Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Is er al een nieuw topic geopend dat alleen over de serie gaat?
Lady*Voldemort schreef:
21-01-2018 17:53
Zo gaat het op al die andere scholen waar ze niet aan die belachelijke ophaalplicht doen ook, en al die kinderen leven gewoon nog en ze zitten ook niet allemaal onder de luis. Het kan dus best, maar jullie willen niet. Omdat stigmatiseren lekker makkelijk is.
Jullie, jullie??

Ik ben gewoon een luizenmoeder hoor, ik bedenk de regels niet.. :rofl:
Je bent het er blijkbaar wel volmondig mee eens, met die rare regels.

Nou ja, ik denk niet dat we hier uit gaan komen, en dat hoeft ook niet natuurlijk. Ik ben in ieder geval blij dat mijn kinderen op scholen hebben gezeten waar men minder spastisch deed over een paar luizen.
Sophiever schreef:
21-01-2018 14:44
Ik ben sprakeloos.
Ja grappig he, die kleuters :hihi: . In groep acht denken ze er vast anders over, die meiden :proud: .

Stigmatisering gebeurt door ouders. Niet door kinderen. Als ouders er niet krampachtig mee omgaan dan de kinderen dus ook niet. Dat wilde ik vooral zeggen met mijn voorbeeld uit de praktijk ;)
Lady*Voldemort schreef:
21-01-2018 17:25
Alles gebeurt, dus dit zal ook wel gebeuren ja. Maar dan nog lijkt het me statistisch niet houdbaar om één op zichzelf staand geval maar te extrapoleren naar de gehele populatie. Je kunt ook gewoon een briefje mee naar huis geven, na twee weken nog eens controleren en als dan inderdaad dat arme hoofdje nog blijkt te krioelen er eens een telefoontje aan wagen of die mensen misschien hulp nodig hebben bij de bestrijding.
En dan zit de halve klas onder. Zo ontstaan epidemieën die bijna niet uit te roeien zijn. Je voorkomt het alleen door direct de bron(nen) aan te pakken. Helaas LV. Je kan het niet leuk vinden. Maar zo simpel is het. Luizen kan iedereen krijgen. Luizen weghalen ook. Alleen de viespeuken doen dat laatste dus niet. En dan beschermt school zijn toko.
Ontopic: I :heart: juf Ank!! Is er al ergens een fanclub voor haar?
:proud: :worship: :jump:
Ik vond het vanavond weer een leuke aflevering! Ik ben benieuwd wanneer juf Ank instort.

Zoon van 11 keek mee, zag het voor het eerst. Hij herkende meteen zijn kleuterjuf in juf Ank. Heeft heerlijk zitten lachen!
Ik vond de aflevering van vandaag een stuk slechter dan vorige week. Zo slecht zelfs dat ik betwijfel of ik volgende week weer ga kijken.
Ik vond hem vandaag ook minder maar snap ook dat er een opbouw in de karakters moet zitten. Wel weer heel herkenbaar sommige stukjes.
abc schreef:
21-01-2018 21:14
Ik vond de aflevering van vandaag een stuk slechter dan vorige week. Zo slecht zelfs dat ik betwijfel of ik volgende week weer ga kijken.
Dat moet je juist niet doen je kunt beter gewoon blijven kijken. Wij lagen in een deuk alleen al die voornamen Maledieve in plaats van Madelief. De nieuwe conciërge gaat het maken in de serie ook al zo'n vondst die naam Volkert dan denk je aan... en als het Folkert is zie ik die knul voor me bij Miljoenenjacht, hij wordt zelfs genoemd op Wikipedia😁
Wat vreemd dat ouders afspraken maken buiten schooltijd waar de kinderen niet bij kunnen zijn. :-|
Pumps_italiaans schreef:
21-01-2018 17:54
Is er al een nieuw topic geopend dat alleen over de serie gaat?
Dit topic is de serie, maar dan nog meer over the top. :biggrin:
Well behaved women rarely make history.
Sophiever schreef:
21-01-2018 22:16
Wat vreemd dat ouders afspraken maken buiten schooltijd waar de kinderen niet bij kunnen zijn. :-|
Om eerlijk te zijn gaat dat bij ons niet zo. Meestal. De moeders die dit doen zijn wel berucht :hihi:
Ik heb me bescheurd om de intake van Volkert! “En als je wel pedofiel zou zijn wat dan nog?” :rofl:
Dan lig ik in bed en heb ik nog steeds dat liedje in m’n hoofd... :bonk:

Maar verder wel weer gelachen!
Sillenelle schreef:
16-01-2018 23:56
Ik moest vreselijk lachen om Hannah die reageerde op Mel & Kim! Tee-tee-tee enz
En dan de asonamen van Mel & Kim’s kinderen, heerlijk voorspelbaar!
Zo’n juf als Ank bestaat écht wel!
Ik ken ook zo'n juf! Bij niemand populair maar geeft dat zelf totaal niet door. De schrik van de school. Vraag me altijd af wat haar collega's van haar vinden
Het-groepje schreef:
21-01-2018 13:49
Hier zijn de vaders toch wel dominant aanwezig als klasse ouder en luizenouder.
Zo'n clubje van die toffe zzp-ers die dit soort activiteiten ook gebruiken voor hun netwerk zeg maar.
Er was er eentje, die was een soort semi-bn-er maar dan in het wat alternatieve circuit. Zodra die zich ergens voor opgaf was het nog net geen drie rijen dik van bepaalde andere vaders.
er moest een keer geschminkt worden, een 'normale' moeder kon daar niemand voor vinden en smeekte me om even te helpen want de rij was nogal lang.
Paar uur als gekken zitten schminken, andere moeder moest echt even naar het toilet, weer lange rij kinderen en de 'oppervader' riep: 'nooit gedaan schminken, zal ik even!'
Nou, minder populaire moeder en ik konden lekker theedrinken, want als sprinkhanen kwamen de andere baardjes aangerend, tof man, schminken, vet!
(ja, zo praten ze dus ook :facepalm: )
En dan onderling dat het zo heerlijk is om 1 op 1 met een kind te zitten, ze werden er zen van, hoe grappig dat je niet zelf creatief mocht zijn want dan, pfoe, als graffiti artiest/kunstenaar/architect nou, maarja kinderen willen uit het boekje...
Heel fascinerend allemaal.
Ik zie dit voor me....
Lady*Voldemort schreef:
21-01-2018 16:51
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn post. Ik vind het juist van de ratten besnuffeld dat zo'n school er maar meteen van uit gaat dat ouders van luizenkinderen er wel niks aan zullen willen doen en dat er dwangmaatregelen moeten worden ingezet om die luie viezeriken een beetje in het gareel te houden. Te idioot voor woorden toch.
Wij hebben bijna nooit luis, het was zo erg dat ik begon te twijfelen aan mijn kam en grondigheid.
Totdat we een keer echt luis hadden, heel duidelijk...
De kinderen van de luizenmoeders, die dames zijn echt geobsedeerd door luizen, hebben ze om de haverklap.
Een ander kind ook, dat kind komt hier regelmatig.
Mijn kinderen met beiden enorme bossen haar bijna nooit, wekelijks op school gepluist en die twee keer dat ze ze hadden had ik het zelf ontdekt.
Het is echt onzin dat het viezigheid of slordigheid zou zijn. Als de kinderen van de luizenmoeders zelf de hele tijd luizen hebben...
Gelukkig hier op school ook geen raar gedrag rond luizen. Je kunt ze soms hebben, klaar.
Cucina schreef:
22-01-2018 06:48
Ik ken ook zo'n juf! Bij niemand populair maar geeft dat zelf totaal niet door. De schrik van de school. Vraag me altijd af wat haar collega's van haar vinden
Ik wou dat ik van dit soort collega's had! (Of dat ik het zelf meer was... ;-)
Want die juf is er ook niet om populair te zijn, ze is er om de kinderen wat te leren, en dit soort types zijn er echt voor de kinderen en niet voor de ouders.
Waar ik elke ochtend heel beleefd en met humor 10 minuten onderwijstijd kwijt ben om de ouders weg te krijgen uit de klas zodat ik met de les kan beginnen heeft zij het in een minuut voor elkaar!
😄
Echt hilarisch hoe juf Ank die ouders de klas uit bonjourd :rofl:
abc schreef:
21-01-2018 21:14
Ik vind het veel hetzelfde als vorige week. Ik denk dat ik het op een gegeven moment ook wel gezien heb.
Al heb ik ook wel gelachen gisteren.
Wij hebben dan een lieve juf, die laat ons nog steeds binnen en bonjourd niemand weg. Groep 3-4. Grappige is dat de kinderen de ouders vaak wegsturen. Wat jaaaa je staat natuurlijk Enorm voor paal als je moeder blijft plakken en je nog een extra knuffel geeft :hihi:

Ik ben benieuwd naar de aflevering van Winterklaas!
Zijdus schreef:
21-01-2018 22:35
Ja, :biggrin: ik lees alleen de korte teksten.
Laatste aflevering vond ik ook iets minder dan de vorige.
Maar ik blijf kijken. In DWDD werd iets verklapt over ene Winterklaas en de vader van Lianne mocht niet meedoen.
Ik dacht dat het deze aflevering was, maar nu twijfel ik of het door de censuur is gekomen. :-D

Mogen luizen nog wel Pietjes worden genoemd? Er schijnen elektrische luizenkammen verkocht te worden.
Zijdus schreef:
21-01-2018 22:35
Zo echt, hè?!
Aflevering gisteren was leuk maar minder sterk dan de eerste. Een vriendin van mij is onderwijzeres en die herkent het ook. Ook de zwaaiende ouders en hoe irritant dat is. De serie is inderdaad de realiteit maar dan uitvergroot.

En het gaat er gewoon anders aan toe dan vroeger. Ouders zetten ons af aan de poort van het schoolplein. Klaar. Zwaaien voor het klaslokaal is echt iets van nu.
Labalade schreef:
21-01-2018 20:12
Ontopic: I :heart: juf Ank!! Is er al ergens een fanclub voor haar?
:proud: :worship: :jump:
Je kunt haar volgen op Twitter :-D https://mobile.twitter.com/juf_ank_klimop

Ik vond het drama met parkeren wel zeer herkenbaar hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven