De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51

zondag 21 januari 2018 om 00:47
Dat snap ik wel hoor dat de moeders het niet bepalen maar hogerhand

Pesten vind ik sowieso kneuzig gedrag en van volwassene zou je moeten verwachten dat ze beter in balans zijn.

zondag 21 januari 2018 om 02:40
sprokkelientje schreef: ↑19-01-2018 13:28Bij kriebelouder krijg ik helemaal associaties die ik niet wil![]()

Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik krijg echt enorm veel jeuk van dit topic.
zondag 21 januari 2018 om 09:05
Nee je moet je druk maken niet verwarren met ergens oprecht verbaasd over zijn en van daaruit een beetje recalcitrant.
Anders kun je het hele forum wel opdoeken denk ik...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

zondag 21 januari 2018 om 09:09
En die worden dan ook naar huis gestuurd voor behandeling, want de hele klas wordt gecontroleerd.Lady*Voldemort schreef: ↑20-01-2018 16:46Die ophaalplicht slaat ook als een tang op een varken. Als een kind luis heeft heeft ie al alle tijd gehad om anderen te besmetten, daar kunnen die paar uur dan ook nog wel bij.
Ik controleer ook de juffen trouwens.
Overigens weet ik niet waarom er ooit besloten is dat kinderen naar huis moeten voor behandeling (daarna mogen ze terug komen), als je je schaamt als ouder kan je net zo goed zeggen dat het kind even naar de tandarts moet ofzo. Maar omdat hier geen issue wordt gemaakt van luis, ook door de kids niet, gebeurt het niet.

zondag 21 januari 2018 om 09:12
Dat zeg ik.....maak je niet zo druk.sprokkelientje schreef: ↑21-01-2018 09:05Nee je moet je druk maken niet verwarren met ergens oprecht verbaasd over zijn en van daaruit een beetje recalcitrant.
Anders kun je het hele forum wel opdoeken denk ik...

zondag 21 januari 2018 om 11:09
Als kinderen denken dat luizen hebben "normaal" is en het iedereen kan over komen dan worden kinderen dus ook niet gepest. En voor die gedachten ben je als ouders en team vetantwoordelijk.

zondag 21 januari 2018 om 11:27
Dat zou er nog bij moeten komen, dat ze niet terug mogen komen

Maar ik denk dat ik wel weet waarom die kinderen meteen moeten worden opgehaald. Dat is een dwangmaatregel, omdat zo'n school stiekem nog steeds denkt dat luizen duiden op nalatigheid/luiïgheid van de ouders. Wat iemand anders hier al schreef: als ze dan op stel en sprong hun kind van school moeten halen willen ze wel meteen naar de Etos hollen, en anders blijkbaar niet.

zondag 21 januari 2018 om 11:50
Je hebt gelijk, en eigenlijk heb ik dat ook al eerder aangegeven. Het verbaasd mij echt, na al die jaren, dat er nog steeds ouders zijn die er eigenlijk uit zichzelf niets aan willen doen.Lady*Voldemort schreef: ↑21-01-2018 11:27Dat zou er nog bij moeten komen, dat ze niet terug mogen komen
Maar ik denk dat ik wel weet waarom die kinderen meteen moeten worden opgehaald. Dat is een dwangmaatregel, omdat zo'n school stiekem nog steeds denkt dat luizen duiden op nalatigheid/luiïgheid van de ouders. Wat iemand anders hier al schreef: als ze dan op stel en sprong hun kind van school moeten halen willen ze wel meteen naar de Etos hollen, en anders blijkbaar niet.

zondag 21 januari 2018 om 12:16
Precies. En vanuit die gedachte vindt dus ook niemand het raar of vies dat je wordt opgehaald. Oh Vincent en Sterre zijn even naar huis, haren wassen. Klaar.watdachtjehiervan schreef: ↑21-01-2018 11:09Als kinderen denken dat luizen hebben "normaal" is en het iedereen kan over komen dan worden kinderen dus ook niet gepest. En voor die gedachten ben je als ouders en team vetantwoordelijk.

zondag 21 januari 2018 om 12:20
Het ophalen is ook gewoon een goede maatregel om de luizen meteen te stoppen. Alle kinderen zijn op dat moment gecontroleerd. Alle kinderen met luizen worden direct opgehaald en krijgen dus niet de kans om in die paar uur op school nog anderen te besmetten. En dan stopt het meteen.
En nogmaals, hier doet niemand er raar over. Heb dit in elk geval nog nooit gehoord, maar miss sta ik bij het verkeerde groepje, kan ook
En nogmaals, hier doet niemand er raar over. Heb dit in elk geval nog nooit gehoord, maar miss sta ik bij het verkeerde groepje, kan ook

zondag 21 januari 2018 om 12:22
Ik vond de eerste aflevering ontzettend grappig en nog leuker dan Papadag eerlijk gezegd
Het is natuurlijk over de top, vooral dat met die prinsessenjurk, maar de meeste overdreven scenes zijn wel duidelijk gebaseerd op voor iedereen wel herkenbare situaties.
Zelf had ik helaas een juffrouw Ank op de basisschool, incl. liedjes en racistische grapjes

Zelf had ik helaas een juffrouw Ank op de basisschool, incl. liedjes en racistische grapjes

zondag 21 januari 2018 om 13:12
Het zijn parasieten,ze hebben is niet normaal. En scholen hebben daarvoor een passend protocol, ze hebben ouders die ze krampachtig bij alle kinderen gaan zoeken en kinderen naar huis sturen als ze ze toevallig hebben.watdachtjehiervan schreef: ↑21-01-2018 11:09Als kinderen denken dat luizen hebben "normaal" is en het iedereen kan over komen dan worden kinderen dus ook niet gepest. En voor die gedachten ben je als ouders en team vetantwoordelijk.

zondag 21 januari 2018 om 13:24
Niet krampachtig hoor. Gewoon gezellig met een kopje thee.

(En hier weten de kinderen precies welke mama de stoerste stekels maakt of de mooiste vlechtjes

zondag 21 januari 2018 om 13:49
Hier zijn de vaders toch wel dominant aanwezig als klasse ouder en luizenouder.
Zo'n clubje van die toffe zzp-ers die dit soort activiteiten ook gebruiken voor hun netwerk zeg maar.
Er was er eentje, die was een soort semi-bn-er maar dan in het wat alternatieve circuit. Zodra die zich ergens voor opgaf was het nog net geen drie rijen dik van bepaalde andere vaders.
er moest een keer geschminkt worden, een 'normale' moeder kon daar niemand voor vinden en smeekte me om even te helpen want de rij was nogal lang.
Paar uur als gekken zitten schminken, andere moeder moest echt even naar het toilet, weer lange rij kinderen en de 'oppervader' riep: 'nooit gedaan schminken, zal ik even!'
Nou, minder populaire moeder en ik konden lekker theedrinken, want als sprinkhanen kwamen de andere baardjes aangerend, tof man, schminken, vet!
(ja, zo praten ze dus ook
)
En dan onderling dat het zo heerlijk is om 1 op 1 met een kind te zitten, ze werden er zen van, hoe grappig dat je niet zelf creatief mocht zijn want dan, pfoe, als graffiti artiest/kunstenaar/architect nou, maarja kinderen willen uit het boekje...
Heel fascinerend allemaal.
Zo'n clubje van die toffe zzp-ers die dit soort activiteiten ook gebruiken voor hun netwerk zeg maar.
Er was er eentje, die was een soort semi-bn-er maar dan in het wat alternatieve circuit. Zodra die zich ergens voor opgaf was het nog net geen drie rijen dik van bepaalde andere vaders.
er moest een keer geschminkt worden, een 'normale' moeder kon daar niemand voor vinden en smeekte me om even te helpen want de rij was nogal lang.
Paar uur als gekken zitten schminken, andere moeder moest echt even naar het toilet, weer lange rij kinderen en de 'oppervader' riep: 'nooit gedaan schminken, zal ik even!'
Nou, minder populaire moeder en ik konden lekker theedrinken, want als sprinkhanen kwamen de andere baardjes aangerend, tof man, schminken, vet!
(ja, zo praten ze dus ook

En dan onderling dat het zo heerlijk is om 1 op 1 met een kind te zitten, ze werden er zen van, hoe grappig dat je niet zelf creatief mocht zijn want dan, pfoe, als graffiti artiest/kunstenaar/architect nou, maarja kinderen willen uit het boekje...
Heel fascinerend allemaal.

zondag 21 januari 2018 om 14:44
Ik ben sprakeloos.Labalade schreef: ↑21-01-2018 13:24Niet krampachtig hoor. Gewoon gezellig met een kopje thee.En alle jongens krijgen daarna gel, en de meisjes een mooie staartvin of vlecht. Als ze willen.
![]()
(En hier weten de kinderen precies welke mama de stoerste stekels maakt of de mooiste vlechtjes. Welkom in kapsalon Mama! Het is echt leuker dan je denkt hoor, Sophiever! Hier was vorige keer een meisje in tranen toen we weggingen. Want we hadden haar gemist.. en ze vroeg waar het potje met gevangen luizen staat. Want eigenlijk wilde ze ook wel eens een luis en opgehaald worden door mama onder schooltijd. Schattig
.

zondag 21 januari 2018 om 16:02
Ja, ik ook. Ik ga volgende week naar de kapper om het een stuk korter te laten knippen.
Op hoge hakken lopen kan ik niet, maar dat is wel een optie.
Hoe lager iemand staat, hoe makkelijker de pietjes kunnen overspringen.
Hoe hoger iemand staat, hoe beter je kan overzien of iemand pietjes heeft.
(* Ik ga mijn haren wassen... *)
Op hoge hakken lopen kan ik niet, maar dat is wel een optie.
Hoe lager iemand staat, hoe makkelijker de pietjes kunnen overspringen.
Hoe hoger iemand staat, hoe beter je kan overzien of iemand pietjes heeft.
(* Ik ga mijn haren wassen... *)

zondag 21 januari 2018 om 16:16
Vriendin en ik werden gevraagd om klassenouder te zijn vorig jaar, snap nog steeds niet waarom....
We hielden eerst de boot af, maar na een smeekbede van juf toch maar ingestemd.
Volgens mij was het voornamelijk haar bedoeling dat er zo min mogelijk pottenkijkers in de klas waren en er niet werd 'gebemoeiald.'
We vergaten ook gerust dat de juffen jarig waren.
En inderdaad, als beloning mochten we mee op schoolreis, waar we beiden vriendelijk doch beslist voor hebben bedankt. Wat ons de nodige verbaasde blikken opleverde, kennelijk is het een eer om mee te mogen.
Ik denk dat het een beetje in je bloed moet zitten, het leuk vinden om mee te helpen op school.
We hielden eerst de boot af, maar na een smeekbede van juf toch maar ingestemd.
Volgens mij was het voornamelijk haar bedoeling dat er zo min mogelijk pottenkijkers in de klas waren en er niet werd 'gebemoeiald.'
We vergaten ook gerust dat de juffen jarig waren.
En inderdaad, als beloning mochten we mee op schoolreis, waar we beiden vriendelijk doch beslist voor hebben bedankt. Wat ons de nodige verbaasde blikken opleverde, kennelijk is het een eer om mee te mogen.
Ik denk dat het een beetje in je bloed moet zitten, het leuk vinden om mee te helpen op school.

zondag 21 januari 2018 om 16:51
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn post. Ik vind het juist van de ratten besnuffeld dat zo'n school er maar meteen van uit gaat dat ouders van luizenkinderen er wel niks aan zullen willen doen en dat er dwangmaatregelen moeten worden ingezet om die luie viezeriken een beetje in het gareel te houden. Te idioot voor woorden toch.

zondag 21 januari 2018 om 17:16
Tja, in het geval van onze school is het waar. Het spijt mij maar ik kan er niets anders van maken.Lady*Voldemort schreef: ↑21-01-2018 16:51Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn post. Ik vind het juist van de ratten besnuffeld dat zo'n school er maar meteen van uit gaat dat ouders van luizenkinderen er wel niks aan zullen willen doen en dat er dwangmaatregelen moeten worden ingezet om die luie viezeriken een beetje in het gareel te houden. Te idioot voor woorden toch.
Er was laatst echt een meisje met volwassen luizen op haar hoofd die aan haar moeder had gezegd dat ze jeuk had en dacht dat het luis was en de moeder heeft er niets aan gedaan. Pas nadat school had gebeld heeft oma kind opgehaald en haar behandeld.
Dat jij het stom vind dat er luie viezeriken worden betutteld door schoolregels, omdat ze hun kinderen niet zelf willen controleren en/of behandelen, daar kan ik natuurlijk niets aan doen. Het gebeurt echt...

zondag 21 januari 2018 om 17:25
Alles gebeurt, dus dit zal ook wel gebeuren ja. Maar dan nog lijkt het me statistisch niet houdbaar om één op zichzelf staand geval maar te extrapoleren naar de gehele populatie. Je kunt ook gewoon een briefje mee naar huis geven, na twee weken nog eens controleren en als dan inderdaad dat arme hoofdje nog blijkt te krioelen er eens een telefoontje aan wagen of die mensen misschien hulp nodig hebben bij de bestrijding.

zondag 21 januari 2018 om 17:35
Inderdaad.Lady*Voldemort schreef: ↑21-01-2018 17:25Alles gebeurt, dus dit zal ook wel gebeuren ja. Maar dan nog lijkt het me statistisch niet houdbaar om één op zichzelf staand geval maar te extrapoleren naar de gehele populatie. Je kunt ook gewoon een briefje mee naar huis geven, na twee weken nog eens controleren en als dan inderdaad dat arme hoofdje nog blijkt te krioelen er eens een telefoontje aan wagen of die mensen misschien hulp nodig hebben bij de bestrijding.

zondag 21 januari 2018 om 17:49
Nee want het zou betekenen dat alle andere kinderen die 2 weken lang elke dag gecontroleerd moeten blijven worden omdat een op zichzelf staand geval 2 weken krijgt om iets aan het arme hoofdje van hun kind doen.Lady*Voldemort schreef: ↑21-01-2018 17:25Alles gebeurt, dus dit zal ook wel gebeuren ja. Maar dan nog lijkt het me statistisch niet houdbaar om één op zichzelf staand geval maar te extrapoleren naar de gehele populatie. Je kunt ook gewoon een briefje mee naar huis geven, na twee weken nog eens controleren en als dan inderdaad dat arme hoofdje nog blijkt te krioelen er eens een telefoontje aan wagen of die mensen misschien hulp nodig hebben bij de bestrijding.

zondag 21 januari 2018 om 17:53
Zo gaat het op al die andere scholen waar ze niet aan die belachelijke ophaalplicht doen ook, en al die kinderen leven gewoon nog en ze zitten ook niet allemaal onder de luis. Het kan dus best, maar jullie willen niet. Omdat stigmatiseren lekker makkelijk is.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 17:54
19.35% gewijzigd