Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
10-02-2019 21:12
Ik vond het een beetje tegenvallen. Heel jammer dat Helma met pensioen gaat, zonder haar stort de serie toch in.
Ik las, weet niet meer waar, dat er waarschijnlijk geen derde seizoen gaat komen.
Suikerwafel schreef:
10-02-2019 21:15
Ik las, weet niet meer waar, dat er waarschijnlijk geen derde seizoen gaat komen.
Ik heb alleen gelezen dat Anton na dit seizoen stopt maar dat biedt juist mogelijkheden voor nog een seizoen.
Dat had ik ook gelezen! Diederik Ebbinge (Anton) gaat geen derde seizoen maken.

Van mij hoeft dat ook niet als de serie doorgaat zoals het vandaag begon. Bij de eerste serie lag ik regelmatig dubbel, maar nu heb ik alleen mijn mondhoeken omhoog getrokken bij Ank.

Voor de rest vond ik het tegenvallen.
Ja leuk.

Juf Ank met haar GGGmet 😀.

En op het laatst dat die ene moeder zegt dat je nooit weet wat er onder zo een lange jurk zit die de vader van Achmet aan had, terwijl ze zelf een iets kortere versie aan had.

Ik vond Nancy het leukst vanavond. Met haar spirituele groei haha en dat ze als mobiel brandalarm de school rondging.

Erg jammer dat juf Helma weggaat. Maar wie weet wordt de pensioenleeftijd weer opgeschort of is er volgend jaar een gigantisch lerarentekort.

Anton die weer anderen voor zijn karretje spant en als het misgaat de ander de schuld geeft.

Leuke serie.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
10-02-2019 21:17
Ik heb alleen gelezen dat Anton na dit seizoen stopt maar dat biedt juist mogelijkheden voor nog een seizoen.
Ah dan heb ik het wellicht verkeerd geïnterpreteerd.
Ik vond het wat tegenvallen. Misschien moet ik er nog inkomen en is het volgende week leuker. Ik vond juf Ank er anders uitzien. Die hele pittige uitstraling van vorig seizoen mistte ik.

Wordt het nou elke keer korter of lijkt het maar zo?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je afvragen of een derde seizoen überhaupt leuk zou zijn. Eerst maar eens kijken of het tweede seizoen het niveau houdt van het eerste.
Nothing happens for a reason
Mogelijkheden genoeg voor nog een leuk seizoen.
Ik vond het ook niet zo sterk als het eerste seizoen. Of de humor nou anders was of inmiddels een beetje uitgekauwd wet ik niet maar eh..
Alle reacties Link kopieren
Het liedje van juf Ann is anders...heerlijke stereotypes weer.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
10-02-2019 21:23
Je kunt je afvragen of een derde seizoen überhaupt leuk zou zijn. Eerst maar eens kijken of het tweede seizoen het niveau houdt van het eerste.
Inderdaad. Veel seriemakers vallen in de valkuil van het te lang uitmelken van een succesverhaal. Op een gegeven moment heb je alle situaties wel gehad en kan je alleen nog maar variaties op hetzelfde bedenken. Of je moet heel ongeloofwaardige situaties gaan bedenken (zie je ook vaak bij (te) lang lopende series).
GinnyJones schreef:
10-02-2019 21:31
Ik vond het ook niet zo sterk als het eerste seizoen. Of de humor nou anders was of inmiddels een beetje uitgekauwd wet ik niet maar eh..
Het ging niet zo vanzelf
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
10-02-2019 21:31
Ik vond het ook niet zo sterk als het eerste seizoen. Of de humor nou anders was of inmiddels een beetje uitgekauwd wet ik niet maar eh..
Ik vond het "kijk ons eens stoer grappen maken over moslims" een beetje geforceerd overkomen. Alleen de uitspraak van Achmed was grappig.
Sara9876 schreef:
10-02-2019 21:38
Inderdaad. Veel seriemakers vallen in de valkuil van het te lang uitmelken van een succesverhaal. Op een gegeven moment heb je alle situaties wel gehad en kan je alleen nog maar variaties op hetzelfde bedenken. Of je moet heel ongeloofwaardige situaties gaan bedenken (zie je ook vaak bij (te) lang lopende series).
Ik denk dat ze er verstandig aan doen om het hierbij te laten inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Diederik heeft in hetzelfde interview aangegeven dat dit het laatste seizoen is. Juist om het uitmelken te voorkomen.

Ik vond het een leuke aflevering!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het niet echt denderend, deze keer.

Waarom hebben ze zo'n heel klein ventje uitgekozen om voor Achmed te spelen? Hij lijkt in groep1 of groep2 te horen, niet in groep 4.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
nohr schreef:
10-02-2019 21:54
Diederik heeft in hetzelfde interview aangegeven dat dit het laatste seizoen is. Juist om het uitmelken te voorkomen.

Ik vond het een leuke aflevering!
Nee hoor, hij praat in de ik vorm, niet de serie vorm.
Alle reacties Link kopieren
De serie gaat na dit seizoen stoppen, schrijft Trouw:

"...Ebbinge regisseert overigens ook, dit seizoen. De toon en timing zijn scherp, het is weer herkenbaar én verrassend. Van sleetsheid is nog geen sprake en het slot gaat ‘meesterlijk’ worden, zegt hij. Dat wordt dan ook het definitieve einde van het tijdperk-De luizenmoeder. Ze willen niet dat het format uitgemolken raakt, en van series als ‘Fawlty Towers’ en ‘The Office’ zijn immers ook maar twee seizoenen gemaakt. Het is me het rijtje wel."

https://www.trouw.nl/cultuur/de-luizenm ... ~a1d921f6/
Wat een goed artikel, andere stukjes gaven toch een ander beeld.

De stem en articulatie van Esma vind ik wel heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
10-02-2019 21:39
Ik vond het "kijk ons eens stoer grappen maken over moslims" een beetje geforceerd overkomen. Alleen de uitspraak van Achmed was grappig.
Op mij kwam het over als grappen maken over de vooroordelen mbt moslims.
Vond het juist geweldig om dat eens te zien!
En dat politieke correcte van Ank om het juist uit te spreken waardoor het juist weer 'politiek incorrect' wordt...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
11-02-2019 08:00

Op mij kwam het over als grappen maken over de vooroordelen mbt moslims.
Vond het juist geweldig om dat eens te zien!

Dat was het m.i. ook. Het was bedoeld als spiegel. Alle mogelijke vooroordelen over moslims kwamen langs, en werden breed uitgemeten. Hoewel er best humor in zat, hou ik zelf niet zo van dit soort betuttelende impliciete boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha als iedereen een hoofddoek droeg zouden er helemaal geen luizen zijn!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Curling-moeder :rofl:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Die Helma ook, tegen dat kind wat in de zomervakantie naar Dresden was geweest; "Dresden? Nou daar lijkt mij inderdaad ook helemaal geen reet aan" :rofl:
En toen Anton haar aanspraak over dat roken: "ach, die kinderen zijn 12, die roken binnenkort zelf ook!"
Heerlijk :rofl: :rofl:
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het gisteren wel leuk. Niet hilarisch, maar zo is het volgens mij ook niet bedoeld.

Het leukst? Toen die moslima een grapje maakte (over dat strafblad) en iemand zei: "Wat mooi! Het kan dus toch!"

:D :D :D
lizzy75 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 15:41
2.33% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven