Word document met tekstvakken

28-01-2011 08:14 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet normaal best wel wat van word, maar nu kom ik er niet uit!

Een collega van mij heeft een worddocument gemaakt met tekstvakken en heeft daarin getypt. Dat kan ik zien als ik word op leesindeling heb staan. Als ik het leesvenster sluit en bijvoorbeeld 'normaal' Of 'afdrukweergave' kies, dan zijn de tekstvakken ineens leeg. En als ik het bestand afdruk zijn de tekstvakken ook leeg.

Wie kan mij helpen zodat ik de tekst in de tekstvakken toch kan zien op de afdrukken??
de tekst uit de tekstvakken kopieren en plakken in een nieuw document
Ja dat begrijp ik, maar het is niet 1 document, het zijn er meerdere. Dat wordt erg veel werk. Er moet toch een oplossing voor zijn, lijkt mij?
misschien bewerken, alles selecteren en dan in een nieuw document plakken(kopieren), opslaan onder een andere naam. Dan dat document proberen? Wil soms helpen als works raar doet bij mij.
Geprobeerd, maar helaas, werkt niet. Nog steeds lege vakken. Bij leesindeling zie ik de tekst wel, maar bij andere weergaven en bij afdrukken niet...
Heeft ze de tekst misschien in kleur getypt? Dan kun je de tekst selecteren en zwart maken, zodat de printer het wel print..

Ik werk zelf ook regelmatig met tekstvakken, vooral naast afbeeldingen waar ik over typ, maar we krijgen het dan wel gewoon uitgeprint.

Je zou er eventueel ook een pdf bestand van kunnen maken, en dan die uitprinten, mits de tekst dan wel zichtbaar is natuurlijk.
Nee, de tekst is gewoon weg als ik hem van leesvenster afhaal. Kan geen tekst selecteren dus het is ook niet in het wit getypt.

Dat van die PDF is een goed idee, ga ik even proberen!
Helaas, ook in PDF alles weg...
Is er een mogelijkheid dat je het document mailt? Ik wil er best even naar kijken op kastanjez at live punt nl maar snap heel goed als dat niet kan of als je dat niet wilt.
Heel lief aangeboden, maar het is een functioneringsgespreksverslag, dus dat doe ik liever niet.

Heb een nieuw format gemaakt in PDF (dat word document was door een van mijn voorgangers gemaakt) dus ik heb ze gemaild dat ze het oude word document niet meer moeten gebruiken. En ik denk toch dat ik maar ga knippen en plakken...
Volgens mij is het iets in de printinstellingen.

Ik kan alleen ff niet meer vinden waar. Ik zoek ff voor je.

Kijk eens onder 'opties voor word' -> 'Afdruk opties'

Msschien kan je daar nog 'tekeningen die in word zijn gemaakt' aanvinken?
Zou het? Maar op het scherm is het ook weg als ik het leesvenster sluit. Arrgghh Word...
Misschien helpt het als je het tekstvlak selecteert, rechter muisknop, klik: send to back en send backward. Dan komt de tekst voor het tekstvlak te staan, in plaats van andersom.
Nee, het staat ook niet achter het tekstvak. Had ik ook al bekeken.

Ik heb nu die functie aangezet dat je de documentstructuur ziet, waar enters en spaties zitten enzo. En voor de tekstvakken staat een soort anker. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Het doet niks als ik er op klik trouwens...
Probeer de afdruk opties eens: zie vorige post
Dat anker heeft te maken met de plek waar het tekstvak 'vastzit' in het document, niet met de zichtbaarheid.
Kan je niet aan de slag met ctrl + printscreen? (weet niet precies welke knoppen dat zijn met windows).

Niet echt superhandig, maarja, dan heb je iig iets!
Sorry, had je post niet gezien. Kan niet vinden wat je precies bedoelt. Ik zit nu te kijken bij extra -> opties -> afdrukken en daar staat tekenobjecten al aangevinkt.
Oh Oke. Dat anker is het dus niet

Printscreen is ook niet echt een optie, daar zijn het teveel pagina's voor. Dan ga ik het liever proberen te knippen en plakken in mijn net gemaakte PDF. Denk dat ik dat maar ga doen...
Kan je hier iets mee?

Het is mogelijk dat u in de conceptmodus afdrukt. Als u de randen en afbeeldingen in een document wilt afdrukken, klikt u op Opties in het menu Extra. Klik op het tabblad Afdrukken en schakel vervolgens het selectievakje Concept uit.

Zorg ervoor dat de optie Tekenobjecten (waarmee afbeeldingen worden afgedrukt) is geselecteerd. Klik op Opties in het menu Extra. Klik op het tabblad Afdrukken en schakel vervolgens het selectievakje Tekenobjecten in.

Mogelijk probeert u de veldcodes van een gekoppeld grafisch object af te drukken in plaats van het object zelf. Klik op Opties in het menu Extra en klik vervolgens op het tabblad Afdrukken. Schakel het selectievakje Veldcodes uit.
Concept staat al uit, tekenobjecten staat aan, veldcodes staat uit. Helaas...
Geen idee of dit werkt hoor, maar als je bij bestand afdrukken,ipv document, document met opmaak selecteert en dan print naar pdf?
Heb al geprobeerd over te halen naar PDF, maar dan zijn de vakken ook leeg.
Ja, maar ook al document met opmaak gekozen?
En naar image writer blijft het ook leeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven