ca'tje.
1 vinkje betekend dat het bericht is aangekomen op de server. Dus nog niet 'bezorgd' op het toestel. Als er twee vinkjes staan, dan is het bericht daadwerkelijk op het toestel bezorgd. Je kan bij Whatsapp niet zien of iemand je bericht gelezen heeft ( zoals bij Bb messenger dat wel kan)

Als hij nu al 2 dagen op 1 vinkje staat, kan je ervanuitgaan dat diegene 'm niet gelezen heeft en ook nooit zal lezen...
Haaa dankjewel, pak van m'n hart

Ik heb het idd net even uitgetest met een vriend van me. Hij opende de berichtjes niet en toen stonden er bij mij 2 vinkjes.

Ik denk dus dat ik erg veel geluk heb gehad
Deze persoon kan het wel op het scherm hebben gelezen, zonder het bericht te openen in WhatsApp.
Ja maar dan krijg je dus steeds nog die melding te zien op je beginscherm. Het lijkt me dat je het dan dus wel een keer moet aanklikken. Toch?

En dan zou ik nog steeds twee groene vinkjes moeten zien, dat was bij die vriend van me ook het geval.
Ik ben niet meer van deze tijd blijkt..... is een "what's app bericht"? En een BB denk ik wel te weten: zal wel een Black Berry zijn, niet?
Als je het op je beginscherm staat (en hebt gelezen) dan kan je ervoor kiezen het te sluiten zonder Whatsapp te openen.

Weet je wel zeker dat die persoon Whatsapp heeft?

Edit: Ik heb een iPhone waarmee ik whatsapp, dus hoe het precies bij een BB gaat weet ik eigenlijk niet.
als je nou het gesprek opent, en je gaat op je verstuurde tekst 'staan' met je vinger, opent er zich een scherm (althans, bij mijn samsung galaxy s) met:

kies een actie:

kopieer

stuur door

verwijder

Dus dan kan je de tekst ook nog weer verwijderen. Met het één vinkje erbij ipv twee, heb je dan allicht nog geluk dat het hele bericht niet gelezen wordt, omdat ie voor het lezen alweer verwijderd is.
Hmm ja bij een bb gaat het anders.

Ik moet zeggen dat ik het ook niet heel leuk zou vinden als het bericht van mij zou zijn verwijderd zonder dat diegene eerst de moeite had genomen om het te lezen

Maar twee vinkjes betekent dus, denk ik, dat hij is aangekomen, en die staan er niet. Dus dan kan hij sowieso niet zijn aangekomen.
Waarom zou je Whats App gebruiken als je beide een BB hebt?
quote:Xander68 schreef op 16 januari 2011 @ 12:57:

Ik ben niet meer van deze tijd blijkt..... is een "what's app bericht"? En een BB denk ik wel te weten: zal wel een Black Berry zijn, niet?Ik herhaal nog maar eens... (ik lijk wel een schoolmeester ) Wat is een Whats App??
WhatsApp is een programmaatje om berichtjes mee uit te wisselen via internet.

Heel simpel gezegd is het SMSen, maar dan gratis via je data-verbinding (als die in je bundel zit).

Je kunt er nog wat meer mee zoals plaatjes e.d. versturen en kunt ook zien (alsof het een chat is) dat de ander je berichten heeft ontvangen/gelezen en of die persoon zit te typen.

Programmaatje is er voor iPhone, BlackBerry en Android.

En op XionZ' opmerking in te haken: BB-Ping is platform-afankelijk, WhatsApp is cross-platform, dus als je een BB hebt kun je met WA toch berichten uitwisselen met mensen met Android of een iPhone.

Een ander alternatief is Ping!Chat, kan vrijwel hetzelfde, is gratis, maar ook minder stabiel. Ik gebruik beide op mijn iPhone.
quote:Xander68 schreef op 16 januari 2011 @ 12:57:

Ik ben niet meer van deze tijd blijkt..... is een "what's app bericht"? En een BB denk ik wel te weten: zal wel een Black Berry zijn, niet?Ik ook niet, lekker rustig he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven