Entertainment alle pijlers

AIVD Kerstpuzzel 2018

06-12-2018 19:03 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we weer puzzelen? De eerste Teaser staat al klaar. Spellingscorrectie grrr.....
bigshoe wijzigde dit bericht op 06-12-2018 19:58
27.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
5 schijnt eenvoudig te zijn, maar ik kan alleen maar moeilijk denken.... hellup!

3 in excel gedaan, was een uurtje werk... brute force dus maar wel min of meer met de hand
Alle reacties Link kopieren
tiramisuusje schreef:
23-12-2018 10:22
Ik heb nu 1a, 8, 16, 21 en 22. Al weet ik niet of 21 echt goed is.
Ik moet nog flink aan de bak dus. Ik doe het wel met de hand, dus geen computer of rekenmachine, alleen maar pen en (heel veel) kladpapier. Zijn er hier meer van de old school aanpak?
Ja hoor, hier ook alleen kladpapier. Ik vind het wel jammer dat ik het niet kan, want een opgave als 3 is een beetje redeneren en veel proberen, die heb ik dus nog niet.
Iemand een hint voor me over 25? Ik kan daar geen Nederlandse soep van koken.
Alle reacties Link kopieren
Hier nu de kaarsjes aan, een pot thee op tafel, Spotify playlist "christmas peaceful piano" en hard aan het puzzelen voor nr 13 :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de top 2000 vraag al gespot?
Alle reacties Link kopieren
Ik zat ook al naar een top2000 vraag te zoeken!
Ik moet alleen 15 nog. 27 zojuist opgelost (vooral heeeeeeeeel veel proberen en zoeken).
Dus de top 2000 moet daar haast wel inzitten toch? :muziek:
Of is er iemand die deze vraag al heeft?
Zo... alle vragen opgelost :)! Alleen 27 nog... maar daar heb ik de hele kerst nog voor!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vraag 13 eindelijk af alleen ik kan de persoon niet vinden.
Ik heb een aantal letters teveel voor een logische zin dus ik heb de vercijferde versie van de naam (denk ik) maar met geen van de 5 sleutels komt er een logische naam uit. Iemand anders hier ook last van?
anappleaday wijzigde dit bericht op 31-12-2018 10:28
22.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
24-12-2018 14:58
Ik heb vraag 13 eindelijk af alleen ik kan de persoon niet vinden.
Ik heb een aantal letters teveel voor een logische zin dus ik heb de vercijferde versie van de naam (denk ik) maar met geen van de 5 sleutels komt er een logische naam uit. Iemand anders hier ook last van?

Dit zijn de letters die ik over heb (in het wit):

iaegilrhiexl (eventueel nog met een b erachter of omgekeerd)
Ik heb de vraag al opgelost, maar hier antwoorden weggeven lijkt me niet de bedoeling, ook al staat het in het wit. Misschien beter om dit via pb aan iemand te vragen.
Alle reacties Link kopieren
rita147 schreef:
24-12-2018 15:48
Ik heb de vraag al opgelost, maar hier antwoorden weggeven lijkt me niet de bedoeling, ook al staat het in het wit. Misschien beter om dit via pb aan iemand te vragen.
Volgens mij heb ik juist geen antwoord weggeven want ik heb letters over waar ik niks mee kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit trouwens ook al heel lang vast op 5, zo frustrerend als je overal leest dat die heel makkelijk is :proud:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
24-12-2018 16:41
Volgens mij heb ik juist geen antwoord weggeven want ik heb letters over waar ik niks mee kan.
Ik geef het op anders wordt mijn hint nog groter dan die van jou.
PB gestuurd maar dat blijft in post uit staan.

Heeft iemand 25 al opgelost? Ik kom niet uit ijiji als Nederlands woord,
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand 25 al opgelost? Ik kom niet uit ijiji als Nederlands woord,
[/quote]
Ik heb je pb gestuurd, maar blijft volgens mij ook hangen in "uit".
Alle reacties Link kopieren
AnneSoet schreef:
24-12-2018 20:29
Heeft iemand 25 al opgelost? Ik kom niet uit ijiji als Nederlands woord,
Ik heb je pb gestuurd, maar blijft volgens mij ook hangen in "uit".
[/quote]

Ontvangen en beantwoord, postbode heeft het te druk deze dagen denk ik, zelfs online gaat langzaam.
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die mij verder kan helpen met 7? Ik heb de eerste 2 getallen.
Alle reacties Link kopieren
Laat maar, al gevonden. Op naar de volgende :)
Alle reacties Link kopieren
Iemand een tip voor vraag 21? Ik zit helemaal vast in een redenatie die niet klopt...
Alle reacties Link kopieren
Lucille6 schreef:
24-12-2018 13:10
Zo... alle vragen opgelost :)! Alleen 27 nog... maar daar heb ik de hele kerst nog voor!

En dan zoeken naar een thema....kan er zoveel verzinnen🤔
Alle reacties Link kopieren
😎vandaag pas begonnen. Ik heb 25 die iedereen moeilijk schijnt te vinden... maar ik heb 5 dan weer niet en die schijnt iedereen makkelijk te vinden....
Alle reacties Link kopieren
PrinsesAnna schreef:
26-12-2018 22:57
😎vandaag pas begonnen. Ik heb 25 die iedereen moeilijk schijnt te vinden... maar ik heb 5 dan weer niet en die schijnt iedereen makkelijk te vinden....
Nou zo makkelijk vond ik 5 niet. Ja achteraf...
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels al aardig wat opgelost, ongeveer halverwege, maar ik word mesjogge van 4.
De piramides heb ik op de laatste na wel kloppend (denk ik) maar ik heb echt een vreemde zin :-? Ik kom er niet verder mee...

Update: Inmiddels de hele zin kloppend. Grammaticaal dan
Alle reacties Link kopieren
PrinsesAnna schreef:
26-12-2018 22:57
😎vandaag pas begonnen. Ik heb 25 die iedereen moeilijk schijnt te vinden... maar ik heb 5 dan weer niet en die schijnt iedereen makkelijk te vinden....
Toevallig een kleine hint die ons (mijn vriend en ik) op weg helpt bij 25? We zitten ons al 3 dagen rot te staren. Haha.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een hint voor 24? Ik heb het vermoeden dat ik op het verkeerde spoor zit...
Alle reacties Link kopieren
Is 17 wel met de hand op te lossen? Of in excel?
Ik weet wat ik moet doen maar zit muurvast. Iemand die me een zetje wil geven?
Alle reacties Link kopieren
Laat maar, ik kan weer even door :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er best lang over na gedacht.. maar ik doe het toch.. vorig jaar zat Mi6 in de groep erbij. Hij/zij deed toen nep hints (privé) rondsturen, waardoor sommige (waaronder ik) dagen bij een bepaalde soms in de foutieve richting hebben gedacht. Dit vind ik gewoon zeer zonde.

Ik doe de AIVD kerstpuzzel omdat ik het leuk vind om te puzzelen en omdat het mij een kick geeft als ik weer een opgave opgelost heb. Nu heb ik zwaar het gevoel dat hier iemand op het forum tussen zit die (volgens mijn gevoel) probeert om opgave 27 te ruilen met hints voor 15. Echter geloof ik er geen ene moer van dat deze persoon ook echt 27 heeft opgelost en dat hij/zij nep hints rond aan het sturen is om 15 “los te peuteren”

Het is aan jullie zelf wat je hiermee wilt doen, maar wilde toch even mijn gevoel met jullie delen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven