Wie blogt?

14-11-2010 21:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie blogt? Waarover en op welke site? Kun je dat ook anoniem doen?

Ik zou namelijk best anoniem een blog willen starten. In eerste instantie voor mezelf. Misschien dat anderen het gaan lezen, prima. Maar ik zou dan toch niet mijn identiteit willen prijsgeven. Kan dat?
Tuurlijk! Gewoon een blog aanmaken onder een fake naam.
gewoon een nick kiezen net zoals op het forum (niet per se dezelfde trouwens).

Gratis blog aanmaken kan bijvoorbeeld op Blogger
oh en ik blog sporadisch tegenwoordig, over van alles en nog wat. Ik ben ooit begonnen met het idee om 'bizarre' situaties te schetsen, maar ben daar mee gestopt. Later het blog opnieuw opgestart, nu met ditjes en datjes, leuke of rare dingen, kleine persoonlijke overwinningen of technische hoogstandjes.
Vlammetje doe je dat gewoon onder je eigen naam?

Ik zie het als een soort dagboek dat ik wil starten. Niet eens zo zeer om echt alles op te schrijven. Maar meer de dingen waar ik over nadenk, mee zit, filosofietjes etc. Het doel is dan dat ik hoop dat het een soort van louterend zal werken voor mij.
quote:Vicky schreef op 14 november 2010 @ 21:41:

. In eerste instantie voor mezelf. Misschien dat anderen het gaan lezen, prima. Maar ik zou dan toch niet mijn identiteit willen prijsgeven. Kan dat?

Gewoon interesse: als het voor jezelf is en het niet per sé je bedoeling is dat anderen het lezen, waarom dan bloggen en waarom zet je dan je verhalen niet in een word bestand?

(Niet lullig bedoeld hoor!)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik blog als 'Vlammetje'

Dat is al jarenlang mijn online identity en voor de meesten moeiteloos te koppelen aan mij als persoon. Bovendien heb ik de blog gekoppeld aan mijn Hyves en facebook, dus ja, ik blog wel publiekelijk in die zin.

Himalaya, het bijhouden van een dagboekje kan privé, maar kan ook publiekelijk.

In mijn oude blog heb ik bijvoorbeeld ook de aanloop naar en het uiteindelijke breken met mijn vorige vriend beschreven. Niet zozeer voor de buitenwereld, maar wie het las die las het en soms kwam er wel eens een steunbetuiging of goede tip binnen. Voor mij hielp het om de zaken op een rijtje te houden en om later nog eens terug te kunnen lezen hoe het nou toch zo ver gekomen is.

Grote geheimen of privé-zaken warvan je niet wilt dat (bijvoorbeeld) je moeder ze leest, zet je mijns inziens niet op je blog.
quote:himalaya schreef op 14 november 2010 @ 21:49:

[...]

Gewoon interesse: als het voor jezelf is en het niet per sé je bedoeling is dat anderen het lezen, waarom dan bloggen en waarom zet je dan je verhalen niet in een word bestand?

(Niet lullig bedoeld hoor!)Omdat ik er niks op tegen heb dat anderen het lezen. En reacties zou ik ook leuk vinden.
www.punt.nl
quote:Vlammetje1203 schreef op 14 november 2010 @ 21:58:

Ik blog als 'Vlammetje'

Dat is al jarenlang mijn online identity en voor de meesten moeiteloos te koppelen aan mij als persoon. Bovendien heb ik de blog gekoppeld aan mijn Hyves en facebook, dus ja, ik blog wel publiekelijk in die zin.

Himalaya, het bijhouden van een dagboekje kan privé, maar kan ook publiekelijk.

In mijn oude blog heb ik bijvoorbeeld ook de aanloop naar en het uiteindelijke breken met mijn vorige vriend beschreven. Niet zozeer voor de buitenwereld, maar wie het las die las het en soms kwam er wel eens een steunbetuiging of goede tip binnen. Voor mij hielp het om de zaken op een rijtje te houden en om later nog eens terug te kunnen lezen hoe het nou toch zo ver gekomen is.

Grote geheimen of privé-zaken warvan je niet wilt dat (bijvoorbeeld) je moeder ze leest, zet je mijns inziens niet op je blog.Die kan je toch ook wegzetten achter een wachtwoord?, althans bij Wordpress kan dat...
Ja dat kan. Maar dat zou ik zelf niet doen.

vrienden van mij in nieuw zeeland hebben bijv hun hele blog over de aardbevingen en alle gevolgen password protected gemaakt, zodat alleen de 'in-crowd' nu kan reageren en meedenken. dat zou ik zelf ook op die manier doen. Maar aken die echt privé zijn, houd ik gewoon privé.
test

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven