50 shades of grey
maandag 28 mei 2012 om 17:51
stond in no time op nr. 1 in de bestseller lijsten in de VS... Wie oh wie heeft dit boek (vertaald als 50 tinten grijs) reeds gelezen? Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.
En ook of hier in Nederland 'het verhaal' ook rondgaat over schoolpleinen, in sportscholen, bij 'n kopje koffie.
Amazon heeft er 'n reclamefilmpje/ parodie voor gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=E5ejIBbZCx4
En ook of hier in Nederland 'het verhaal' ook rondgaat over schoolpleinen, in sportscholen, bij 'n kopje koffie.
Amazon heeft er 'n reclamefilmpje/ parodie voor gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=E5ejIBbZCx4
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
maandag 28 mei 2012 om 20:17
Iedereen vindt het kut maar stiekem wil iedereen het wel 'eventjes' gelezen hebben, om er vervolgens collectief over te kunnen emmeren op viva bijvoorbeeld.
Mij lijkt het heerlijke lectuur voor aan het strand. Ik vind Saskia Noort ook leuk. So shoot me. Ik hoef niet altijd Carmiggelt te lezen, en ik hoef niet hip of intellectueel over te komen door Dostojevski mee te nemen op vakantie. Alsjeblieft niet zeg.
Doe mij maar een lekker hapsnap boekje, iets spannend en iets niet al te moeilijk. Ik lees ter ontspanning, en ik vond Nancy Friday of Lidia rood ook fijn voor aan het zwembad of op mijn nachtkastje voor het slapen gaan. Dus deze 50 shades of grey ga ik ook aanschaffen ( waar trouwens? en graag de Nederlandse versie, leest nét even lekkerder)
Mij lijkt het heerlijke lectuur voor aan het strand. Ik vind Saskia Noort ook leuk. So shoot me. Ik hoef niet altijd Carmiggelt te lezen, en ik hoef niet hip of intellectueel over te komen door Dostojevski mee te nemen op vakantie. Alsjeblieft niet zeg.
Doe mij maar een lekker hapsnap boekje, iets spannend en iets niet al te moeilijk. Ik lees ter ontspanning, en ik vond Nancy Friday of Lidia rood ook fijn voor aan het zwembad of op mijn nachtkastje voor het slapen gaan. Dus deze 50 shades of grey ga ik ook aanschaffen ( waar trouwens? en graag de Nederlandse versie, leest nét even lekkerder)
maandag 28 mei 2012 om 20:19
Gaat ie lekker, mariamena?
Ik lees ook ter ontspanning, Stephen King bijvoorbeeld, of Marian Keyes. Ik spuug niet op een leuk wegleesboek.
Maar "Shades of Grey" vond ik gewoon niet goed. Niks aan, eigenlijk.
Maar hee, ik zeg dat natuurlijk alleen maar om er even collectief over te kunnen emmeren, want dat is écht mijn ding.
Ik lees ook ter ontspanning, Stephen King bijvoorbeeld, of Marian Keyes. Ik spuug niet op een leuk wegleesboek.
Maar "Shades of Grey" vond ik gewoon niet goed. Niks aan, eigenlijk.
Maar hee, ik zeg dat natuurlijk alleen maar om er even collectief over te kunnen emmeren, want dat is écht mijn ding.
maandag 28 mei 2012 om 20:41
maandag 28 mei 2012 om 21:05
Ik heb een bijbaantje in een kleine boekwinkel en we kregen dat boek vrijdag binnen. Ik had er al wat over gelezen in de Volkskrant maar ik vroeg voor de zekerheid aan mijn wat preutse collega waar het over ging. "Ehm, ja, het gaat over een man en een vrouw en die.. Eh, hebben een niet helemaal gelijkwaardige relatie. Eh, het gaat vooral over machtsverhoudingen. Lees de achterflap maar even. MAAR IK HEB HEM NIET GELEZEN HOOR!
Hij verkoopt trouwens vrij goed bij ons. Onder andere twee mannen die hem voor hun vrouw lieten inpakken. Ik heb er echter nog geen een aan een vaste klant gekocht ^^

Hij verkoopt trouwens vrij goed bij ons. Onder andere twee mannen die hem voor hun vrouw lieten inpakken. Ik heb er echter nog geen een aan een vaste klant gekocht ^^
maandag 28 mei 2012 om 22:53
Groen druifje, vaste klanten gaan misschien wel naar een andere boekwinkel 
Grappig, ik heb millenium meermalen gelezen, maar de sandwich is me nooit opgevallen

Grappig, ik heb millenium meermalen gelezen, maar de sandwich is me nooit opgevallen

There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
dinsdag 29 mei 2012 om 04:34
het filmpje is van saturday night live.... :O) niet van amazon.....
tja hier in amerika is het een rage.... ik heb ze zelf ook gelezen....maar ja als je nederlandse boeken gewent bent is dit niet echt super erotisch hahahah maar voor de amerikanen oei oei oei.. ze lagen hier van het weekend bij het zwembad de boeken te lezen... maar met een bruine zak om de kaft heeen hahahah
tja hier in amerika is het een rage.... ik heb ze zelf ook gelezen....maar ja als je nederlandse boeken gewent bent is dit niet echt super erotisch hahahah maar voor de amerikanen oei oei oei.. ze lagen hier van het weekend bij het zwembad de boeken te lezen... maar met een bruine zak om de kaft heeen hahahah
dinsdag 29 mei 2012 om 08:11
Oh ja, 't was een parodie, nou ja, denk dat 't ook wel als reclame voor amazon werkt.
Ik vond deel 1 wel 'pittiger' qua erotiek dan het gemiddelde Nederlandse boek, dat wel. Maar om nou een bruine zak om de kaft te doen...
Ik vond deel 1 wel 'pittiger' qua erotiek dan het gemiddelde Nederlandse boek, dat wel. Maar om nou een bruine zak om de kaft te doen...

dinsdag 29 mei 2012 om 10:22
grin, stiekem zijn heel wat vrouwen geïnteresseerd in bdsm, als ik hoor hoe populair het boek is. maar toegeven....

maar als ik het zo lees, zijn er volgens mij betere boeken over het onderwerp verschenen. Wat niet wegneemt, dat ik het misschien wel ga lezen. Gewoon omdat ik wel nieuwsgierig ben hoe het wordt weergegeven.
woensdag 30 mei 2012 om 21:27
Heb hem al gelezen toen het nog fanfiction was... elke twee weken een nieuw hoofdstuk (gelukkig was ze al heel ver toen ik het "ontdekte"). En ik moet zeggen dat ik zwaar verslaafd was! Maar ja, ben dus ook een Twilight fan..... Ik vond het supergaaf dat het in boekvorm werd uitgegeven, en heb ze dus ook gekocht (in het Engels), gewoon voor de heb, omdat ik echt zóóó verslingerd was aan het verhaal dat ik het in boekvorm wilde hebben.
Kortom: ik vond het dus wel geweldig, en inderdaad, hoogstaande literatuur is het niet, maar wel vermakelijk geschreven, vond ik en zeer opwindend.... Maar ik had ze dus wel in het engels, dan is het misschien niet zo direct :-)
Kortom: ik vond het dus wel geweldig, en inderdaad, hoogstaande literatuur is het niet, maar wel vermakelijk geschreven, vond ik en zeer opwindend.... Maar ik had ze dus wel in het engels, dan is het misschien niet zo direct :-)