Entertainment alle pijlers

De kinderen van Ruinerwold

24-03-2021 22:29 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft ook gekeken? Wat verschrikkelijk heftig allemaal. Echt geen woorden voor. Dat het nog erger was dan we al dachten....zo bizar allemaal... Zo zielig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel🙏
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2021 10:50
Reden: Quote verwijderd
78.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zo benieuwd hoe dat vroeger op school ging. Gingen de ouders gewoon naar 10-minuten gesprekken? Is moeder nooit zwanger gezien? Hoe hebben ze die winkels/panden kunnen aanhouden? Hoe kon een gezin met 3 schoolgaande kinderen zomaar verdwijnen? Zo verdrietig ook van de jongste kinderen, die gaan nog in een gat vallen als hun vader komt te overlijden.
Jessica Villerius :woa:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik keek ook op de fb pagina's :$
Ik vind het wel heel moedig dat ze openbaar komen.Ik zag daar wel meer mensen met dezelfde achternaam.Waarvan 1 een omslag heeft van die Moonsekte of hoe het heet.In het begin was er wel sprake van dat de vader er in doorsloeg en zijn broer of vrienden niet, ik weet het niet exact meer.Maar bij sommige familieleden speelt dat geloof nog een rol blijkt.
De zoon die het café in ging is van de leeftijd van een van mijn kinderen, ik probeer me in te denken hoe oud hij was toen zijn moeder stierf en dat hij nooit naar school ging, terwijl mijn kind op die leeftijd naar de efteling , disneyland en gewoon een speeltuintje ging bijvoorbeeld.En knikko's spaarde, pokémonkaartjes..ik zie ook de haardracht en kleding van de kinderen ,die wijkt al wat af van standaard.Ze moeten toch wel opvallende personen geweest zijn op en bij het schoolplein.
Maar kan me ook wel voorstellen dat ze dat geloof uitspraken en andere mensen zoiets hadden van zij geloven dat en dat zijn lid van zus of zo.Verder geen idee hadden natuurlijk van wat er allemaal gebeurde.
Verder vind ik ze alle 4 welbespraakt en intelligent overkomen, de jongste die op tv was is nooit naar school geweest toch?
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
24-03-2021 23:32
Mooie mannen idd (en vrouw)
Werd ik ook door getroffen (raar misschien)
Ja best oppervlakkig eigenlijk maar ik had hetzelfde. Mooie lieve mensen en dit na alles wat ze hebben meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
juliadenders schreef:
25-03-2021 23:07
Ja best oppervlakkig eigenlijk maar ik had hetzelfde. Mooie lieve mensen en dit na alles wat ze hebben meegemaakt.
Je zag wel bij Israël dat hij nooit bij een orthodontist is geweest...schrijnend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag me af waarom je hier hun volledige namen post? In de documentaire en kranten/media zijn hun volledige namen ook niet te lezen. Gun die mensen hun privacy. Nogal raar om deze mensen te gaan zitten begluren online.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2021 10:51
Reden: Quote verwijderd
36.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Boarn schreef:
26-03-2021 07:52
Ik vraag me af waarom je hier hun volledige namen post? In de documentaire en kranten/media zijn hun volledige namen ook niet te lezen. Gun die mensen hun privacy. Nogal raar om deze mensen te gaan zitten begluren online.
Dit!
Byrma schreef:
25-03-2021 22:59
Ze moeten toch wel opvallende personen geweest zijn op en bij het schoolplein.

Ze gingen naar de Vrije School, daar zie je de gekste verschijningen (zeker 20 jaar geleden!) en lopen meer mensen met wat aparte geloven, dus nee, ik denk niet dat ze opvielen.

Die vader zat daar zelfs in het bestuur of de ouderraad of iets dergelijks heb ik gelezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vind het bijzonder dat ze nu nog steeds een soort respect hebben voor hun vader.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Keuken1987 schreef:
26-03-2021 08:17
Vind het bijzonder dat ze nu nog steeds een soort respect hebben voor hun vader.
Ja ik ook.. Maar aan de andere kant denk ik dat ze nog steeds bang zijn van hem. Dit gaat echt jaren therapie kosten voordat ze anders over hem zullen denken.
Ze komen nu pas in een 'normale' wereld en dat is voor hun heel raar omdat ze jarenlang onder de radar hebben geleefd. Ik kan ook niet begrijpen waarom ze toch nog een soort respect voor hem hebben terwijl 1 van hen in een hondenhok moest slapen, en dat er nog veel meer nare dingen gebeurden.. Ik denk dat ze nog in een soort roes zitten.
Het is misschien ook een vorm van houvast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boarn schreef:
26-03-2021 07:52
Ik vraag me af waarom je hier hun volledige namen post? In de documentaire en kranten/media zijn hun volledige namen ook niet te lezen. Gun die mensen hun privacy. Nogal raar om deze mensen te gaan zitten begluren online.
Onzin zeg. Ze doen daar niet geheimzinnig over. Hebben zelf stukjes geplaatst ook op hun eigen Facebook, niet overdrijven .
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch blijf ik het vreemd vinden dat zogenaamd geen enkele bewoner van Ruinerwold wat door had. Kan mij dat niet voorstellen. Het is een hele kleine gemeente en normaal weten ze heel veel van elkaar.
De eigenaar van het huis woont ook in Ruinerwold. Is een koeien/melk/boer. Dacht die nooit: wat gebeurt daar in mijn boerderij. Hoe betaalden ze de huur, hadden ze inkomen?
De oudsten zijn dus al jaren weg, lieten die alles gewoon gebeuren terwijl ze bv in het hondenhok moest slapen als kind. Laat je dat dan gebeuren bij je kleine broertjes en zusjes. Of dat die kleintjes vermoord zouden worden door vader omdat de vader daarmee had gedreigt. Waren ze niet bang dat hij een kind zou vermoorden.
Hoe is de moeder dood gegean en is ze ergens begraven. Waar woont vader nu, in een tehuis?
Veel vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarschijnlijk wisten de oudsten niet wáár de familie was. Als je je laat uitschrijven omdat je "emigreert" is er geen ambtenaar die om je nieuwe adres vraagt.

In je omgeving heb je misschien verteld dat je naar Duitsland verhuist, kom eens langs, oeps nooit het nieuwe adres doorgegeven. De jongste kinderen waren niet bekend bij de instanties, dus het consternatiebureau en de leerplichtambtenaar trekken ook niet aan de bel.
Als je niet bestaat, maar wel geld hebt, dan kun je best veel, denk ik.

Het lijkt er in elk geval op dat vader de kinderen wel goed kon "home-schoolen" en aan verstand ontbreekt het de kinderen waarschijnlijk ook niet.

Het lijkt me voor die jongsten een hel om vanuit een "Kleine huis op de prairie" situatie ineens in de 21ste eeuw neergezet te worden.
Hun beslissing om weer bij vader te gaan wonen en te proberen hun vroegere leven (maar nu met mediche zorg, hopelijk) weer op te bouwen kan ik wel begrijpen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Doorenvogel schreef:
26-03-2021 08:42
Toch blijf ik het vreemd vinden dat zogenaamd geen enkele bewoner van Ruinerwold wat door had.

Het kan toch niet anders dan dat daar weggekeken is. Verschrikkelijk ook dat vader gewoon onder zijn straf uit komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Perlala_Gadeon schreef:
26-03-2021 10:27
Het kan toch niet anders dan dat daar weggekeken is. Verschrikkelijk ook dat vader gewoon onder zijn straf uit komt.
Ja mijn idee. Ruinerwold is echt heel klein en daar blijf je niet anoniem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Perlala_Gadeon schreef:
26-03-2021 10:27
Het kan toch niet anders dan dat daar weggekeken is. Verschrikkelijk ook dat vader gewoon onder zijn straf uit komt.
De boerderij lag erg afgelegen hè.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waaraan overleed hun moeder? Dan mochten die kinderen waarschijnlijk niet naar de uitvaart , als die er al was.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boarn schreef:
26-03-2021 07:52
Ik vraag me af waarom je hier hun volledige namen post? In de documentaire en kranten/media zijn hun volledige namen ook niet te lezen. Gun die mensen hun privacy. Nogal raar om deze mensen te gaan zitten begluren online.
Dat namen hier niet gepost mogen, is een feit.
Maar begluren ??
Jij hebt de docu niet bekeken ? Dat bekijken is ook een vorm van gluren dan, toch?
Het is ook bizar dat dit gebeurde en in ons land, logisch dat mensen dat willen zien.het is niet zo dat ik met een kom chips naast me, in mijn handen wrijf om gezellig te gaan kijken.
Op allerlei (nieuws)sites staan stukjes van de kinderen, die zij zelf op social media gezet hebben
bedankjes voor de steun, alles wordt gelezen helaas kunnen ze niet alles beantwoorden.Dat zijn hun woorden.Dat staat ook openbaar gepost.

edit: wat ik dan vreemder vind is dat de foto's van de kinderen die niet in de docu wilden wel overal te zien zijn en in de docu ook getoond worden op beeld, ook al zijn ze daar heel klein .
byrma wijzigde dit bericht op 26-03-2021 11:12
Reden: edit
9.91% gewijzigd
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren Quote
hannaa46 schreef:
25-03-2021 21:39
Jessica Villerius :woa:
Wat is daar mee?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Parella schreef:
26-03-2021 08:01
Ze gingen naar de Vrije School, daar zie je de gekste verschijningen (zeker 20 jaar geleden!) en lopen meer mensen met wat aparte geloven, dus nee, ik denk niet dat ze opvielen.

Die vader zat daar zelfs in het bestuur of de ouderraad of iets dergelijks heb ik gelezen.
Ah, ja dat zal inderdaad zo zijn.
Kinderen zijn ook loyaal naar hun ouders over het algemeen.
Ze wisten natuurlijk ook niet beter dan dat dit normaal was, tot op een bepaalde leeftijd
en dan ga je je waarschijnlijk ook schamen of zo dat het anders is bij je thuis?
Ik vind het mooi dat de kinderen elkaar gevonden hebben en elkaar kunnen steunen.Hopelijk gaat dat met de jongste kinderen ook zo.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu lees ik het inderdaad.
Zo manipulatief
https://www.ad.nl/binnenland/ruinerwold ... ~a47cf98c/
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren Quote
Keuken1987 schreef:
26-03-2021 11:06
Waaraan overleed hun moeder? Dan mochten die kinderen waarschijnlijk niet naar de uitvaart , als die er al was.
Kanker. Vader gaf toen oudste kinderen de schuld, dat het kwam door hun slechte invloed.
Alle reacties Link kopieren Quote
mick87 schreef:
26-03-2021 11:21
Kanker. Vader gaf toen oudste kinderen de schuld, dat het kwam door hun slechte invloed.
O_O
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven