Entertainment alle pijlers

De kinderen van Ruinerwold

24-03-2021 22:29 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft ook gekeken? Wat verschrikkelijk heftig allemaal. Echt geen woorden voor. Dat het nog erger was dan we al dachten....zo bizar allemaal... Zo zielig.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
24-03-2021 23:21
Heeft er verder niks mee te maken inhoudelijk maar ik vond het wel knappe kinderen om te zien.
Mooie mannen idd (en vrouw)
Werd ik ook door getroffen (raar misschien)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Het is echt veel erger dan ik had kunnen vermoeden. De jongste kinderen zijn altijd geïsoleerd geweest van de buitenwereld, de oudste kinderen hebben de eerste jaren nog wat meegekregen van de buitenwereld en 'bestonden' gingen naar school. zij werden veel weggehouden van de rest. misschien dat de oudere kinderen daarom de situatie anders kunnen zien dan de jongere kinderen.

Wat vreselijk dat die oudste jongen jaren is afgezonderd van zijn gezin en in een schuur moest slapen. Eigenlijk alles is vreselijk. Die indoctrinatie, de periodes van 'onder' zijn zoals zij dat noemen, het moeten functioneren als hun eigen moeder omdat de geest dan in 1 van hen was, die bange kinderen op de film, het zenuwachtige meisje op de film. Het trof mij ook wat een mooie volwassenen het zijn, en hoe intelligent en waardig zij hun verhaal doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
:'(
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het zojuist terug gekeken en moet er nog even van bijkomen.
Die angstige blikken van de kinderen op de filmpjes maar ook de volwassenen van nu die, door het hardop uit te spreken, lijken te beseffen wat hun is overkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vond het zo schrijnend en tekenend dat een 25-jarige man aan zijn gastgezin moet vragen hoe je een verjaardag viert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook dat ze allang vermoord zouden zijn als ze in een andere tijd of ander land leefden, als je vader dat steeds tegen je zegt ...Hoe ziek ben je dan toch als ouders, hoe kan iemand zo'n invloed hebben.
Je kunt het je niet indenken als je het zelf niet meegemaakt hebt, ik niet in elk geval.En al die opnames dat ze niks tegen juffie mogen zeggen , geheimpjes.De oudsten kwamen over op mij, zouden zij zelf partners of een gezin hebben en zouden die op de hoogte geweest zijn van hun jeugd.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo bizar. Die blikken in de ogen van die kindjes op de oude videobeelden. Pure angst. En inderdaad, het was veel erger en enger dan we allemaal konden vermoeden.

Ik heb er de hele nacht over gedroomd :'(
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat de jongere kinderen dit zien en het hun ooit helpt. Ik zie dit eigenlijk als kado voor hen.
Voor mij bijna te persoonlijk om te kijken, het is meer een reis van dit gezin tot meer inzicht.
Ik vind het daarnaast fascinerend dat deze oudere kinderen hun weg hebben gevonden in de wereld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Was oprecht verbaasd hoe netjes ( bedeesd of respectvol of afstandelijk?) ze spraken over hun ouders.
Die jongen gaf aan dat hij niet wist wat hij voelde en dat verbaasde hem iets.
Denk en hoop dat er nog lang hulp en ondersteuning is voor hen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De oudste kinderen hebben nog op school gezeten en daar waarschijnlijk wel meegekregen wat normaal is. De jongste kinderen hebben altijd alleen maar thuis gezeten en van kleins af aan gehersenspoeld. Ik vraag me af of dat ooit nog goed komt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
SanneH01 schreef:
24-03-2021 23:54
Het is echt veel erger dan ik had kunnen vermoeden. De jongste kinderen zijn altijd geïsoleerd geweest van de buitenwereld, de oudste kinderen hebben de eerste jaren nog wat meegekregen van de buitenwereld en 'bestonden' gingen naar school. zij werden veel weggehouden van de rest. misschien dat de oudere kinderen daarom de situatie anders kunnen zien dan de jongere kinderen.

Wat vreselijk dat die oudste jongen jaren is afgezonderd van zijn gezin en in een schuur moest slapen. Eigenlijk alles is vreselijk. Die indoctrinatie, de periodes van 'onder' zijn zoals zij dat noemen, het moeten functioneren als hun eigen moeder omdat de geest dan in 1 van hen was, die bange kinderen op de film, het zenuwachtige meisje op de film. Het trof mij ook wat een mooie volwassenen het zijn, en hoe intelligent en waardig zij hun verhaal doen.

Mooi beschreven.
Heb bij momenten met tranen in mijn ogen zitten kijken. Bijna angstig voor wat nog komen gaat in de volgende afleveringen. Je wilt dat het niet waar is, maar weet dat het anders zal zijn.
Voel pijn, verdriet, maar ook ontzettende bewondering voor deze mooie mensen.
Ik had wel verwacht dat het zo verschrikkelijk voor ze was.
Je ziet als ze hun verhaal doen gewoon 0 emotie. Ze zijn als kind voor het leven beschadigd. Ik ben erg benieuwd wat de oudste drie kinderen nu doen. Zouden ze werken? Vrienden of een partner hebben?
Alle reacties Link kopieren Quote
watdachtjehiervan schreef:
25-03-2021 09:10
Ik had wel verwacht dat het zo verschrikkelijk voor ze was.
Je ziet als ze hun verhaal doen gewoon 0 emotie. Ze zijn als kind voor het leven beschadigd. Ik ben erg benieuwd wat de oudste drie kinderen nu doen. Zouden ze werken? Vrienden of een partner hebben?
Edino heeft een vriendin en 2 kinderen. En ze hebben alledrie gestudeerd en werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook gekeken en ben diep geraakt. Heb ook veel vragen. Belangrijkste vraag waarom hebben de oudere kinderen na hun vlucht niet aan de bel getrokken om hun broertjes en zusjes uit die situatie te halen? Zal wel volgende afleveringen aan de orde komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Israël/Jan is toch de jongen die ontsnapte en in de dorpskroeg terecht kwam?
Hij is dus ook het eerste kind dat niet aangegeven was bij de burgerlijke stand en dus eigenlijk niet bestond.
De broers en zus boven hem waren wel naar school geweest, maar mochten niet over hem en de jongere kinderen praten.
Dat betoog dat die vader hield ging door merg en been.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg even.
Van de oude video opnames heb ik gewoon een slechte nacht gehad..wat vreselijk zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
25-03-2021 11:01
Israël/Jan is toch de jongen die ontsnapte en in de dorpskroeg terecht kwam?
Hij is dus ook het eerste kind dat niet aangegeven was bij de burgerlijke stand en dus eigenlijk niet bestond.
De broers en zus boven hem waren wel naar school geweest, maar mochten niet over hem en de jongere kinderen praten.
Dat betoog dat die vader hield ging door merg en been.

Ja inderdaad. :( Dat ze niet tegen juffie mochten zeggen dat ze een geheim hadden.
Ik kon de slaap ook niet goed vatten de afgelopen nacht. Ik vond het zo indrukwekkend allemaal.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eva1977 schreef:
25-03-2021 10:16
Ik heb ook gekeken en ben diep geraakt. Heb ook veel vragen. Belangrijkste vraag waarom hebben de oudere kinderen na hun vlucht niet aan de bel getrokken om hun broertjes en zusjes uit die situatie te halen? Zal wel volgende afleveringen aan de orde komen.
Angst? Ontkenning? Gevlucht, ik weet het ook niet.Ze wisten volgens mij ook niet waar het gezin gebleven was toch ?
En die familie van vader (zussen van hem? die niet in beeld wilden ,zouden ze daar nog contact mee gehad hebben?)
Je vraagt je af hoe het allemaal kon dat niemand iets gemerkt heeft.Kinderen hebben wel gespeeld met andere kinderen vroeger, en niemand heeft daar jongere kinderen gezien? Kinderfeestjes gehad, zo begrijp ik het dan, of zouden ze bedoelen in huis een feestje?Dan zijn er ouders van klasgenootjes en leerkrachten die die oudste kinderen kenden.Dat lijkt me ook bizar, ik zou me onterecht wel schuldig voelen dan.Kinderen kunnen veel verbloemen , dat blijkt wel.Moeten verzwijgen dat je nog meer broertjes en zusjes hebt.
En die filmpjes ,waarom heeft die man daar allemaal filmpjes van gemaakt .Moesten ze dat steeds bekijken?Het is ook bewijsmateriaal zou je zeggen of hij deed alsof hij gek was als iemand hem ooit zou betrappen maar als je tot zulke dingen in staat bent en echt denkt dat je praat met god of een geest in iemand 's lichaam heb je ook niet alles op een rijtje.
Jammer dat de vader niet aan de tand gevoeld kan worden.
Het blijft een luguber iets als mensen in staat zijn zoveel macht te hebben over anderen.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren Quote
Byrma schreef:
25-03-2021 12:06
Angst? Ontkenning? Gevlucht, ik weet het ook niet.Ze wisten volgens mij ook niet waar het gezin gebleven was toch ?
En die familie van vader (zussen van hem? die niet in beeld wilden ,zouden ze daar nog contact mee gehad hebben?)
Je vraagt je af hoe het allemaal kon dat niemand iets gemerkt heeft.Kinderen hebben wel gespeeld met andere kinderen vroeger, en niemand heeft daar jongere kinderen gezien? Kinderfeestjes gehad, zo begrijp ik het dan, of zouden ze bedoelen in huis een feestje?Dan zijn er ouders van klasgenootjes en leerkrachten die die oudste kinderen kenden.Dat lijkt me ook bizar, ik zou me onterecht wel schuldig voelen dan.Kinderen kunnen veel verbloemen , dat blijkt wel.Moeten verzwijgen dat je nog meer broertjes en zusjes hebt.
En die filmpjes ,waarom heeft die man daar allemaal filmpjes van gemaakt .Moesten ze dat steeds bekijken?Het is ook bewijsmateriaal zou je zeggen of hij deed alsof hij gek was als iemand hem ooit zou betrappen maar als je tot zulke dingen in staat bent en echt denkt dat je praat met god of een geest in iemand 's lichaam heb je ook niet alles op een rijtje.
Jammer dat de vader niet aan de tand gevoeld kan worden.
Het blijft een luguber iets als mensen in staat zijn zoveel macht te hebben over anderen.
Vanaf Israël/Jan bestonden de kinderen letterlijk en figuurlijk niet.
Er mocht niet over ze gepraat worden.
Feestjes bedoelden ze thuis als gezin

Ik hoop dat in de volgende afleveringen meer duidelijk wordt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb echt met verbijstering gekeken. Wat een ongelooflijk bizarre aflevering was dit. Toen die vader sprak in die filmpjes, kreeg ik er gewoon rillingen van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze oudste kinderen hebben allemaal Facebook en insta.

Ik zat op die van Israël te kijken. Oudste kind wat altijd onder de radar is gebleven. Hij is een getalenteerd fotograaf en volgt nu een opleiding in multimedia.
Hij heeft een heel stuk geplaatst. Opvallend goede zinsbouw, formuleringen en vrijwel geen spelfouten. Die dingen vind ik eigenlijk best opmerkelijk allemaal. Hij heeft zich dus goed weten aan te passen naar de samenleving. En vader zal ondanks alles wel goed onderwijs hebben gegeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow, ik heb net ook even op de Facebookpagina van Israël gekeken. Ik ben er stil van...
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer dat deze docu niet vooruit te kijken is via NPOplus. Ik heb zoveel vragen...
Alle reacties Link kopieren Quote
mevrouwiglesias schreef:
25-03-2021 15:28
Wow, ik heb net ook even op de Facebookpagina van Israël gekeken. Ik ben er stil van...
Hoe kan ik hem vinden?
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2021 10:50
Reden: Privacy
97.47% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven