Entertainment alle pijlers

'Grenzeloos Verliefd'

17-03-2008 23:09 2903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond is de eerste aflevering van het NET5-programma 'Grenzeloos Verliefd': Nederlandse vrouwen die in het buitenland verliefd worden en emigreren.

De eerste aflevering gaat over een vrouw die naar Jordanie is geemigreerd.

Ben jij ooit in de verleiding gekomen om je (vakantie)liefde achterna te reizen?
Wat wil je precies zeggen Poedersuiker?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:poedersuikerr schreef op 07 april 2013 @ 19:50:

Ik heb vandaag een stukje gelezen in een tijdschrift over een vrouw die in Egypte verliefd werd op een Egyptenaar. Hij hier naar toe, want zij kon of wilde niet daar blijven. Hartstikke leuke man, hij zocht werk, kreeg werk, deed vrijwilligerswerk, integratiecursus, was aardig ,relatie was goed. Kortom dikke mik.

Totdat hij zijn werk verloor en erge heimwee kreeg. Hij naar Egypte met knaken van haar. Hij ging daar een verblijf en huis bouwen zodat ze daar iets voor zichzelf konden beginnen.

Hier heeft zij het huis verkocht en is na een jaar naar hem toegegaan. Toen ze daar aankwam was hij kil en afstandelijk. Ze voelde al dat er iets niet in de haak was en jaahoor. Mevrouw kreeg slaag, werd opgesloten, klein gehouden en geld afgetroggeld. Hij was ineens een compleet ander mens geworden. En zij heeft nooit eerder ook maar iets gemerkt van deze karaktereigenschappen...Ik ken een soortgelijk verhaal van iemand die voor haar 'soulmate' naar Suriname emigreerde. Echt, dat er zulke goedgelovige vrouwen bestaan.
Tsja, ik ken toch een verhaal van mijn beste vriendin die verliefd werd op een Peruaan toen wij daar aan het reizen waren.

Hij kwam hier, zij ging naar daar, en 8 jaar later hebben ze twee prachtige mini Peruaantjes en een trotse tante in Nederland
Die man spoort niet. Zijn reactie toen zijn vrouw zogenaamd bij hem weg was:

"Ik dacht: wat een geschenk uit de hemel, nu zijn er minder problemen. Nu wil ik deze vrouw!"

quote:Summerdance schreef op 07 april 2013 @ 19:52:

Wat wil je precies zeggen Poedersuiker?Wat denk je, Summerdance?
quote:poedersuikerr schreef op 07 april 2013 @ 20:01:

[...]

Wat denk je, Summerdance?

Precies wat ik vraag.

Want het heeft ergens niets met de aflevering van vandaag te maken

ZO veel geld had zij nou ook weer niet.
quote:Summerdance schreef op 07 april 2013 @ 19:56:

Tsja, ik ken toch een verhaal van mijn beste vriendin die verliefd werd op een Peruaan toen wij daar aan het reizen waren.

Hij kwam hier, zij ging naar daar, en 8 jaar later hebben ze twee prachtige mini Peruaantjes en een trotse tante in NederlandDe ambassade krijgt gemiddeld een aantal keer per jaar een melding van een verhaal zoals ik verteld hebt. In werkelijkheid ligt dit aantal hoger.
[quote]malu3 schreef op 07 april 2013 @ 19:54:

[...]

Ik ken een soortgelijk verhaal van iemand die voor haar 'soulmate' naar Suriname emigreerde. Echt, dat er zulke goedgelovige vrouwen bestaan.[/quote]

Snap t ook niet.
quote:Summerdance schreef op 07 april 2013 @ 20:02:

[...]

Precies wat ik vraag.

Want het heeft ergens niets met de aflevering van vandaag te maken

ZO veel geld had zij nou ook weer niet.Ik doel dus op het feit dat vrouwen emigreren en wat er kán gebeuren.
Ik vind het toch wel dubbel allemaal. Aan de ene kant zie je een rete-onzekere, veel te dikke, meid die waarschijnlijk in nederland geen vriendje kan krijgen en het dan maar op deze manier probeert (met succes).

Aan de andere kant vind ik het wel heel erg stoer dat ze naar een land als Zimbabwe emigreert. Op internet houdt ze verschillende blogs bij over haar reis en die scheppen toch wel een ander (beter) beeld van haar.

Echt zó zonde.
quote:thomaaas schreef op 04 april 2013 @ 21:14:

Ik zet mijn geld er op dat hij nog met minimaal 1 andere vrouw getrouwd is.
quote:malu3 schreef op 07 april 2013 @ 19:19:

[...]

Nou ik wil niet vervelend doen maar als ik een man was, zou ik toch feestelijk voor de eer bedanken.

Nou je ziet in nederland toch genoeg dit type vrouwen lopen met een man aan hun zijde...

Op elk potje past een dekseltje zeg maar...
Wat ik trouwens ook heel vreemd vond, was toen zij daar kwam, dat ze toen eerst in zo een backpakkers (schrijf ik dat goed?) hotelletje zouden verblijven totdat ze een huisje hadden gevonden.

Hoezo heeft een leraar van 44 geen huis???

En waar woonde hij dan voordat sanne kwam?

Dus het eerste wat door mijn hoofd schoot was dat hij waarschijnlijk met zn andere vrouw(en) in een een huis of compound woont, maar daar kon Sanne natuurlijk niet mee naartoe, vandaar dat ze op zoek naar een huis moesten..?

Dus ik denk dat ie gewoon zoals het in afrika meestal gaat, een paar dagen bij de ene vrouw is en daarna weer bij Sanne(dat verklaart dan meten die dagen dat ie weg is iedere keer)

En dat je in de gevangenis zou belanden voor 4 jaar als je met een andere rouw betrapt zou worden in Afrika, nou dan zouden er in afrika verrekt weinig mannen op straat rond lopen

En wat ik ook zo schijnheilig vond was dat hij voor de camera wel een paar keer zei; i love u so muth, en terwijl zij juist vertelde als ik tegen hem zeg, i love you, hij dan antwoorde ;

yes i know that.
quote:saffietje schreef op 08 april 2013 @ 00:46:

[...]

Nou je ziet in nederland toch genoeg dit type vrouwen lopen met een man aan hun zijde...

Op elk potje past een dekseltje zeg maar...

Inderdaad. Ik vind haar nou echt geen spook dat ze in NL niemand hád kunnen vinden, hoor.

Blijkbaar valt ze echt op die George. Wat doe je eraan.

Ik had het in elk geval niet gepikt als de man met wie ik getrouwd ben en net een kind mee heb gewoon hele dagen verdwijnt en dan doodleuk terug komt en net doet of t'ie nooit is weggeweest.

En dan eerst nog zeggen dat ze een mooi huis verdient en de rest maar vervolgens eindigt ze op een kleine kamer in een teringbende en zit ze daar ook nog dagen alleen. Die kerel kreeg van mij geen koffie en ontbijt bij terugkomst maar een hele grote smoel. Dat weet ik wel.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:shahla schreef op 08 april 2013 @ 13:45:

[...]

Inderdaad. Ik vind haar nou echt geen spook dat ze in NL niemand hád kunnen vinden, hoor.Blijkbaar valt ze echt op die George. Wat doe je eraan.

Ik had het in elk geval niet gepikt als de man met wie ik getrouwd ben en net een kind mee heb gewoon hele dagen verdwijnt en dan doodleuk terug komt en net doet of t'ie nooit is weggeweest.

En dan eerst nog zeggen dat ze een mooi huis verdient en de rest maar vervolgens eindigt ze op een kleine kamer in een teringbende en zit ze daar ook nog dagen alleen. Die kerel kreeg van mij geen koffie en ontbijt bij terugkomst maar een hele grote smoel. Dat weet ik wel.

Vind ik ook hoor, met een beetje meer verzorging en iets minder lompe kleding viel ze reuze mee....

ja en dan was ze boos omdat ie een paar dagen weg bleef, maar hij hoefde maar iets liefs te zeggen of te doen en dan was alles weer vergeven en vergeten....

En idd over dat huisje, pffff zijn goudmijntje verdiende het allerbeste etc, (misschien had ie gehoopt dat zij of haar pa de huur zou betalen?)

Die vent kon iig goed slijmen, met de camera erbij dan bah!

En uiteindelijk zitten ze dan in een piepklein kamertje vol met troep.

En ik denk dat het toch wel duidelijk was dat ie andere vrouwen of vriendinnen had, want iedere keer dagen weg blijven, en dan nog maatje M tussen zijn kleding....tja
Zelfs 'in deze staat' vond ik haar niet lelijk. Ja, ze is stevig gebouwd en kilo's teveel en haar buik was nog niet hersteld van de zwangerschap maar dat laatste heeft tijd nodig, denk ik.

Zegt voor mij niet dat ze in Nederland níemand had kunnen vinden en daarom uit moest wijken naar een ander land.

Ik denk ook dat hij in elk geval nog een ander erop nahield en dat hij zijn tijd een beetje tussen die vrouwen aan het verdelen was.

Misschien wel gewoon die vrouw met wie hij getrouwd was en die bij hem weg zou zijn gegaan. Of een nieuwe, weet ik het.

Zij was natuurlijk wel acht maanden zonder hem in Nederland voor ze ging emigreren. Tijd zat voor hem om iets in de tussentijd op te bouwen met een ander. Ik vraag me wel af hoe hij dat dan doet met geld. Hij verdiende toch nauwelijks wat? Daar kun je toch geen twee woningen van huren?

Nou ja, het is mijn probleem niet.
Nee ik vond haar ook niet lelijk hoor.

Vond alleen als ze zich wat anders zou kleden ze er leuker uit kon zien...

En tuurlijk zou ze in holland een man kunnen vinden, zoals ik al eerder zei.

Ik denk dat ook idd dat ie zijn tijd aan het verdelen was tussen de vrouwen.

En die 8 maanden doen er niet eens toe, zelfs als ze daar al die tijd geweest zou zijn zou hij het nog kunnen doen.

Het is in afrika meer regel dan uitzondering dat een man er meerdere vrouwen /vriendinnen op na houdt.

En ik kom echt vaak in afrka dus heb bijna niet anders gezien....

En tja over dat geld....ik heb veel gezinnen gezien die moeite hadden om per dag een warme maaltijd bij elkaar te schrapen, maar de man had toch meerdere vrouwen, en heel veel kinderen.....

Vaak genoeg dacht ik bij mezelf , als je dan al amper geld hebt om je kinderen te voeden en te kleden, waarom houd je het dan niet bij 1 vrouw?

Maar dat zit daar zo ingebakken, veel kinderen is een soort status, maar ook het idee dat die kinderen later weer voor jou zorgen als je oud bent.

Ik heb er vaak over gesproken met mensen in afrika en dat was dan meestal hun antwoord.

En wie weet verdient hij wel meer dan dat ie haar verteld?

Misschien heeft ze wel helemaal geen inzage in zijn inkomsten?

Iig niet over zijn uitgaven , want dat bleek al toen ze zo schrok over dat george schulden had gemaakt....
Hij was allesbehalve eerlijk tegen haar. Wel apart dat zij dat zelf niet zag/ziet...
quote:saffietje schreef op 09 april 2013 @ 12:32:

Nee ik vond haar ook niet lelijk hoor.

Vond alleen als ze zich wat anders zou kleden ze er leuker uit kon zien...

En tuurlijk zou ze in holland een man kunnen vinden, zoals ik al eerder zei.

Wij zijn volgens mij de enige twee die het hierover eens zijn.

Ja, hij kan heel goed ook een extra vrouw hebben gevonden nadat ze naar Afrika kwam maar zelf vermoed ik dat hij die acht maanden ervoor gebruikt heeft. Hij begon al vrij snel met het ertussen uitknijpen, wat mij de indruk geeft dat hij al wat achter de hand had. Ik geloof je wel, hoor, dat het daar schering en inslag is. Ben er zelf nog nooit geweest, ook geen plannen maar ik heb dat wel vaker gehoord of gelezen.

Ik snap het ook niet dat je maar meerdere vrouwen er op nahoudt en kind na kind krijgt terwijl je nauwelijks wat hebt om ze allemaal te voeden. Onverantwoordelijk gedrag.

'Grappig' dat gedacht wordt: die zorgen later weer voor mij. Terwijl die mannen nu dus heel vaak al nauwelijks voor hun eigen kinderen kunnen zorgen en ze voeden omdat ze er zoveel hebben. Als die kinderen ook weer datzelfde doen, blijft er geen stuiver voor hun ouders over, lijkt mij.

Kan best dat hij ook over het bedrag liegt dat hij per maand binnen schraapt. Hij liegt ook over andere zaken, waarom niet hierover.
Wat is dat meisje naief, jammer. Toen die man al in het begin van de aflevering begon over dat je een diamant hebt gevonden als je een blanke trouwt toen had ik al mijn vraagtekens. Krijg ook, en misschien/ waarschijnlijk, zit ik er helemaal naast dat zij blij was dat iemand interesse toonde in haar dat ze er gelijk in meegegaan is maar dit is geen lang leven beschoren.
quote:shahla schreef op 09 april 2013 @ 15:04:

[...]

Kan best dat hij ook over het bedrag liegt dat hij per maand binnen schraapt. Hij liegt ook over andere zaken, waarom niet hierover.

Aan het begin van de aflevering zegt ze dat George 300 dollar per maand verdient. Het huis zou 250 dollar in de maand gaan kosten, dus dan zouden ze vrij weinig overhouden. Later in de aflevering zegt ze dan ineens dat George 400 dollar in de maand verdient.

Bedrag wordt heel makkelijk ineens aangepast.

Ach, die man is toch niet te vertrouwen, dat ziet iedereen. Eerst liegen over dat hij getrouwd is. Als Sanne daar vervolgens achterkomt heeft zijn vrouw hem ineens verlaten voor een ander. Hij zegt dan: nou, das mooi, dan kan ik nu deze vrouw nemen!"

Das echt de eerste reactie die in me opkomt als ik bedrogen zou zijn, not!

Het feit dat hij dagen van huis is zonder te zeggen waar hij is + het feit dat hij zogenaamd geen geld heeft + het feit dat ze de eerste dagen in een pension moeten bivakkeren omdat hij geen huis (????) zou hebben zegt genoeg.

Eng mannetje.
Vanavond is het weer op de tv toch? Ik ben benieuwd!
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
GreenBean, ik had begrepen dat het huis 300 dollar zou kosten en hij verdiende 350. Dan zouden ze maar 50 over hebben voor de rest en dat wilde ze niet. Later bleek het huis meer te gaan kosten en kon het helemaal niet meer. Zoiets, maar pin me er niet op vast, want ik begin nu te twijfelen of ik het verkeerd onthouden heb.

Ja, zaken kloppen zeker niet rondom deze George.

Ben ik helemaal met je eens.

Ik was al weggeweest op het moment dat uit zou komen dat meneer getrouwd zou zijn. Hij beweerde namelijk eerst van niet en dus glashard liegen. Dan ben ik er direct klaar mee. Ten eerste wil ik geen vent die tegen me liegt en ten tweede wil ik geen relatie met een getrouwde kerel.
Ik zit er weer klaar voor!
Woohoo Brasil!
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven