Entertainment alle pijlers

'Grenzeloos Verliefd'

17-03-2008 23:09 2903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond is de eerste aflevering van het NET5-programma 'Grenzeloos Verliefd': Nederlandse vrouwen die in het buitenland verliefd worden en emigreren.

De eerste aflevering gaat over een vrouw die naar Jordanie is geemigreerd.

Ben jij ooit in de verleiding gekomen om je (vakantie)liefde achterna te reizen?
quote:speculaasje schreef op 08 september 2009 @ 11:54:

Ik heb even wat gezellige quotes van Lois over mezelf gecopieerd, voor het archief zogezegd.

[...]

[...]

[...]

Ik kan uitstekend een discussie aangaan, maar ik heb geen zin in een discussie met een persoon vol met vooroordelen jegens niet-Nederlanders, jegens Nederlanders die een relatie hebben met niet-Nederlanders en jegens mij persoonlijk. Over "op afstand andere mensen als minder inschatten" gesproken.

Ik wil me niet verlagen tot dat niveau.

Speculaasje , ik blijf het jammer vinden dat je mij nu zo veroordeeld en dus niet de discussie aan gaat. Als je trouwens mijn postings goed leest had je ook gelezen dat ik ook een partner heb met een van oorsprong niet nederlandse achtergrond , maar nee daar lees je voor het gemak overheen.

En trouwens ik heb collegas bij de gemeente die zelf van buitlenlandse afkomst zijn die soms uitspraken doen die ik hier maar neit opschrijf over andere allochtonen.
quote:speculaasje schreef op 08 september 2009 @ 11:54:

Ik heb even wat gezellige quotes van Lois over mezelf gecopieerd, voor het archief zogezegd.

[...]

[...]

[...]

Ik kan uitstekend een discussie aangaan, maar ik heb geen zin in een discussie met een persoon vol met vooroordelen jegens niet-Nederlanders, jegens Nederlanders die een relatie hebben met niet-Nederlanders en jegens mij persoonlijk. Over "op afstand andere mensen als minder inschatten" gesproken.

Ik wil me niet verlagen tot dat niveau.

Speculaasje , ik blijf het jammer vinden dat je mij nu zo veroordeeld en dus niet de discussie aan gaat. Als je trouwens mijn postings goed leest had je ook gelezen dat ik ook een partner heb met een van oorsprong niet nederlandse achtergrond , maar nee daar lees je voor het gemak overheen.

En trouwens ik heb collegas bij de gemeente die zelf van buitlenlandse afkomst zijn die soms uitspraken doen die ik hier maar neit opschrijf over andere allochtonen.
quote:Visotsky schreef op 08 september 2009 @ 20:10:

[...]

Ik sluit me hier volledig bij aan. Dat is namelijk een belangrijk onderdeel van je professionaliteit. Als je geen open houding meer kunt hebben wordt het tijd voor een andere baan. En ik weet waar ik het over heb, want ook ik heb 3 jaar een baan gehad waarin ik heel wat immigranten trof die zich in Nederland wilden vestigen. En ja, ik heb ervaren dat dit niet altijd op een eerlijke manier ging. En daardoor kan het moeilijk zijn om geen vooroordeel te hebben. Toch heb ik altijd mijn best gedaan om ieder geval weer op open wijze te benaderen, omdat ik dit deel vond van mijn 'beroepseer' en professionele houding. Als ik dit niet had gekund was ik gestopt.

Overigens hielp het mij door ook als ik merkte dat iemand misbruik probeerde te maken van regelgeving, het menselijke aspect hiervan in te zien. De wens om te emigreren en een beter op te bouwen is in mijn ogen een hele normale (ik woon zelf ook niet voor niets in het buitenland). Dat mensen alles proberen om dit voor elkaar te krijgen en daarbij soms liegen vind ik niet zo raar (tenzij daar anderen mee gekwetst worden).En wie zegt dat ik als ambtenaar niet gewoon keurig mijn werk doe?Maar ik mag toch wel mijn bedenkingen hebben bij sommige situaties , ik denk dat het veel voorkomt dat ambtenaren, hulpverleners, politie etc situaties zien van mensen waar ze hun bedenkingen bij hebben.
quote:Courage schreef op 08 september 2009 @ 13:56:

Aan de posting van Visotsky* heb ik nog maar een ding toe te voegen:

het feit dat jij Lois niet de gevraagde uitleg geeft (van nota bene jouw eigen stelling dat je niet generaliseert), maar slechts zegt: "lees mijn berichten en trek je conclusies" is echt een brevet van onvermogen waar het op discussiëren aankomt.

Ik kan deze discussie daarmee dan ook prima achter me laten en lekker genieten van de leuke en goede (multi-culti) dingen in mijn leven.

* dank nog, dat scheelde me veel tijd!

Dus als ik mezelf niet duizend keer wil herhalen en zeg lees mijn berichten maar dan ineens heb ik een onvermogen tot discusieren?

Leuk bedacht maar niet de waarheid. Ik wist ook niet dat een forum een wedstrijd is maar dan weet ik dat nu.

Geniet jij lekker van je multi culti dingen in je leven dan doe ik dat ook en eet ik nu even mijn roti op.
En toch he, als ik het programma kijk, lijkt "Kansloos Verliefd" me toch een betere naam voor dit programma.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Volgens mij blijven deze stellen vaak ook nog langer bij elkaar dan ze eigenlijk zelf willen omdat ze meer bewijsdrang hebben dan het gemiddelde stel. "Kijk maar, het lukt ons best".

Ik kan me ook nog voorstellen dat dat zo werkt omdat een van de twee in een ander land zit en je daar veel voor hebt moeten doen en laten en dat je dat niet zo snel opgeeft. Nu zou je in eerste instantie kunnen zeggen dat het juist goed dat stellen flink hun best doen en het niet zomaar opgeven, anderzijds loop je wel het risico langer in een slechte relatie te blijven.

Ik heb zelf een aantal buitenlandse relaties gehad (wel vaak met dezelfde Westerse normen en waarden) maar ik ben achteraf heel blij dat ik nu met een Brabander ben :-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
ik heb van deze serie eigenlijk alleen de aflevering met Esther en David gezien, dat vond ik een mooie aflevering en ik denk ook wel enigzins representatief. Maar ik heb ook beschrijvingen van afleveringen gelezen waarvan ik dacht: nou, ze zoeken wel weer het sensatieverhaal op. Ik denk dat dat de meerderheid van de emigranten een heel normaal leven heeft, huisje boompje beestje, maar dan in een ander land. En dat ook rustig opbouwd en er van tevoren goed over nadenkt, een paar keer het land bezoekt, partner ook op visite laat komen in Nederland. Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Ik hoop dat er door dit programma niet alleen maar de sensatieverhalen uitgepikt worden, maar dat er meer Esther en David afleveringen uitgezonden worden.
Veel sensatieverhalen = eenkansloos verliefd beeldvorming.
De stellen van de vorige serie waren vrijwel allemaal kansloos verliefd.. Neem nou die gup met haar argentijnse gaucho.. und so weiter.
Ik lig hier helemaal in een scheur !

Kelly heeft vroegah bij mij op het voortgezet onderwijs gezeten. Jullie willen niet weten wat voor een modetutje ze toen was.

Ik had er echt geen idee van dat ze zo veranderd is/alternatief is geworden, dus je kan me nu echt opvegen!
Zit er nog iemand te kijken toevallig?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
ja, ik...
Ik heb het gevoel dat dit wel eens heel slecht af zou kunnen lopen...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hier ook.
zo serieus als die jongen van vorige week was, zo makkelijk is deze. En zij... een pannekoeken winkel
En ja hoor, daar is de rest van het groepje.
quote:EvyBlissy schreef op 09 september 2009 @ 21:42:

Ik heb het gevoel dat dit wel eens heel slecht af zou kunnen lopen...Idem. Alleen denk ik dat ze dat al wel in de voorstukjes uitgemolken zouden hebben.
Een echo met een cavia?? En ze wil serieus daar bevallen? :S
GADVERDAMMEEEEE

ik zie nu een voorstukje met een cavia, die opengescheurd wordt

aaaaaarrghg
quote:GeorgieBrown schreef op 09 september 2009 @ 21:43:

zo serieus als die jongen van vorige week was, zo makkelijk is deze. En zij... een pannekoeken winkel Ja, of ze gaat gewoon kleertjes maken. Of iets anders dat ze heel leuk vindt. Nee, dat komt wel goed.
En die Cavia!!!

(Sorry ik ben shocked!........)

Maar ik hoe leuk ik het vorige week vond, een oprecht geïntresseerde jongeman, hoe eng en gemakkelijk ik deze vind!

Ik geloof ook niet in een happy ending.........helaas!
Ze komt op mij iig over als een heel naief miepje......
whaa die cavia!!

dat kan toch écht niet!
Ik lig in bed te kijken maar heb even mijn i-pod erbij gepakt schrok van die beelden van die cavia...ik heb het begin gemist maar hoe oud is zij?lijkt me nogal naief zo op het eerste gezicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven