Entertainment alle pijlers

AIVD Kerstpuzzel 2018

06-12-2018 19:03 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we weer puzzelen? De eerste Teaser staat al klaar. Spellingscorrectie grrr.....
bigshoe wijzigde dit bericht op 06-12-2018 19:58
27.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat je de 5 namen bij 19 weet, maar niet tot de sleutel komt :frusty:
En waar is de top 2000 vraag? Had de lijst op voorhand al gedownload.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die top 2000 zoek ik ook nog steeds. Inmiddels wel 1c en 26 gevonden. Zo komen we toch elke dag een beetje verder.
Ga vannacht wel nadenken over 8+8=12 enz.
Alle reacties Link kopieren
dus-ik-zeg schreef:
28-12-2018 23:39
Dat je de 5 namen bij 19 weet, maar niet tot de sleutel komt :frusty:
En waar is de top 2000 vraag? Had de lijst op voorhand al gedownload.
Als je de 5 namen hebt, dan heb je de sleutel ook toch :)?
Alle reacties Link kopieren
Daantje_86 schreef:
29-12-2018 08:54
Als je de 5 namen hebt, dan heb je de sleutel ook toch :)?
Ja dat zou je denken, maar de sleutel is "hoe zij bekend stonden" en daar kun je meerdere kanten mee op. Of ik denk veel te moeilijk :-)
Alle reacties Link kopieren
dus-ik-zeg schreef:
29-12-2018 11:18
Ja dat zou je denken, maar de sleutel is "hoe zij bekend stonden" en daar kun je meerdere kanten mee op. Of ik denk veel te moeilijk :-)
Je denkt veel te moeilijk (denk ik).. om de oplossing te vinden heb je een sleutel nodig toch?
Alle reacties Link kopieren
Zijn er dit jaar veel minder mensen die de kerstpuzzel maken? Of is dit forum gewoon niet zo populair meer?

De forums van 2016 en 2017 hadden allebei 27 bladzijden. We zitten nu pas op 6. We hebben natuurlijk nog wel even te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1a, 1b, 2, 4, 8, 11a en 13.

is er iemand die 1c heeft opgelost die ik om een hint mag vragen?
Alle reacties Link kopieren
Niemand een kleine hint bij het gedicht van Opgave 25? In welke taal moet ik het zoeken? Nederlands lijkt onhaalbaar met ijiji ken geen woord wat ik daarvan kan maken. Hit mag in pb hoor.

Valt mij idd ook op dat er minder wordt gesproken op dit forum. Wij puzzelen nog steeds met veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Door ijiji kon ik juist bedenken wat het gedicht was! Grappig hoe dat werkt.
Hier puzzelen we ook vrolijk voort. Tanden breken op 17.

Dat de site niet meer zo populair is snap ik wel door al die knipperende reclames o_o Wat een circus.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een dag waarop niks lukt. Hintje gekregen voor 20 maar zelfs dat lukt niet.
Vaak wel een idee maar nergens een antwoord te vinden. Zo frustrerend.
Misschien de creativiteitsvraag maar eens proberen, en anders morgen verder ;)

(Opgelost tot nu toe: 1,2, 4, 5, 7a, 8, 9, 11a, 12, 13, 14, 19, 21, 23, 25 en 26)
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die me kan helpen met de vijfde piramide van opgave 4? ik heb nu drie keer alle opties uitgerekend en ik krijg er geen zin uit...


Ik heb 1a 1b 2 5 8 11a en 13 af, mocht ik iemand daar kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu zo ver dat ik een wc-rol heb bekleed met aluminiumfolie om te kijken of dat wat oplevert. Mijn kinders verklaren me voor gek, maar ik denk gewoon outside the box ja! :facepalm:

FYI: bespaar je de moeit, toiletrol en alufolie
Alle reacties Link kopieren
Na lang gepuzzel zit ik nu uiteindelijk toch vast. 15 en een deel van 27 kom ik niet uit. Is er iemand die deze vragen al wel heeft?

Nu ben ik toch nieuwsgierig naar die toiletrol. Waarvoor heb je die dan gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Caravaggio schreef:
29-12-2018 20:37
Is er iemand die me kan helpen met de vijfde piramide van opgave 4? ik heb nu drie keer alle opties uitgerekend en ik krijg er geen zin uit...


Ik heb 1a 1b 2 5 8 11a en 13 af, mocht ik iemand daar kunnen helpen.
De vijfde piramide is nu juist de enige waar ik heel zeker van ben. Voor de eerste en de derde heb ik wel iets dat grammaticaal klopt maar inhoudelijk niet echt.

[Edit] inmiddels voor de eerste toch een wat logischer woord gevonden. En daarmee voor de hele zin.
anoniem_360243 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 14:12
Reden: Ingeving
10.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eindelijk weer eens tijd gehad voor de puzzel. 1a heb ik al en 8 denk ik toch goed te hebben. Vraag me af of bij 1b echt een zin komt en bij 1c zitten wel erg veel q’s. Misschien een code? Nog niet veel verder, de creatieviteisvraag heb ik een leuke zin, maar ook nog veel letters over.
Alle reacties Link kopieren
Caravaggio schreef:
29-12-2018 20:37
Is er iemand die me kan helpen met de vijfde piramide van opgave 4? ik heb nu drie keer alle opties uitgerekend en ik krijg er geen zin uit...


Ik heb 1a 1b 2 5 8 11a en 13 af, mocht ik iemand daar kunnen helpen.
Ik vraag me af of er bij 1b nog een code zit of dat je echt een zin kunt maken (zoals 1a).
Bij 1c wel erg veel q’s?
Alle reacties Link kopieren
1c is voor mij echt een struikelblok. Ik heb een heel sterk speld en hooiberg gevoel daar. Wel gezellig alles uitgeknipt :-) en vervolgens in een envelop gedaan. Misschien voor later.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dat sommigen zoveel opgaves al hebben! Ik heb bij een aantal echt geen idee waar te beginnen of in welke richting je uberhaupt moet denken. Merk dat daardoor mijn motivatie ook wel wat gezakt is.
Hoe doen jullie dat? Heb je bij het zien van een opgave al het idee in welke richting je moet zoeken of proberen? Of is het puur toeval als je iets op het spoor komt?
Alle reacties Link kopieren
Soms is het puur toeval, maar vaak zijn het ook versleutelingen en manieren die in eerdere edities al zijn gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die voor mij een tipje van de sluier kan op oplichten bij 17?

Zelf heb ik inmiddels opgelost: 1ab, 2, 3, 4(?), 5, 6, 7a, 8, 9, 11a, 12, 13, 16,19, 21, 22, 23a en 25
Alle reacties Link kopieren
BigShoe schreef:
30-12-2018 16:45
Ik vraag me af of er bij 1b nog een code zit of dat je echt een zin kunt maken (zoals 1a).
Bij 1c wel erg veel q’s?
Soms moet je de letters even vergeten en kijken naar het geheel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ook ik ben begonnen aan de kerstpuzzel, maar heb een vraag over opgave 1b & c en 4. Hoe weet je bij 1 wat de vorm van de boom is en bij 4: Moet je gewoon alles proberen of is er een andere manier? (Want naar mijn mening heb je niet genoeg getallen om uit te rekenen)
Alle reacties Link kopieren
Puzzelaar2002 schreef:
01-01-2019 13:53
Hoi, ook ik ben begonnen aan de kerstpuzzel, maar heb een vraag over opgave 1b & c en 4. Hoe weet je bij 1 wat de vorm van de boom is en bij 4: Moet je gewoon alles proberen of is er een andere manier? (Want naar mijn mening heb je niet genoeg getallen om uit te rekenen)
Ik denk dat je moet proberen bij 1b en 1c. Ik ben er ook nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa. Eindelijk 14 gevonden! Doet vreugdedansje :hello:
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die niet uit de telling bij vraag 8 komt? Tel soms meer dan er hoort te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven