Entertainment alle pijlers

50 shades of grey

28-05-2012 17:51 802 berichten
Alle reacties Link kopieren
stond in no time op nr. 1 in de bestseller lijsten in de VS... Wie oh wie heeft dit boek (vertaald als 50 tinten grijs) reeds gelezen? Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

En ook of hier in Nederland 'het verhaal' ook rondgaat over schoolpleinen, in sportscholen, bij 'n kopje koffie.

Amazon heeft er 'n reclamefilmpje/ parodie voor gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=E5ejIBbZCx4
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:chicky012 schreef op 09 juli 2012 @ 23:24:

[...]

Nou, t één mag van de wet wel, t ander niet.

Daar kun je t niet mee eens zijn, maar ik kan t er ook wel niet mee eens zijn dat ik op de meeste stukken snelweg maar 120 mag.

Dikke pech!

Goh, dus als jij boeken schrijft, muziek maakt of films en je verdient geen reet meer omdat iedereen het al dan niet ilegaal download zeg je dan ook dikke pech?

Niet strafbaar WEL illegaal : http://nos.nl/artikel/232 ... -wordt-echt-illegaal.html

Ik hou niet van staffen maar mijn vingers jeuken echt , ik kan me niet voorstellen dat Viva met dit soort dingen te maken wil hebben.
quote:dutchie1976 schreef op 10 juli 2012 @ 02:00:

[afbeelding]

dit zou grey moeten zijn .......

zien jullie over een komsten met wat julie in gedachten hebben?

http://www.dailymail.co.u ... -eyes-Brad-Pitts-jaw.htmlHa wat cool! Ja eigenlijk wel... Al vind ik zijn neus/mond op deze foto niet zo perfect als dat in in gedachten had.
Voor mij lijkt 'ie op Eric Stolz. En dat hou ik zo, de computertekening vind ik een engerd.

Hoi annea,

Zou ik ook de link mogen?

Dank je wel alvast.
Zou iemand mij die link ook willen sturen?

mijn emailadres is: hanna09@hotmail.nl

alvast bedankt
quote:eleonora schreef op 10 juli 2012 @ 14:00:

Voor mij lijkt 'ie op Eric Stolz. En dat hou ik zo, de computertekening vind ik een engerd.

[afbeelding]

Ik vind ze allebei eng

Ben benieuwd of het boek straks in de brievenbus ligt.

Zo ja, dan horen jullie morgen wat ik er van vind
aangezien mijn bieb blijkbaar niet in het assortiment wilt hebben vroeg ik me af: wil iemand hem kwijt of is er ook een digitale versie in omloop?
quote:eefjewentelteefje schreef op 10 juli 2012 @ 12:32:

[...]

Goh, dus als jij boeken schrijft, muziek maakt of films en je verdient geen reet meer omdat iedereen het al dan niet ilegaal download zeg je dan ook dikke pech?

Niet strafbaar WEL illegaal : http://nos.nl/artikel/232 ... -wordt-echt-illegaal.html

Ik hou niet van staffen maar mijn vingers jeuken echt , ik kan me niet voorstellen dat Viva met dit soort dingen te maken wil hebben.Er staat in jouw link WORDT illegaal ... zo ontkracht je je eigen argument een beetje (boel). Feit is dat het niet illegaal en strafbaar is - dat treft inderdaad de artiesten hard in de portemonnee, maar dat is een ander argument.
quote:maisy schreef op 10 juli 2012 @ 15:34:

[...]

Ik vind ze allebei eng

Ben benieuwd of het boek straks in de brievenbus ligt.

Zo ja, dan horen jullie morgen wat ik er van vind

Ik vind Eric Stoltz prachtig.

Lees ze.
Ik vind het ook een beetje vervelend worden dat gedoe met die E-boek link. Niemand praat zowat over het boek, het gaat alleen maar om gratis dat boek binnenhalen.

Doe dat anders even in een 'gratis neerladen' topic of zo, dan kan hier over het boek gesproken worden.
Dan kan je denk ik beter zelf een nieuw draadje opzetten; deze is al te veel vervuild.
ik ben super nieuwsgierig naar het boek, maar heb liever een tweede hands exemplaar /biep dan een nieuwe. Dus mocht iemand zijn exemplaar kwijt willen hoor ik het graag

dit zou grey moeten zijn .......

http://www.dailymail.co.u ... -eyes-Brad-Pitts-jaw.htmlIk heb 't boek nog niet gelezen, maar bij 't zien van 't plaatje moest ik gelijk aan hem denken:

Brett Tucker

Maar ik ken hem alleen van McLeods Daughters en daarin vond ik hem vooral schattig maar absoluut niet dominant. Voor mij zal hij altijd Dierenarts Dave zijn en dan komt 'ie in de film niet zo uit de verf denk ik
quote:GiB schreef op 10 juli 2012 @ 15:48:

[...]

Er staat in jouw link WORDT illegaal ... zo ontkracht je je eigen argument een beetje (boel). Feit is dat het niet illegaal en strafbaar is - dat treft inderdaad de artiesten hard in de portemonnee, maar dat is een ander argument.

Ik begon niet over "illegaal" dat deed iemand anders.

In mijn ogen blijft het jatten.Je betaald er immers niet voor en degene die er iets aan zou moeten verdienen verdient niets.

En eigenlijk was/is dat dus mijn argument.

Maar om dit topic niet meer te bevuilen zal ik me er niet meer mee bemoeien...
Ik ben nu in deel 3 bezig , en die lees ik lang niet zo snel als deel 1+2.

Ik was al aan het twijfelen na deel 2 of ik deel 3 zou kopen ,maar zal hem wel uitlezen.

Vind het gezeur over hoe geweldig Grey wel niet is wel heel vervelend worden.

En dat overbezorgde van hem , men grow up het is geen kind...
@Eleonara : dat vind ik nu ook, ga naar het e-book topic, daar kunnen jullie naar hartelust links uitwisselen.
quote:eleonora schreef op 10 juli 2012 @ 01:32:

Wion en Chicky, ik sla de talrijke sekscenes inmiddels zo veel mogelijk over. Dan blijft het een beetje kasteelromannerig maar is het iets beter te pruimen.

Zo ben ik nog wel door deel 2 heen gesneld inderdaad. Raar is dat, als ik eenmaal begonnen ben aan zoiets wil ik het ook afmaken hoe vervelend ik het ook vind.. maar deel 3 kon er echt niet meer bij bij mij.

Ik zag Christian vooral voor me als een dreinend kind. Whehehe, ik durf niet meer met je in de playroom want de vorige keer dat we daar waren ging je bij me weg en nu ben ik nog getraumatiseerder dan ik al was. En dat dan met zo'n nattig kleuter pruil-lipje.

Misschien moet ik zelf maar eens een boek schrijven na al mijn gezeur ;)
Ik ben in deel 1 bezig. Ja wat vind ik er nou van?? Ik ben nog steeds bij het contract. Ze heeft wel ja gezegd maar er moeten nog wat dingen aangepast worden.

Ach het is wel grappig. Maar als de andere boeken zo doorgaan dan kan ik me voorstellen dat je afhaakt bij boek 3.

Voor nu zit ik er lekker in en ga nog even door met lezen.
NIET LEZEN ALS JE HET BOEK NOG NIET UIT HEBT.

Ik denk niet dat ik boek drie ga lezen. Intussen heb ik veel meningen gelezen, op allerlei forums en boekbespreekpagina's en het valt me op dat lezers de boeken óf geweldig vinden, óf uitermate kritisch zijn. En ik behoor tot de laatste groep.

Ten eerste erger ik me aan beide hoofdpersonen. Zowel Ana als Christian vind ik verschrikkelijk vervelend. Nouw, da's al een belangrijke reden om op een bepaald moment klaar te zijn met een boek. Daarbij vind ik het verhaal hier en daar echt bespottelijk en merk ik dat ik hoofdschuddend zit te lezen om zoveel amechtigheid en (in mijn ogen) flauwekul.

De seksscenes sla ikinmiddels grotendeels over, of ik scroll tot men weer eens spetterend klaargekomen is en voor mij is weer eens bewezen dat seks in een boek leuk is, zolang het niet het thema is waaraan het boek opgehangen is. Als dat wel het geval is, dan moet de schrijver van verdomd goede huize komen om er nog een boeiend stuk proza van te maken, iets wat E. L. James wat mij betreft niet lukt.

De liefhebbers, zij die niet gewoon toegeven deze boeken puur voor de seks te lezen, reppen over 'de diepere laag' en dat de critici deze laag niet zien. En de diepte zit 'm dan in het enorme trauma van C., wat A. meer en meer blootlegt en waardoor er begrip moet ontstaan voor C.'s gedrag.

Voor mij is de diepere laag, het psychologische aspect en de ontwikkeling van de relatie tussen de hoofdpersonen juist herkenbaar en ik begrijp 'm best. Alleen vind ik de schrijfstijl zó Bouquetreeksachtig dat me dat niet raakt. Ik begrijp dat twee mensen, waarvan er één totaal verknipt en getraumatiseerd is, zich enorm tot elkaar aangetrokken voelen en hoe destructief een liefde kan zijn omdat ik zelf tien jaar samenleefde met iemand die op zijn manier uit alle macht van mij probeerde te houden en de passie en de seksuele aantrekkingskracht was er ook, alleen uiteindelijk blijkt zo'n relatie vooral een sloophamer te zijn.

C. is een foute man met hoofdletter F inclusief het isoleren, de bezittingsdrang en het totaal overnemen van het leven A. maar dan ingepakt als een soort sprookjesprins. En ik denk dat 'm daar de kneep zit. Dat er in mijn hoofd, ondanks alle cadeaus, nieuwe auto's, rijkdom en de doorlopende, wanhopige bevestiging van oprecht ervaren liefde en uitleg dat C het er óók moeilijk mee heeft en niks aan kan doen, vooral 'run Forrest' klinkt.

En dat stoort me. Dus ik denk dat ik boek drie laat voor wat het is. De manieren waarop je, op wat voor locatie dan ook, geslachtsdelen in elkaar kunt schuiven, vind ik niet boeiend genoeg om nog een heel boek voor door te worstelen.

PS

Min o.a. (misschien) het BDSM element vind ik het een soort Estelle en Badr verhaal zeg maar. Niet qua persoonlijkheden maar qua aantrekkingskracht van een aan de ene kant lief en naïef mens en aan de andere kant een onweerstaanbare, moeilijke, rijke macho, die een vernietigend effect heeft op de vrouwen in zijn leven. Zo'n man die vooral rokende puinhopen achterlaat.
Ik heb ze alle drie uit.

Wat jij zegt Eleonora, daar kan ik inkomen, wat betreft het overheersen, het isoleren en de bezittingsdrang... En dat je daarom deel 3 waarschijnlijk niet gaat lezen.

Echter heb ik een ander referentiekader. Ik bekijk/lees het vanuit een "domme muts dagdroom modus". Ik heb totaal geen slechte ervaring aangaande mannen die bezitterig zijn ( wel genoeg sukkels in mijn leven gehad hoor, maar dan was ik nog altijd de baas )

Het lijkt mij juist zo heerlijk om een man te treffen die geld als water heeft. Ook nog eens heel knap is, mij 10 keer per dag in duizend stukjes uit elkaar laat vallen ( hahaha, het klinkt echt niet he ). En die maar 1 doel in zijn leven heeft: Mij !

Gewoon bakvis achtige dagdromen, want in het dagelijkse leven heb ik een fantastische vent die al helemaal goed is en die ik voor geen goud in zou ruilen voor een Christian-achtig type.

Maar erover dromen vind ik stiekem heel erg lekker
Prut, als je het leest zoals jij, dus als een zwijmelromanreeks, dan snap ik jou uitstekend.

De boeken worden echter aangekondigd als diepzinnig e.d. En ik vind ze dus niet dieper gaan dan pakweg 20 cm, er vanuitgaand dat Mr. G. ferm geschapen is.

Ik zit nu op de helft van boek 2 en het gaat me moeite kosten om 'm uit te lezen, dat merk ik nu al. Dat heeft alles te maken met herhaling, herhaling, herhaling. Ik ben het oa zat dat zij elkaar bij voor- en achternaam noemt. En dan het gedrein, het gepruil, het schuingedrukte (haar gedachte op dat moment)...

Op een enkele pittige scene na (in zijn speelkamer), vind ik het net een verhaaltje van Bouquete Reeks (zoals Leo al schreef).

Het verhaal shockeert me niet, zoals dat bij sommigen wel het geval zou zijn. Wel is er veel herkenning (eigen ervaring) maar dat ervaar ik niet als vervelend. Het boek brengt mij dus niet terug naar slechte, donkere tijden, want het is geen slechte ervaring geweest (relatie 3 jaar).

De diepere laag (waar Leo ook over schrijft), is uiteraard merkbaar, maar het gaat te traag en is ongeloofwaardig.
De vertaling is inderdaad gruwelijk ja. Daar klagen veel mensen over las ik. Maar ook de engelstaligen hebben klachten. In het Engels schijnt het dus ook niet hoogdravend te zijn.

Wel fijn om over te praten trouwens hoor, deze boeken. Serieus.
Oh ja, in mijn bakvis dagdroom ziet mr. Grey er dus afwisseld uit als:

anoniem_27346 wijzigde dit bericht op 11-07-2012 10:16
Reden: plaatje goed geplakt
% gewijzigd

[afbeelding]

http://www.dailymail.co.u ... -eyes-Brad-Pitts-jaw.html

Grappig.. Ja, ik zie overeenkomsten met wat ik mij voorstel bij de persoon Grey. Behalve zijn ogen, die zijn teveel Patrick Dempsey.

Ik stelde mij 95% Mike van GTST (Louis Talpe) voor.

http://s3.she.be/nl/imgpa ... n-de-benelux_667x1000.JPG

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven