YouTube/Google kent mijn mobiel telefoonnummer

21-04-2013 21:36 7 berichten
Is geen wereldproblematiek, maar het verbaasde mij dat YouTube/Google mijn mobiele telefoonnummer weet.

Ik log in op YouTube en er staat:

"Help ons uw account te beschermen

Bevestig uw mobiele telefoonnummer en wij zullen u op de hoogte stellen als we ongewone activiteiten opmerken op uw account. Meer informatie over hoe u met uw mobiele nummer uw account kunt beschermen"

Met daaronder mijn mobiele telefoonnummer. Ik heb volgens mij nooit mijn telefoonnummer aan YouTube of Google gegeven.
Nog nooit meegemaakt gelukkig. Ze proberen je wel over te halen je mobiele nummer in te vullen, maar het mag duidelijk zijn dat ik dat nog nooit gedaan heb.

Of zou, nu ik ook 'n smartphone heb, google je nummergegevens kunnen downloaden zodra je je gmail koppelt?
Alle reacties Link kopieren
Google weet mijn mobiele nummer omdat ik het heb opgegeven.

Kennelijk heb je ergens je telefoonnummer ingevoerd of aangegeven dat Google je telefoonnummer van je telefoon (Android?) mag gebruiken voor het verbeteren van haar services...
Oh, ik hoop niet dat dat gebeurd is! Heb zelf nog maar net 'n android en heb 'm bij de phonehouse laten instellen. Hopelijk hebben ze geen toestemming gegeven mijn telefoonnummer openbaar te maken voor google. Kun je dat ergens controleren? Is namelijk al best lang geleden dat ik bij het opstarten van gmail zo'n scherm kreeg met de vraag of ik mijn mobiel nummer in wilde vullen.
Nee, sorry, kan ik je niet mee helpen. Ik heb geen Android toestel.

Waar ik je wel aan kan helpen is de pagina waar je kunt controleren of je zelf je telefoonnummer hebt ingegeven bij Google of niet:

https://www.google.com/settings/security?ref=home.

Ik heb hier onder het kopje 'Meldingen' mijn telefoonnummer staan.
Is het geen invulveld waarbij je computer onthouden heeft welk nummer je ooit (voor een andere site) hebt ingevuld?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Gamuza schreef op 21 april 2013 @ 23:13:

Is het geen invulveld waarbij je computer onthouden heeft welk nummer je ooit (voor een andere site) hebt ingevuld?Waarschijnlijk zal het dit wel zijn. Ik gebruik een Firefox webbrowser.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven